M-Sport se pustil do vývoje plně elektrického vozu
Vývoj vozu započal na začátku tohoto roku s tím, že na konci roku by měly proběhnout první testy. Podle všeho bude technologie zkoušena v současné kastli vozu Fiesta R5.
M-Sport k tomu nenutí zatím žádné vize nadřízených orgánů. Podle všeho chce mít prostě M-Sport náskok při vývoji, protože si myslí, že k tomu jednou může dojít.
"Víte dobře, že v M-Sportu máme rádi výzvy," prohlásil Malcolm Wilson pro britský Motorsport News. "A tohle bude další technologický krok v motorsportu. Zatím vám nemohu říct žádné technické detaily, protože je to vše v režimu utajení. Ale tento rok bychom chtěli, aby auto jezdilo."
První představa je, že by se auto objevilo v národních šampionátech. "V tento okamžik to není o MS. Chci jen vyrábět vozy schopné vyhrávat jednodenní soutěže za přijatelnou cenu. Pokud se podíváte na moderní elektrická auta, tak ujedou přes 300 mil. A když se podíváte na britskou sérii BTRDA, tak má do 40 mil a nevelké přejezdy."
A jak to vidí s budoucností v MS? "V nejbližším časovém horizontu ne. Současné fantastické předpisy budou platné ještě nejméně tři roky a je nesmysl do nich zasahovat. Ale z dlouhodobého hlediska musíme vzít elektrické pohony v úvahu a to je jeden z důvodů, proč na tom pracujeme."
Jděte už s tou elektrikou v motorsportu do prdele !!! Ne,nesmířim se s tím.
Nedavno jsem se zvezl a zrychlení a brzdění elektriky je super. Neopak si myslím ze tohle je velka budoucnost rally. V servisu se nabije na další RZ a je to. Klidně je možné jezdit delší soutěže. Stejně FIA pořád řeší hluk a podobné věci tak že budou hezké ticho.
videa ze starých soutěží a z repráků pustí zvuk Porše nebo Stratose. Bojím se ,že ta doba se blíží.
Elektroauta nejsou budoucnost viz Norsko...
Čekám až vypustí novou R5 a oni tohle, to jsem opravdu nečekal, ale nikdy od M-Sportu, od pana Malcolm. Hodně jsem se spletl.
Elektroauta nejsou budoucnost viz Norsko...
Ano asi pred 2 roky se uvazovalo ze elektroauta budou muset platit jednorazovou dan pri koupi jako ostatni, ale to se nakonec nestalo. A ano asi pred rokem se nedoporucovalo lidem co maji byt v centru Oslo a nemaji vlastni parkovani ted elektromobil kupovat protoze ty stovky stojanu v centru jsou plne. Ono celkove je to v centru s parkovanim problem, podobne je to v Praze a vetsine evropskych velkomest i bez nabijeni.
Jinak pro vysvetleni, ano opravdu to funguje tak ze stoji na ulici nabijeci stojany a kazdy ma vlasni kabel (1-1.5m) ktery do te zasuvky strci. Ne netahaji si lidi prodluzovacku z okna (dalsi typicky blud ceskeho internetu).
Samozrejme vetsina majitelu elektroaut nabiji doma, pripadne ve spolecne garazi. Dale pak v praci, protoze kazda normalni firma ma na parkovisti alespon 1/4 nabijecich mist pro elekroauta.
Prodejni cisla za rok 2017 treba tady:
https://www.motor.no/artikler/2018/januar/rekordhoyt-bilsalg-i-2017/
47.8 novych prodanych aut jen na benzin/naftu
20.8% cistych elektromobilu
31% hybrid (napr. Passat GTE, Outlander plug-in atd. )