Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 3. 2018 15:07 − 6334× − 30

Kopecký plní povinnost a nadále vládne MČR

Valašská rally je v cíli a z prvenství se radují Kopecký s Dreslerem, na druhou příčku se až v úplném závěru dostali Pech s Uhlem.

Druhou etapou dnes pokračovala Valašská rally, která otevírá letošní domácí soutěžní sezónu, když je prvním podnikem sedmidílného mistrovství ČR v rally. Na sobotu byla připravena osmička rychlostních zkoušek, pročež byla druhá etapa Valašky delší jak ta včerejší. Na programu byly opět tři klasické vložky, oproti včerejšku se jednalo o víceméně klasiky soutěže, protože se začínalo na Hukvaldech (ty však měly upraveno místo startu a průjezd obcí Mniší), pokračovalo se nejjižněji položenou vložkou Bystřička, která opět provedla posádky po břehu stejnojmenné vodní nádrže u Valmezu by třetím klasickým testem polookruhová Juřinka. Mimo to se dnes jely dva průjezdy speciálky na polygonu Tatry v Kopřivnici, které byly vysílány v přímém přenosu do televize a díky skladbě harmonogramu se jely oba průjezdy krátce po sobě.

Po včerejšku byl jasně na čele Kopecký, když vyhrál všech sedl testů a nic se na jeho dominanci nemělo měnit ani dnes. První Hukvaldy se sice odjely, ale následně byly rozhodnutím sboru sportovních komisařů z důvodu geografického nesouladu letmého cíle uvedeného v PU č. 3 a skutečného stavu v terénu. Ač PU zkoušku zkrátily o 100 metrů, fyzicky byl cíl stále na svém starém místě a nastal tedy rozpor, který mohl mít podíl na Pešlově havárii, který havaroval právě za letmým cílem.

Od další vložky však již místa cíle uvedená v dokumentech a v terénu seděla, takže nic nebránilo pokračování soutěže. Nejlépe zase zajel Kopecký a když vyhrál jak na Bystřičce, tak Juřince a druhých Hukvaldech, přijížděl do Kopřivnice s náskokem 47 sekund na druhého. Tím byl Pech, kterému se dopoledne za svými zády dařilo držet druhého továrního jezdce Veibyho, stejně tak se na čtvrtém místě dařilo Dohnalovi pomaloučku ujíždět Černému. Pražský jezdec svůj náskok ztrojnásobil a na příbramského pilota měl v polovině etapy půlminutu. Ve třídě 3 havaroval již zmíněný Pešl, naopak Březík přidával nejrychlejší časy, takže se nic neměnilo na pořadí Březík, Šikl a třetí Matěna. Mezi dvoukolkami nabral na druhých Hukvaldech 70 sekund penalizace dosud vedoucí Navrátil a do čela se dostal Wagner před Firlou a Navrátilem.

Ve druhé rundě už asi nikoho nepřekvapí, že opět všechny nejrychlejší časy posbíral Kopecký, který si tak s minutovým dojel pro další vítězství v našem mistráku. O příčku za kosteleckým jezdcem se nakonec ještě strhnul boj, protože po druhém průjezdu Bystřičky se na druhé místo posunul Veiby. Ale Pech zbraně nesložil a po druhé Juřince se dokázal vrátit na druhé místo, k čemuž mu ale pomohly i Norovy hodiny. Čtvrtou příčku už si pohlídal Dohnal, pátý dokončil Černý. Tarabus letos s Fabií R5 šestým o tři příčky vylepšil loňský výkon zpoza volantu Fabie S2000, sedmou příčku bral Vlček. Osmý dojel při debutu s Fabií F5 od Kresta racingu Mareš a na devátém místě jej následoval další debutant v technice R5 Kopáček, který startoval s Fiestou od Bisahova CERS Performance. Desítku uzavřel Szeja s další Fiestou.

Ve třídě 3 si už vedení pohlídal Březík, který i tak dokázal zajet všechny odpolední vložky nejrychleji a na druhého Šikla najet celkem minutu a dvacet tři sekund. Na třetí příčce dokončil Matěna, který odjel Valašsku navigován Zalabákem namísto svého obvyklého spolujezdce. Mezi dvoukolkami dokázal zvítězit Wagner, jenž vítězstvím ve třídě 6 dokázal napodobit loňský vstup svého bratra Simona do českého mistráku. Druhou příčku při druhém startu s dvoukolkou bral Firla a třetí dokončil Barčák, jemuž to ve Valmezu zjevně výsledkově svědčí. I když se na polygonu dokázal průběžně Navrátil posunout na druhou příčku, smůla jej na klasických testech neopustila a včerejší lídr dvoukolek dokončil až čtvrtý.

Komentářů celkem: 30
26. 3. 2018 11:3121
0 0
Zápis jsem četl, nevzpomínám si, že by se kdy podobným způsobem anulovala rz. Buď se měla rušit po havárii Pešla nebo v jejím průběhu nikoliv 3 hodiny poté co se smaže penalizace u Veibyho. Činovníci, předjezdci projíždějí rz před jejín startem, na nesoulad letmého cíle měli upozornit. Bohužel takovéto podivné okolnosti jen zavdávají ke spekulacím, ikdyž třeba jsou neoprávněné.
26. 3. 2018 13:0822
0 0
McTell: vzdávám se smajlík
ecky: zkus si spočítat, jak dlouho trvají kroky, který jsem popsal a zjistíš, že to o moc rychleji nešlo jo a já si podobnou situaci, kdy byl letmej cíl jinde než v itíku nepamatuju, to se pak blbě hledají podobný případy smajlík
26. 3. 2018 14:0023
0 0
Původně napsal Novej
McTell: vzdávám se smajlík
ecky: zkus si spočítat, jak dlouho trvají kroky, který jsem popsal a zjistíš, že to o moc rychleji nešlo jo a já si podobnou situaci, kdy byl letmej cíl jinde než v itíku nepamatuju, to se pak blbě hledají podobný případy smajlík
smajlík Zastavit průjezd vložkou je a musí být otázkou minut, spíše vteřin a několika praporků. Vyhlásit zrušení vložky a rozhodnout o objezdu, nebo volném průjezdu, opět v řádu minut. Ty dvě hodiny svědčí o politice, jiné vysvětlení ani neumim pochopit. No a posunuté starty a konce vložek jsem viděl/zažil mnohokrát, zvláště, bavíme-li se o pár desítkách metrů. Včera jsem měl několik telefonátů s lidmi, o jejichž zkušenosti a názorech by tady stěží někdo pochyboval. Udivení byli všichni. A to nemluvím o staré škole. Těm jsou dnešní fiflenózní námitky a požadavky jezdců k smíchu, nebo k pláči. smajlík Myslíš, že o zrušení vložky usilovala fabrika nebo přímo Veiby? nebo Pešl? Jaký by na tom mohl mít zájem? Pro něj nebyl návrat možný. Ani jakákoliv náprava. Kdo tedy takovou akci inicioval?
26. 3. 2018 14:2124
0 0
uff, netvrdím, že kdokoli usiloval o zrušení vložky, nikdo takovej ani nemusel bejt...
je ale možný, že když kdokoli přišel na to, že cíl byl jinde (nevím, kdy a kdo na to přišel), než měl bejt, tak to oznámil na ředitelství a mohl i požadovat nějaký řešení, jakýkoli, protože trať byla jiná, než bylo určeno itíkem, cž je prostě průser...
než se sešly hlavy komisařů, než se zorientovaly (ty hlavy) v situaci, než dospěly k nějakýmu řešení a než ho probraly s vedením soutěže, utekl další a ne zrovna krátkej čas...
už jsem to napsal srozumitelněji? problém totiž nebyl, narozdíl třeba od těžkých havárií, zřejmej a jasnej...
jo a posunutý starty i cíle bejvaj, ale ne tak, aby o nich nikdo nevěděl a nešlo o pár desítekl metrů, ale rovnou stovku, to je dost...
26. 3. 2018 20:4525
0 0
Vím, že lid český (i moravský) baví konspirace, ale tady hledáte něco, co není. Přímo během soutěže a ještě o dost dřív než došlo ke zrušení rally jsem slyšel od vysokých funkcionářů i celé české rally /nebudu je jmenovat, že časoměřiči udělali hloupou chybu a bude se to muset řešit. Nevšili si toho, že špatně postavili časomíru. To je samozřejmě důvod ke zrušení RZ, protože ta neodpovídala tomu, co bylo v itineráři. Nedá se spoléhat na to, že někdo jede na ceduli a jiný podle rozpisu. Jakmile někdo mohl být poškozen, výsledek se musí zrušit všem. To je jednoduché. Mohlo to podle mě přijít dříve, ale to je jiná věc. Posádky se o tom dozvěděly od stykařů těsně před startem dalších Hukvald, který byl opožděn kvůli tomu, že se řešil únik plynu na trati po předchozí havárii. To, jestli na tom někdo vydělal, jiný prodělal, je kouzlo okamžiku a kouzlo rally. Už přeci mnohokrát jsme zažili, že někdo na nějakém rozhodnutí vydělal a jiný ne. V minulosti se bouralo na zrušených vložkách a podobně. Víte, jak pak musí být někdo nasraný, když na vložce, která se zruší, rozbije auto? Pech ani kdokoliv ze závodníků tak dlouhé prsty fakt nemá, aby se mu podařilo zrušit vložku a svézt to na časoměřiče smajlík Těch úkonů by musel udělat tolik, že je to nesmysl to vůbec vymýšlet. Nejde ovlivnit tolik lidí, kteří rozhodují a pokud se podíváte mezi sportovní komisaře, tak to rozhodně nejsou všichni členové fanklubu V. Pech a ani Škodovky. Rozum do hrsti a sledujme rally. Pokud někdo rád konspirace, doporučuji agentku Scullyovou z Akta X. Ta se mi mimochodem svého času dost líbila smajlík
27. 3. 2018 07:2026
0 0
zkusím jenom doplnit, že podle mých chabých zkušeností je za vytýčení tratě odpovědnej pořadatel a ne časoměřič, ten se jenom postaví tam, kam mu pořadatel určí, jinak Scullyová je kost i dneska smajlík
27. 3. 2018 09:4127
0 0
Pochopil jsem, že se cíl ještě před začátkem rally měnil... je tedy otázkou zda-li byl označen i ten nový resp. proč se časoměřič postavil na ten původní...?
27. 3. 2018 10:3628
0 0
Díky Mravencze za dovysvětlení ošemetné a co si pamatuji nezvyklé situace. Konspirace snad odezní, ikdyž mě napadla ještě v neděli večer jedna, ale tu si nechám pro sebe. smajlík
27. 3. 2018 15:5529 Upraveno 15:58
0 0
Původně napsal Wladimeer
Pochopil jsem, že se cíl ještě před začátkem rally měnil... je tedy otázkou zda-li byl označen i ten nový resp. proč se časoměřič postavil na ten původní...?
Byl jste někdy ve společnosti brouka Pytlíka? To že tam nějaký vedoucí tratě udělal čáru na zemi, není vůbec podstatné. Přišel důležitý pořadatel nebo časoměřič, rozhlédl se, prohlásil něco jako: ...co je to za blbost, ten cíl byl vždycky támhle?... a odešel do loňského cíle. Holt nejsme všichni Ajnštajni.
27. 3. 2018 17:0930
0 0
Původně napsal cyklista2
Původně napsal Wladimeer
Pochopil jsem, že se cíl ještě před začátkem rally měnil... je tedy otázkou zda-li byl označen i ten nový resp. proč se časoměřič postavil na ten původní...?
Byl jste někdy ve společnosti brouka Pytlíka? To že tam nějaký vedoucí tratě udělal čáru na zemi, není vůbec podstatné. Přišel důležitý pořadatel nebo časoměřič, rozhlédl se, prohlásil něco jako: ...co je to za blbost, ten cíl byl vždycky támhle?... a odešel do loňského cíle. Holt nejsme všichni Ajnštajni.
No nevím zda takto to probíhalo neboť cíl byl v úseku který se loni nejel a nejel se pokud mě paměť neklame od poloviny devadesátých let při Barum rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!