19. 3. 2018 18:46 − 2594× − 1

Lefebvre si k narozeninám nadělil vítězství

Stéphane Lefebvre letos poprvé usednul do vozu WRC a den po svých šestadvacátých narozeninách si nadělil pěkný dárek.

Jeho vítězství v Rallye Le Touquet bohužel nepatřilo k těm nejtěžším, naopak šlo v podstatě jen o udržení se na trati a uhájení pozice jasného favorita. Francouzi už v téměř kompletní sestavě přestoupili do speciálů R5 a královská WRC se na tamních asfaltech objevují pouze jako drobná zpestření. Tentokrát odstartovaly pouhé dva exempláře, kromě Lefebvrova Citroënu DS3 šlo o Ford Fiesta Erica Brunsona. Loňský vítěz soutěže ale v úvodu nestíhal ani dvěma nejrychlejším pilotům s vozy R5 a o čtvrté místo v RZ 5 přišel kvůli výměně kola pár kilometrů před cílem. Lefebvre první den zvítězil ve všech zkouškách, v sobotu pak zůstal čtyřikrát poražen. Za tři týdny tovární pilot Citroënu také přesedne do R5 a čeká ho daleko těžší výzva. Na Korzice bude muset vzdorovat silné konkurenci ve WRC2 a postarat se o úspěšný debut nové C3 R5.

Se stejným vozem do Tour de Corse odstartuje i úřadující francouzský mistr Yoann Bonato, teď jej ale ještě čekalo loučení s původní DS3 R5. Zato Bryan Bouffier měl v Calais už k dispozici svou novou techniku, Hyundai i20 R5. S ním bude letos bojovat o titul na francouzských asfaltech stejně jako Quentin Giordano nebo úřadující šotolinový šampión Jordan Berfa. Využít služeb Hyundaie hodlá i dosavadní zástupce Citroënu Yohan Rossel, ale první soutěž musel kvůli nedostatku financí vynechat. V kompletním šampionátu plánuje účast za volantem Fordu Fiesta R5 Jérémi Ancian. V roce 2013 odjezdil s 207 Super 2000 v barvách Peugeot Rally Academy většinu evropských rally, ale pak už startoval pouze sporadicky. Vloni na sebe upozornil dvěma kvalitními výsledky ve francouzském šampionátu a teď se před ním nachází zajímavá příležitost. Druhou sezónu ve Fordu Fiesta R5 plánuje talentovaný mladík z Belgie William Wagner.

Předloni francouzským asfaltům vládnul Sylvain Michel se Škodou Fabia R5, vloni tato technika dovezla k titulu vicemistra Quentina Giordana. V Touquet se se Škodou Fabia R5 ukázal Quentin Gilbert, ale už na přejezdu k prvnímu testu ji musel kvůli poruše motoru odstavit. Nejrychlejším jezdcem Škody se v úvodu soutěže stal Pierre Roché, ale pak jej předstihl Thibault Habouzit. Junior s Fabií vloni odjezdil některé soutěže francouzského poháru a teď postoupil do hlavního mistrovství. Už první den mu vyšel naprosto parádně a čtvrtá příčka toho byla jasným důkazem. Vedení v kategorii R5 už od prvních kilometrů držel Bouffier a po dvou testech si vytvořil na čele náskok čtvrt minuty. Bonato dokázal vyhrát následující tři zkoušky, ale ze svého odstupu toho moc neodmazal. Jak sám přiznával, vítězství tentokrát není na pořadu dne, počká si až na novou techniku. Do konce páteční etapy dorazil s odstupem takřka dvaceti vteřin.

Do sobotního rána se výborně probudil Ancian a hned během dopolední sekce předstihnul Rochého a posunul se na pátou příčku. Další kořistí jezdce Fordu se měl stát Habouzit, k němuž se dotáhnul na minimální odstup deseti vteřin. Ancian se v sobotu stal druhým nejrychlejším jezdcem vozu R5, na vítěze ztratil minimální čtyři sekundy. Na třetí místo Habouzita v konečných výsledcích ale ani to nestačilo. Giordano od pátého testu držel mezi R5 šesté místo až do RZ 11, ve které jej zpomalil defekt. O tři testy později se jeho Hyundai zastavil. Na stejné zkoušce ze sedmé příčky absolutně odstoupil Wagner, když havaroval. Osmou příčku nakonec získal Berfa a před ním do cíle dojel Marc Amourette. Vloni pilot Citroënu DS3 R5 v Rallye Le Touquet vybojoval umístění na bedně, letos se v daleko silnější konkurenci musel spokojit až se sedmým místem. Bouffier v sobotu pokračoval v kralování vozům R5, zato Bonato se odpoledne dostal do potíží. U Citroënu odešly zadní brzdy a posádka se dostavila na start třináctého testu pozdě. V závěrečných třech testech musel Bonato odrážet tvrdé útoky Habouzita a třetí příčku nakonec uhájil o pouhé čtyři desetinky. Bouffier odstartoval svou účast na francouzských asfaltech výborně, nestačil pouze Lefebvrovu WRC a na konto si připsal nejvíce bodů. Příště už to ale pilot Hyundaie tak jednoduché mít nebude, Bonato proti němu poprvé vyrukuje s novou C3 R5.

Komentářů celkem: 1
20. 3. 2018 08:26
0 0
Neví někdo, proč odstoupil ten Brunson ?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!