Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
12. 3. 2018 08:20 − 10555× − 29 0

Ogier přišel o body z powerstage

Vedle vítězství v Mexiku si Ogier připsal i druhý nejrychlejší čas na powerstage. Tedy původně, po trestu o body z PS přišel.

O co šlo. Už v přímém přenosu si každý všiml, že Ogier retardér v závěru rozrazil mnohem víc než ostatní. Zatímco ostatní se většinou dotkli jen poslední části, Ogier ve snaze o nejrychlejší čas rozrazil výrazně už tu první.

Po soutěži se tím zabývali sportovní komisaři a nakonec rozhodli, že k jeho původnímu času se připočte ještě 10 sekund navíc. V rámci celé soutěže mu to může být jedno, tam měl náskok velký, ale přišel o 4 body z powerstage a navíc jeho konkurenti si jich připsali víc. Takový Neuville měl brát dva body, teď bere tři.

M-Sport se na místě proti rozhodnutí odvolal (logicky), a tak se bude případ řešit znovu a jinde. Zatím ale platí rozhodnutí, kterému přisuzuje 10 sekund navíc.

Komentářů celkem: 29
12. 3. 2018 13:22
00
Původně napsal Medvěd
Bud by melo byt presne popsano, jaky postih hrozi za dotyk/posunutí/zbourani retarderu a nebo je to cele nesmysl... Kdyby to nebylo u "senzacní" Powerstage, tak si toho nikdo poradne ani nevsimne. A retarder ma byt z neceho odolnyho - kdyby retarder nebyla plastová krabicka, ale neco poradneho, tak by si vsichni dali vetsi pozor.
To mas tazke, ked tam bol vo finsku poriadny traktor zas vsetci plackali jak je to nebezpecne.
12. 3. 2018 15:25
00
Sedněte si někdy do R5 nebo S2000 a uvidíte, že před auto vůbec neuvidíte. Ani se nedivím, že to pošťouchal, protože z toho auta prostě ten retardér nevidíte v době, kdy jste přímo v něm. Uvědomte si, kde v těch autech řidič sedí a jak je to auto široké. Není to jako sedět v civilním autě. Takže se nedivím, když tam přiletěl v zápalu boje, rozevlátý na šoto gumách na asfaltu a kostkách a do toho prudké brzdy, tak že to prostě dopadlo jak dopadlo. Kdyby jste si do takové auta sedli a měli ten retardér projet na volnoběh na jedničku, víc jak půlka by to pokácela.
12. 3. 2018 15:31
00
rake-motors, máš recht, třeba Honza Sýkora by o tom mohl dlouho vyprávět a to on je super šofér...
12. 3. 2018 15:47
00
Dal bych tam betonové zábrany a on by si to každý rozmyslel to popostrčitsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
12. 3. 2018 17:10
00
Tohle je vtip, krásně to FIA uměle zatraktivňuje ten šampionát, no nic, Neuville to stejně psychicky nedá a z Korziky pojede Ogi ještě s větším náskokem.....
12. 3. 2018 18:46
00
Původně napsal SolbergC4
Tohle je vtip, krásně to FIA uměle zatraktivňuje ten šampionát, no nic, Neuville to stejně psychicky nedá a z Korziky pojede Ogi ještě s větším náskokem.....
Ogier podal v soutěži, neskutečný fond. Loeb ho nakopnul neskutečně. Nikdo není neomylný, Thierry na to pořád má smajlíksmajlík.
12. 3. 2018 18:55
00
Ono je hlavně zarážející, že na takovou situaci nepamatují mezinárodní řády. V době, kdy u nás musí každý retarder být přesně definován včetně rozměrů, musí mít určitou výšku a váhu (platí nepsaná dohoda, že jsou na retardery povinné kulaté balíky slámy), a máme v řádech přesně popsán systém penalizací, ve WRC není ani definován pojem "retarder". To, proč se někdo rozhodl zařadit tento prvek na nejdůležitější RZ celé rally, do míst kde byl naprosto zbytečný a ještě ho udělal z lehkých plastových svodidel (nízký a z auta nepřehledný), je rovněž zarážející. Každé posunutí jedné části retarderu znamená časovou výhodu, i když to na pohled nevypadá, dnes se to nechá zjistit z GPS systému, takže jestli s tím Ogier výhodu získal by neměl být žádný problém zjistit. Bohužel v mezinárodních řádech se o žádných trestech za posunutí retarderu nemluví, tudíž si myslím, že ani nic neporušil. Aplikace čl. 14.2 na tento problém je přinejmenším sporná. Ogier se nedopustil nedodržení tratě, pouze posunul část retarderu. Ať se nám to líbí nebo ne, myslím, že M Sport má v odvolání velkou šanci, protože prostě není podle čeho Ogiera potrestat smajlík
12. 3. 2018 19:16
Upraveno 19:17
00
Původní myšlenka byla, že retardér je na to, aby se na trati RZ zvětšila bezpečnost. Výsledek tohoto celého legendárního nesmyslu je to, že v České rep. díky tomuto systému rozbilo hubu nespočet posádek, za což děkují hlavám pomazaným v Autoklubu.
Nakonec využití retardér našel, snižuje se tím rychlostní průměr na RZ.
12. 3. 2018 20:16
Upraveno 20:17
00
Motyka hloupá...jede skvěle a v posledním kilometru si to pos..kazí..to by SL nikdy neudělal!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama