Stalo se před x lety – 11/2018

Dnes si opět připomeneme tři události, který mají společný den v roce – 15. březen.

15. března 2003 – Roman Kresta vyhrává na Šumavě

Před 15 lety slavil Roman Kresta své druhé vítězství (ze tří) na Šumavě. To byl ten rok, kdy jel s nádherným Peugeotem 206 WRC. Na Čínově prohrál s Ášínem o pár desetin, od druhé RZ už ale na soutěži dominoval.

Podíval jsem se také na historii vozu, se kterým Roman vyhrál Šumavu. S vozem poprvé startoval Panizzi ve Švédsku 2002. Ještě v roce 2003 ho stále provozoval francouzský tým Bozian Racing, pak přešel do dalších týmů ve Francii. Tam by měl být dosud, byť od sezóny 2012 se vůz již na soutěžích neukazuje, patrně stojí v nějaké sbírce. Vše o tomto vozu zde.

15. března 2009 – 50. vítězství v MS pro Sebastiena Loeba

Před 9 lety vyhrál Sebastien Loen na Kypru. To by asi nebylo zase tak zajímavé, ale byl to milník v tom, že to bylo jeho jubilejní 50. vítězství v MS. Pak jich přidal ještě 28 a má jich celkem 78. Přidá další na Korsice?

V rámci JWRC vyhrál Martin Prokop s Honzou Tománkem. Bylo to jejich sedmé vítězství v juniorech v kariéře a první v sezóně 2009. Pak přidali ještě dvě a na konci sezóny slavili titul. Mimochodem, víte že s 9 vítězství v JWRC je Martin Prokop v této statistice nejlepší? Přesvědčte se zde.

V rámci produkčních vozů jel i Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou. Soutěž bohužel nedokončili pro poruchu převodovky.

15. března 2012 – Martin Semerád se (ne)stal továrním pilotem Lotusu!

U Martina Semeráda ještě zůstaneme. Před 6 lety u nás vyšel převzatý článek, kde jsme informovali o tom, že se Martin Semerád stává továrním pilotem značky Lotus.

„Dostali jsme nabídku, která se opravdu neodmítá,“ říká český rallye pilot, který se v loňské sezoně umístil na celkové čtvrté příčce Mistrovství Světa v kategorii PWRC .

Podle zákulisních informací bude český pilot vyvíjet nový speciál určený pro rallye. Tým Charouz racing system tak bude ve spolupráci s anglickou továrnou pracovat na novém speciálu Lotus Exige R-GT, se kterým se letos zúčastní i domácího šampionátu ve sprintrallye. A v budoucnu se s ním možná objeví i v nejelitnější kategorii WRC.

Jak jste se vůbec dostal k takové možnosti?

„Prvotní impuls přišel od pana Antonína Charouze, který nás oslovil s nabídkou. Poté jsme odcestovali do Anglie, kde jsme si v sídle Lotusu prohlédli továrnu a mluvili se šéfem oddělní pro motorsport, který nám nastínil celý projekt.“

O co přesně jde?

„V rámci příchodu značky Lotus na český trh, přesněji vzniku dealerství, nám z továrny poskytnou dva vozy Lotus Exige R-GT. Lotus si přeje navázat na tradici v rallye, která sice není moc známá, ale tato značka dokázala vyhrát mistrovství světa automobilových soutěží. Byli bychom takovým satelitním továrním týmem v Česku.“

Celý článek najdete zde. Asi všichni víte, že projekt Lotusu skončil neslavně a za několik měsíců bohužel skončila i kariéra Martina Semeráda.

Tak zase za týden.

Komentářů celkem: 2
Raf
16. 3. 2018 16:16
0 0
Šumava 2003 je nesmazatelně vypálená v paměti. Neuvěřitelně nizoučký Peugeot a nálet Kresty v Boříkovech na konci druhé RZ, kdy jsme utíkali od cesty, protože 'zdrhejte, letí ven'. Když jsme se otočili, byl už pryč. Krásný a brutální sport. Ať letošní sezona má také takovou atmosféru.
17. 3. 2018 07:39
0 0
Šumavy 2003-2006 - nejextrémnější a nejkrásnější (a nejskandálnější) Šumavy, a to je téma na mnoho článku....také je mám hluboko pod kůží podobně jako Raf výše. smajlík smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!