15. 3. 2018 16:19 − 4091× − 10

M-Sport se pustil do vývoje plně elektrického vozu

Malcolm Wilson ale sám připustil, že to je otázka dlouhodobého vývoje.

Vývoj vozu započal na začátku tohoto roku s tím, že na konci roku by měly proběhnout první testy. Podle všeho bude technologie zkoušena v současné kastli vozu Fiesta R5.

M-Sport k tomu nenutí zatím žádné vize nadřízených orgánů. Podle všeho chce mít prostě M-Sport náskok při vývoji, protože si myslí, že k tomu jednou může dojít.

"Víte dobře, že v M-Sportu máme rádi výzvy," prohlásil Malcolm Wilson pro britský Motorsport News. "A tohle bude další technologický krok v motorsportu. Zatím vám nemohu říct žádné technické detaily, protože je to vše v režimu utajení. Ale tento rok bychom chtěli, aby auto jezdilo."

První představa je, že by se auto objevilo v národních šampionátech. "V tento okamžik to není o MS. Chci jen vyrábět vozy schopné vyhrávat jednodenní soutěže za přijatelnou cenu. Pokud se podíváte na moderní elektrická auta, tak ujedou přes 300 mil. A když se podíváte na britskou sérii BTRDA, tak má do 40 mil a nevelké přejezdy."

A jak to vidí s budoucností v MS? "V nejbližším časovém horizontu ne. Současné fantastické předpisy budou platné ještě nejméně tři roky a je nesmysl do nich zasahovat. Ale z dlouhodobého hlediska musíme vzít elektrické pohony v úvahu a to je jeden z důvodů, proč na tom pracujeme."

Komentářů celkem: 10
15. 3. 2018 18:47
1 0
Jděte už s tou elektrikou v motorsportu do prdele !!! Ne,nesmířim se s tím.
15. 3. 2018 20:27
0 0
Původně napsal Mikulda
Jděte už s tou elektrikou v motorsportu do prdele !!! Ne,nesmířim se s tím.
To máš za tu naftu smajlík
15. 3. 2018 20:50
0 0
Četl jsem k tomu jeden hezký anglický komentář - normálně se auto staví, aby jednoho dne vyhrálo soutěž. Tady se staví, aby vyhrálo jednodenní soutěžsmajlík smajlík
15. 3. 2018 23:26
1 1
Stačí se mrknout třeba na Formuli E a chce se mi blejt, velebnosti... smajlík Ticho přerušované pouze šustěním pneumatik. Proboha, a kde jsou nějaké emoce? Hlavně, že je to rádoby EKO a politicky korektní... A za čas budou soutěžit elektro samořiditelná autonomní auta bez šoférů! smajlík Chce se mi brečet, kam se ten (nejen) motorsport ubírá... smajlík
16. 3. 2018 09:11
0 1
Nedavno jsem se zvezl a zrychlení a brzdění elektriky je super. Neopak si myslím ze tohle je velka budoucnost rally. V servisu se nabije na další RZ a je to. Klidně je možné jezdit delší soutěže. Stejně FIA pořád řeší hluk a podobné věci tak že budou hezké ticho. smajlík
16. 3. 2018 09:46
0 0
Potom je dobře, že kolem trati jsou lidé s píšťalkama. Jinak by se moihlo často stávat, že by to kolem prosvištělo než by jsi to stihl zaregistrovat smajlík
16. 3. 2018 09:52
0 0
Původně napsal Jan1000
Nedavno jsem se zvezl a zrychlení a brzdění elektriky je super. Neopak si myslím ze tohle je velka budoucnost rally. V servisu se nabije na další RZ a je to. Klidně je možné jezdit delší soutěže. Stejně FIA pořád řeší hluk a podobné věci tak že budou hezké ticho. smajlík
Co tě baví na rally? Pro mě jsou emoce obecně. Bojím se, že elektrické auto divákovi nepřinese emoce.
16. 3. 2018 11:39
0 0
Tohle nechápu.Na koncertu AC/DC brzo bude taky komorní atmosféra. Až pojedou elektro auta, tak se budou pouštět
videa ze starých soutěží a z repráků pustí zvuk Porše nebo Stratose. Bojím se ,že ta doba se blíží.
16. 3. 2018 16:57
0 0
Čekám až vypustí novou R5 a oni tohle, to jsem opravdu nečekal, ale nikdy od M-Sportu, od pana Malcolm. Hodně jsem se spletl.
Elektroauta nejsou budoucnost viz Norsko...
16. 3. 2018 23:53 Upraveno 23:57
0 0
Původně napsal Antonín
Čekám až vypustí novou R5 a oni tohle, to jsem opravdu nečekal, ale nikdy od M-Sportu, od pana Malcolm. Hodně jsem se spletl.
Elektroauta nejsou budoucnost viz Norsko...
Viz co v Norsku? Me vzdycky zarazi jak mi nekdo z Cech vysvetli jak to tady v Norsku s elektroautama vubec nefunguje. Tak se podivam z okna, kde 1/3 parkoviste jsou elektroauta v zasuvce a zacnu premyslet kde ty bludy berou.

Ano asi pred 2 roky se uvazovalo ze elektroauta budou muset platit jednorazovou dan pri koupi jako ostatni, ale to se nakonec nestalo. A ano asi pred rokem se nedoporucovalo lidem co maji byt v centru Oslo a nemaji vlastni parkovani ted elektromobil kupovat protoze ty stovky stojanu v centru jsou plne. Ono celkove je to v centru s parkovanim problem, podobne je to v Praze a vetsine evropskych velkomest i bez nabijeni.
Jinak pro vysvetleni, ano opravdu to funguje tak ze stoji na ulici nabijeci stojany a kazdy ma vlasni kabel (1-1.5m) ktery do te zasuvky strci. Ne netahaji si lidi prodluzovacku z okna (dalsi typicky blud ceskeho internetu).

Samozrejme vetsina majitelu elektroaut nabiji doma, pripadne ve spolecne garazi. Dale pak v praci, protoze kazda normalni firma ma na parkovisti alespon 1/4 nabijecich mist pro elekroauta.

Prodejni cisla za rok 2017 treba tady:
https://www.motor.no/artikler/2018/januar/rekordhoyt-bilsalg-i-2017/
47.8 novych prodanych aut jen na benzin/naftu
20.8% cistych elektromobilu
31% hybrid (napr. Passat GTE, Outlander plug-in atd. )
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!