26. 3. 2018 21:36 − 1787× − 0

Hledá se nový soutěžní král Maďarska

Norbert Herczig loňskou sezónu zakončil ziskem třetího domácího titulu v řadě a svou pozornost teď upíná k evropskému šampionátu.

Start v úvodní azorské soutěži se mu vydařil, když díky problémům mnoha silnějších soupeřů do cíle dorazil jako šestý nejrychlejší. Ve stejném termínu v Maďarsku odstartoval nový ročník tamního mistrovství. Vloni jej ozdobilo rekordní množství speciálů kategorie R5 a vysoký počet posádek s těmito atraktivními vozy odstartoval i do úvodní Credobus Eger Rallye. K vidění bylo patnáct speciálů tří značek. Teoreticky největším favoritem na zisk titulu se pro letošek stal úřadující vicemistr posledních dvou let András Hadik, který vloni dokázal Hercziga se svým Fordem Fiesta R5 zle prohánět. Frigyes Turán se už také stal dvakrát po sobě maďarským vicemistrem, ovšem od té doby už uteklo celé desetiletí. Letos bude stejně jako Hadik usilovat o pozici nejvyšší za volantem Fordu Fiesta R5.

V Egeru vloni dokázal zvítězit Ferenc Vincze jun. a letos tam nevystupoval pouze v roli obhájce vítězství, ale i jednoho z předních favoritů na titul. Bude o něj usilovat za volantem Škody Fabia R5 a dalším jezdcem s mistrovskou technikou se během zimní přestávky stal Miklos Kazár. V roce 2012 vybojoval svůj první maďarský titul za volantem produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX, o rok později jej obhájil za volantem Citroënu Xsara WRC a v sezóně 2014 dokonal hattrick díky Fiestě R5. S tou závodil ještě vloni, ale teď přišel čas na změnu. Dalším mistrem minulosti je János Balogh, který v letech 2015 a 2016 kraloval produkčním vozům. Teď už bude usilovat o co nejlepší výsledky v absolutním pořadí a k tomu mu také bude dopomáhat Škoda Fabia R5. Z produkčního vozu do R5 už před rokem přestoupil Ádám Velenczei, ale s Hyundaiem i20 odjezdil jen polovinu roku. Letos se snad bude jeho i20 divákům ukazovat pravidelněji.

Nejrychlejší čas v první zkoušce zaznamenal Turán. Od druhého testu ovšem převzal první příčku Vincze jun., který po zrušení RZ 4 vyrazil s náskokem 1,3 vteřiny do servisu. Na druhou sekci ovšem pilot Škody zvolil špatné obutí a po RZ 5 spadnul na třetí místo. Nakonec jej ale předstihnul ještě značkový kolega Kazár a Vincze jun. se tak během čtyř rychlostních zkoušek propadnul o tři příčky. Opačným směrem se už v pátém testu posunul Hadik, který do druhé servisní přestávky přijel s náskokem 1,4 sekundy na Turána. Večerní závěrečnou sekcí sobotní etapy se Hadik kvůli problémům s brzdami protrápil, ale i přesto si vedení dokázal udržet a ještě svůj náskok o 2,3 sekundy navýšit. Na pátém místě první etapu zakončil Velenczei a celou neděli o něj musel usilovně bojovat s Baloghem. Pilot Hyundaie se nakonec ukázal jako rychlejší a pátou příčku uhájil o 4,4 sekundy. V extrémně rychlé soutěži nebyla nouze o úseky, které jejich vítězové zajeli průměrnou rychlostí přes 140 km/h. Takové podmínky očividně vyhovovaly vedoucímu Hadikovi. Turán navíc ulil start do druhé nedělní zkoušky a rázem se jeho odstup zvýšil na čtvrt minuty. Útočícího Kazára ale i potom dokázal udržet za svými zády. Těsně pod pódiem první letošní rally zakončil její loňský vítěz Vincze jun. Parádní vstup do nové sezóny ovšem zažil Hadik, nejbližšímu soupeři nadělil 23,5 sekundy a připsal si nejvíce bodů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!