reklama reklama reklama reklama
20. 3. 2018 08:28 − 1181× − 0 0

Hyundai obhajuje španělský titul

Králem španělských asfaltů se vloni stal Iván Ares pilotující prvním rokem nový Hyundai i20 R5.

Se stejným vozem se vloni ukázal i Surhayen Pernía, ale na rozdíl od značkového kolegy dosáhnul pouze na čtvrtou příčku konečného hodnocení. Oba dva Hyundaie budou k vidění na španělských asfaltech i letos a objevují se spekulace, že by k nim mohl přibýt ještě třetí exemplář s José Antoniem Suárezem za volantem. Do úvodní soutěže, kterou se stala novinka v kalendáři Rali do Cocido, ale nakonec zasáhnula pouze jediná i20 R5. Pernía tu svou totiž poslal v shakedownu do meze, což nevydržela převodovka. Do centra soutěže pak vůbec nedorazil Pedro Burgo, který se měl stejně jako v loňské sezóně objevit společně se svým bratrem v roli spolujezdce ve Škodě Fabia R5. Minimálně úvod sezóny nestihnul ani předloňský šampión Cristián García, který vloni pilotoval Ford Fiesta R5. Americká značka však získala nového jezdce pro španělský asfaltový šampionát, do nově pořízené Fiesty R5 stáje RMC bude usedat pětinásobný mistr Miguel Fuster.

Ve Španělsku roste počet startujících speciálů národní kategorie N5, tedy obdoba novinky na mezinárodní scéně, R4. Joan Vinyes i letos pokračuje se Suzuki Swift R+ této kategorie, ale závada spojky jej ze čtvrté příčky vyřadila už po RZ 2. Místní Alberto Otero usednul do Renaultu Clio N5, dostal se s ním až na sedmou příčku, ale v předposlední zkoušce se vůz zastavil. Technika nevydržela ani v případě Volkswagenu Polo N5 Javiera Ramose Troitiňa. Nejrychlejší N5 do cíle dovezl Álvaro Muňiz, když za volantem Fordu Fiesta skončil na parádní třetí příčce. Těsně pod pódiem pak zůstal nový oficiální jezdec španělského Renaultu Adrián Diaz. Závěrečné bádání technických komisařů však zjistilo, že na obou vozech nesouhlasí některé prvky přední nápravy s homologací. Muňiz s Diazem tak byli ze soutěže vyloučeni a ve výsledcích zůstal jediný speciál N5. Na čtvrté místo se posunul junior Javier Pardo, nováček za volantem Suzuki Swift R+.

Jako raketa do rally vstoupil Ares, když vyhrál obě úvodní zkoušky. V té třetí ale svou rychlost trochu přehnal, proháněl pak i20 po poli a za vítězným Fusterem zaostal o 18,3 sekundy. Do vedení se mohl dostat Iago Caamaňo s Fiestou R5, ale to by jeho konto nesměla obtěžkat desetivteřinová penalizace. Novým lídrem se tak stal jiný pilot Fordu Fuster. Zakletá vedoucí příčka ale ani jemu dlouho nevydržela, když se v páté zkoušce přetočil a spadnul na třetí místo. V následujících zkouškách se tak začal odehrávat parádní souboj dvou jezdců Fordu o druhé místo. Poměrně překvapivě v něm po celou dobu hrál prim Caamaňo. Tedy až do RZ 11, ve které chyboval, poškodil chladič a musel z rally odstoupit. Z bronzového stupínku se tak po závěrečné technické kontrole dosti překvapivě raduje Félix Macías pilotující produkční Subaru Impreza STi N15. Fuster při návratu do kokpitu Fiesty R5 skončil druhý a vítězství s náskokem skoro půl minuty nakonec přeci jen vybojoval hlavní favorit Ares. Najde se během roku někdo, kdo mu obhajobu titulu překazí?

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama