Blíží se konec strategií na powerstage?
Letos se nám rozmohl takový nešvar – pomoci si k bodům na powerstage pomocí výhodnější pozice na startu.
Jistě si vzpomenete, že první toho využil Ogier ve Švédsku. V Mexiku to napodobili Neuville s Tänakem. Nutno říct, že tím neporušili žádná pravidla, ale přeci jen asi každý cítí, že to nebylo fair-play a také se to nelíbilo těm, kdo sledovali powerstage live. V době, kdy kamery zabírali stupně vítězů, tak se na trati bojovalo o důležité body do hodnocení MS. Mimo kamery.
FIA se tomu rozhodla zamezit a podle všeho ještě do Korsiky přijme nové pravidlo. Podle něj nebudeme mít ten, kdo dostane v poslední etapě soutěže časovou penalizaci, nárok na body z powerstage. Podle zákulisních informací je to již hotová věc a čeká se jen na oficiální schválení komisí World Motor Sport Council. Tak si počkejme, jak to dopadne.
To je zase pitomost. Zdrzim se na prejezdu k první nedělní zkoušce a uz nedostanu body na powerstage?
Ale to je klasika, pánové z FIA neochvějně stojí za zásadou "Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě..."
Ono dát do pravidel, že body z PS nedostane ten, kdo do ní neodstartuje na svůj čas by bylo příliš jednoduché...
Klínový řemen od alternátoru vozí všechny posádky přidrátované vzadu na ochranném rámu, takže preventivní výměna může klidně trvat na přejezdu těch 10.min.
tak schválně, jak dlouhý to přeskupení před PS? podle mě jsou to desítky minut, takže čarování na začátku etapy by stejně nemělo význam
To by mě zajímalo, jak FIA bude dokazovat, že se zdržel na přejezdu záměrně.
Klínový řemen od alternátoru vozí všechny posádky přidrátované vzadu na ochranném rámu, takže preventivní výměna může klidně trvat na přejezdu těch 10.min.
Jenom zapojili hlavu a využili veškerých možností v mezích stávajích pravidel k tomu, aby získali další body. Na tom není nic špatného. Rally se jezdí nejen na rychlost, ale taky hlavou.
tak schválně, jak dlouhý to přeskupení před PS? podle mě jsou to desítky minut, takže čarování na začátku etapy by stejně nemělo význam