13. 3. 2018 08:33 − 2873× − 2

Spa přeje outsiderům

Na slavném okruhu Spa-Francorchamps a v jeho blízkém i dalekém okolí se odehrál druhý díl letošního belgického mistrovství.

Ten první pro sebe nakonec rozhodnul Kris Princen, když v poslední zkoušce dokázal ze své Škody Fabia R5 vyždímat úplné maximum. Na vítězství však měl soutěž rozjetou jeho úhlavní rival z loňské sezóny Vincent Verschueren s další škodovkou. Ale jen do té doby, než dostal půlminutovou penalizaci za zkrácení trati. Jelikož se do konečných výsledků šampionátu započítává šest z devíti možných výsledků, úřadující mistr se rozhodnul Spa Rally vynechat. Do hry se naopak v tomto podniku zapojil další pilot Fabie R5 Ghislain de Mevius, jenž plánuje čtyři až pět belgických rally. Na startu nechyběl ani jeho bratr Guillaume, který vybojoval se svým Peugeotem 208 T16 R5 v Rally van Haspengouw třetí příčku.

Rally odstartovala v pátek odpoledne na úseku pojmenovaném po slavné zatáčce Eau Rouge přímo na okruhu. Nejrychlejší čas tam zaznamenal favorizovaný Princen, ale druhému Ghislainu de Meviusovi ujel o pouhou desetinku vteřiny. Když se soutěž přesunula na klasické úseky, rozestupy se zvětšily a lídr nabral náskok skoro čtvrt minuty. Bohužel následně do průběhu soutěže promluvili neznámí imbecilové, když jako protest proti legálně povolené soutěži vysypali na dvousetmetrový úsek u vesnice Ster hřebíky. První průjezd nejdelším úsekem Mont – Rivage museli organizátoři zrušit. Ten druhý v noci se už odjel, ale ke katastrofě bylo ještě blíže. Tentokrát se místo hřebíků místní rozhodli protestovat ještě hloupěji, v průběhu zkoušky se snažili úsek zatarasit civilním vozy. Nejblíže havárii se ocitnul Florian Jupsin a otřesený nakonec zkoušku dokončil s odstupem tři a půl minuty. Pilot je už čtvrtým rokem věrný značce Renault a teď dovezl do Belgie unikát, ve španělské stáji RMC postavený Renault Clio N5 (španělská obdoba Maxi Rally a R4). Ve většině zkoušek Jupsin dosáhnul na časy na konci první a začátku druhé desítky. Kvůli problému s elektrikou ale cíl Spa Rally nespatřil.

Cédric Cherain nerozjel novou sezónu zrovna šťastně, když v Rally van Haspengouw havaroval a svou Fabii R5 poškodil natolik, že tentokrát musel vzít zavděk náhradním vozem. Po dvou letech se vrátil za volant Fordu Fiesta R5, ale tempu nejrychlejší trojice s ním nestíhal a do druhé etapy si odvážel minutový odstup. V sedmém testu jej navíc předstihnul i Guillaume de Mevius. V následující zkoušce ale pro Cheraina soutěž po havárii skončila. Statistika poněkud prudšího jezdce se tím moc nezlepšila, z osmi posledních soutěží viděl cíl jen dvakrát. Statistiku si bohužel tentokrát nevylepšil ani de Mevius s Peugeotem, když jej na slavné zkoušce Clémentine poslal do klád u trati. Do cíle nedojela ani druhá 208 T16 R5 Sébastiena Bedoreta. Nejprve ji zradila už v první zkoušce spojka a lépe nedopadnula ani sobotní Rally2.

Princen druhou etapu rozjel trochu pomalejším tempem a po třech zkouškách se jeho náskok na Ghislaina de Meviuse ztenčil na 7,8 vteřiny. Důvodem bylo, že zkušený pilot svou Fabii takticky obul do gum na mokro. Suché zkoušky prodal, ale následně zaútočil na přetěžké Clémentine a z bláta vydoloval na svého nejbližšího pronásledovatele čtvrt minuty. Do průběhu rally ale nakonec daleko více promluvila RZ 11 Blanchimont. Defektu a následné výměně kola se tam nevyhnul de Mevius, ztráta skoro čtyř minut jej poslala z druhé příčky až na čtvrtou. Na pódium se díky tomu vyhoupnul Michael Albert za volantem Fordu Fiesta R5. S proraženou gumou do cíle dorazil Princen a před čtveřicí posledních zkoušek spadnul se čtvrtminutovým odstupem na druhé místo. Teď potřeboval lídr mistrovství zavzpomínat na předešlou soutěž a napodobit tamní drtivý finiš. Tři zkoušky v řadě Princen vyhrál, ale zejména na Clémentine nedokázal stáhnout tolik času, kolik by bylo potřeba. Do posledního testu vjížděl stále s odstupem 6,3 sekundy a tentokrát už vítězství v závěru vybojovat nedokázal. Z nejlepšího výsledku dosavadní kariéry, prvního absolutního vítězství a prvního vítězství v belgickém mistrovství zároveň se radoval Adrian Fernémont. Samozřejmě mu k vítězství dopomohl Princenův defekt, ale i předtím pilot Škody Fabia R5 předváděl kvalitní výkon, když se držel s minimálním odstupem na třetí příčce za de Meviusem. Senzačního vítězství navíc Fernémont dosáhnul při své teprve třetí sezóně se čtyřkolkou a při teprve druhém startu ve Fabii R5. Po loňském překvapivém triumfu Benoita Allarta tu máme dalšího nečekaného vítěze, který se zároveň může stát černým koněm letošních mistrovských bojů.

Stav šampionátu: 1. Princen 36, 2. Fernémont 20, 3. Verschueren 16, 4. Snijers 13, 5. de Mevius a Albert 12

Komentářů celkem: 2
13. 3. 2018 09:301
0 0
Na dvacátém místě Erik Cais - Ondřej Krajča týmu Jarina Orsáka. Zaslechl jsem něco, že Erik (syn Míry Caise) je snad velký talent, kdo ví víc? smajlík
13. 3. 2018 09:582 Upraveno 10:00
0 0
Erik je synem Miry Caise. Do lonska jezdil MTB downhilly. Jel prvni soutez a moc si ji uzil. Mluvit o velkem talentu je dost predcasne, ceka ho dlooouha cesta. Uvidime co prinese budoucnostsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!