3. 4. 2018 08:32 − 1616× − 0

Na francouzských šotolinách se začalo prášit

O Velikonocích v okolí městečka Capdenac začal nový ročník francouzského šotolinového mistrovství.

Tamní soutěžáci si na pečení bochánků, pletení pomlázky a podobné záležitosti moc nepotrpí a raději se věnují zajímavějším činnostem, třeba rally. Na startu úvodního podniku Rallye Terre de Causses se sešla tradičně kvalitní a početná skupina přes 100 posádek. Startovní číslo 1 na svůj Citroën C4 WRC nalepil vicemistr loňské sezóny Cyrille Feraud a do nového roku rozhodně dobře nevstoupil. Už v prvním testu se jeho Citroën zastavil. Šampionát by se však letos měl odehrát ještě v dalších šesti destinacích, takže na nápravu bude času dost. Konkrétně o jednu příležitost více než vloni. Početnému poli speciálů WRC různých generací vloni vyloupil rybník Jordan Berfa s Hyundaiem i20 R5. Letos se ale jeho zájem přesunul na soutěže se zpevněným povrchem, obhajoba titulu se konat nebude.

Za volantem R5 korejské značky se však objevil jiný zajímavý jezdec Brice Tirabassi. Juniorský mistr světa z roku 2003 už sice žádným juniorem není, ale jeho start rozhodně stál za pozornost. Minimálně už kvůli tomu, že posledních osm let vůbec nezávodil. Opačným směrem než výše zmíněný Berfa se letos vydal asfaltový šampión Francie z roku 2016 Sylvain Michel, prioritou se pro jezdce Škody Fabia R5 stávají domácí šotoliny. S další Fabií R5 proti konkurenci vyrukuje Jean-Marc Falco, který soupeře poslední roky naháněl v produkčním Mitsubishi. Na šotolinové tratě zavítal i talentovaný mladík z Belgie, který byl zatím s Fordem Fiesta R5 k vidění na francouzských asfaltech. Nejrychlejší čas v prvním testu však nezaznamenal žádný z jezdců ve voze R5, ale pilot Citroënu DS3 WRC Thibault Durbec, třetí nejrychlejší muž loňské sezóny. Druhý test projel nejrychleji Lionel Baud s další DS3 WRC a posunul se z šestého na třetí místo. Na druhé příčce se držel parádně jedoucí Falco, nejrychlejší muž s R5. Na druhou sekci ovšem pilot Fabie zvolil špatné obutí a propadnul se na čtvrtou příčku. Nejrychlejším jezdcem své kategorie ale Falco zůstával, na druhého Wagnera měl stále k dobru 37,9 sekundy.

Baud dokázal za proměnlivých podmínek z bahna vylovit už jen jeden nejrychlejší čas, znovu na úseku La Bouyssiere, a etapu zakončil jako třetí s odstupem 17,2 vteřiny. Zbylé dvě zkoušky druhé sekce vyhrál Stéphane Consani. Pilot Fordu Fiesta WRC se posunul na druhé místo a ze své ztráty po první půlce etapy smazal skoro dvacet vteřin. Večer šel spát s nicotným odstupem 3,2 vteřiny za stále vedoucím Durbacem. Nedělní etapa nezačala dobře pro lídra R5 Falca, který poslal svou Fabii mimo trať. Na sedmém testu se nedařilo ani Wagnerovi, když jej přeskočil Michel. Belgičan za volantem Fiesty R5 se snažil mu porážku vrátit, ale bezúspěšně. Kategorii R5 nakonec ovládnul předloňský asfaltový šampión Michel a v celkových výsledcích skončil na čtvrté příčce. Nejrychleji z R5 se však se závěrečnou dvojicí zkoušek popasoval Tirabassiho Hyundai i20. Někdejší juniorský mistr světa se během soutěže rozjel parádně, jakoby to bylo včera, kdy odjel svou předešlou rally. Nebýt ztráty minuty a půl z RZ 3 kvůli problému s posilovačem řízení, mohl se Tirabassi radovat z pozice nejrychlejšího pilota R5. V dalších soutěžích bude jistě platit za jezdce, na kterého by měla být upřena pozornost.

A pozornost si jistě zaslouží i Yohan Rossel. Předloni ovládnul francouzskou Citroën Racing Trophy a díky tomu dostal možnost odjet několik loňských soutěží WRC2 s tovární DS3 R5. Na Korzice skončil v rámci WRC2 na třetím místě a s DS3 R5 pak absolutně ovládnul předposlední podnik francouzského asfaltového mistrovství Critérium des Cévennes. Letos se chtěl na asfalty vydat s Hyundaiem i20 R5, ale kvůli nedostatku financí zvolil účast v poháru 208 Rally Cup. Z devatenácti startujících se Rossel stal tím nejrychlejším. Pokud se mu podobně bude dařit i ve zbylých šesti soutěžích (4 asfaltové, 2 šotolinové), příští rok se do hlavního asfaltového mistrovství vrátí, a to hned za volantem tovární C3 R5. Baud v neděli mladším kolegům nestíhal a musel se smířit se třetí příčkou. Před nejrychlejší Michelovou R5 se však udržel s přehledem. Durbec opanoval první ranní zkoušku. Ale pak se dvakrát radoval Consani a před závěrečným testem se už pyšnil vedením s náskokem 1,2 sekundy. Napínavý souboj o vítězství musela rozhodnout až úplně poslední z deseti zkoušek. Durbec ji vyhrál s náskokem 2,8 vteřiny a ztracené vítězství si na poslední chvíli zase vzal zpět.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!