Nic není tak horké, jak to vypadá…
Když minulý rok postihly Toyoty v Mexické rally problémy s chlazením, dalo se to omluvit slovy, že tým se vrátil do MS po dlouhé době a se specifickými podmínkami severoamerického podniku neměl zkušenosti. Pro letošek však v týmu oplývali jistotou, že se problém podařilo vyřešit a že Yarisy budou šlapat jak hodinky. Avšak kombinace nadmořských výšek pře 2500 metrů nad mořem a teplot přes 30 °C způsobila, že Yarisy šlapaly maximálně jako levné hodinky z tržnice. Stačí se podívat na komentáře jezdců po dojezdu úvodních zkoušek rally, například nejlépe v cíli umístěný pilot Yarisu WRC, tedy J-M Latvala, jenž dojel osmý, se nechal již po RZ2 slyšet: "Někde v půlce šel výkon motoru dolů, teplota nahoru. Ale mohu zlepšit i jízdu." a podobné stesky na techniku pokračovaly i další den: "Jsme na hraně s teplotou, je to hodně náročné na auto." Avšak ač měly Toyoty problémy s motorem, hlavní příčinou konce nadějí jezdců týmu na dobrý výsledek byly zapříčiněny jinými problémy.
J-M Latvalu šel v pátek do rally2 kvůli alternátoru, Esapekka Lappi havroval a Ott Tänaka vyřadilo turbo v sobotu dopoledne z první příčky. Ale pořád tu je otázka chlazení a jak se nechal pro Motorsport News slyšet šéf Toyota Gazoo Racing, nic není tak horké a tyto problémy se v Mexiku dávají za příčinu zejména specifickým podmínkám soutěže. "Jedná se o nejdrsnější soutěž v kalendáři a my se stále ještě můžeme učit novým věcem., ale pomalu nás to začíná otravovat. Příští rok však budeme zpět i s vyřešeným chlazením," říká odhodlaně Tommi Mäkinen.
V kalendáři se objevují i další soutěže odehrávající se ve vysokých teplotách, namátkou třeba Sardinie nebo Turecko, ale ty Tommi Mäkinena tolik netrápí, protože dle zjištění Toyoty je problém objevující se v Mexiku spojen zejména s nadmořskou výškou. "Na úpravy chlazení úplně nespěcháme. Když jedeme v nízkých nadmořských výškách, tak se ten problém neobjevuje. Ale i tak musíme na autě zapracovat. Problém Latvaly s alternátorem a potíže Tänaka s turbem jsou něčím, čemu nerozumíme, bylo to podivné. Zatím je příliš brzy dělat závěry, musíme to prošetřit a pokusit se vyřešit," uzavírá šéf Toyota Gazoo Racing.