3. 4. 2018 11:52 − 4557× − 16

Na „Vlčáka“ mají pivku, odřel totiž slívku

Oproti loňsku sice pokles o jednu pozici, ale s menší časovou ztrátou a s výrazně lepším pocitem z celkového průběhu soutěže.

V tomto duchu probíhala 37. Kowax Valašská rally ValMez v podání Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou, pro které v okolí Valašského Meziříčí začala nová soutěžní sezona. Před startem měli hned několik důvodů k nervozitě. Jednak závodili na domácí půdě svého hlavního partnera, který figuroval i v názvu soutěže, sám Martin to má navíc ze svého bydliště do centra závodu coby kamenem dohodil. S úkolem dovézt svůj vůz do cíle se však vypořádali dobře a jako bonus si z cílové rampy odnesli první letošní body.

Přípravy na první soutěž nového ročníku Mistrovství ČR v rally posádce Kowax Racing Teamu zkomplikovala pilotova neplánovaná operace kolene. „Vlčák“ je však povahou bojovník a nikoho nenechával na pochybách, že mu šibeniční termín na rehabilitaci bude stačit. „Domácí podnik chci absolvovat, i kdybych neměl vůbec brzdit, protože pravou to neumím a levá odmítá spolupráci. Intenzivní rehabilitace snad zabere, jinak budou muset mechanici předělat auto na ruční ovládání,“ vzkázal svým fanouškům přes facebookovou stránku Martin Vlček. Zákrok mechaniků nakonec nebyl zapotřebí, Vlčákovo uzdravování totiž šlo podle plánu a v pátek na slavnostním startu se před fanoušky objevil opět v plné síle. „Vaškovi Pechovi se rehabilitace protáhla, oni totiž v Plzeňském kraji nemají slivovici. Já jsem pro uzdravení dělal všechno, co bylo možné, a nyní se už cítím úplně fit,“ zavtipkoval na startovní rampě.

Skutečnost, že se Martin s Jindřiškou vracejí na soutěžní tratě v obvyklé formě, potvrdila hned úvodní etapa, kterou zakončili na sedmém místě. Přestože by se laické veřejnosti mohlo zdát, že vítěz Valašské rally z roku 2013 bude mít možná i vyšší ambice, v konkurenci, jež se na letošní Valašce sešla, to byl výsledek nad očekávání. „Máme tady mistra Evropy, několikanásobné mistry České republiky, polské posádky i norské posádky, takže jsme si před startem říkali, že pohybovat se ve výsledcích na naší startovní pozici by pro nás byl úspěch,“ prozradil pilot startovního čísla 10 a k hodnocení první etapy přidal několik postřehů: „Náš start do soutěže byl velice opatrný, hlavně proto, že testovacích kilometrů jsme měli velice málo – výkyvy počasí před rally nám to ztěžovaly a o nedostatku času ani nemluvím. Nikdy bych neřekl, jakou hrůzu může na trati nadělat devět aut před námi, trať byla plná překvapení. Auto ale fungovalo naprosto v pořádku, proklikali jsme se k ideálnímu nastavení, a tak teď hledám chybičky spíše u sebe.“

Druhá etapa zavedla soutěžní peloton letošní Valašky do bezprostřední blízkosti Martinova bydliště, což mělo být jeho výhodou. Kromě toho se navíc s Jindřiškou dobře probudili a hned na úvodních Hukvaldech poprvé v soutěži atakovali umístění v nejrychlejší pětce. Ve výborných výkonech pokračovali i v dalším průběhu dne a díky jednomu čtvrtému a dvěma pátým časům přijížděli do servisní zóny v polovině etapy na sedmém místě, pouhých osm desetin sekundy za aktuálně šestým Jaromírem Tarabusem. Stačilo však jedno rozhodnutí sboru sportovních komisařů a výsledky dostaly odlišnou podobu. „Musím říct, že mne velice mrzí zrušení úvodního průjezdu zkouškou Hukvaldy, ale ono už to tak bývá, když se někomu nezadaří, tak se to vykřičí a pořadatelé museli reagovat. Nám tento tah některých posádek docela uškodil, ale co už, rally není jen o časech, ale i o strategii. My s Jindřichem závodíme až k cílové ceduli, která je vidět na půl kilometru a každý by měl s rozpisem pokračovat ještě kus za cíl,“ komentoval Martin kontroverzní anulování osmého testu, které bylo reakcí na skutečnost, že se umístění cíle zcela neshodovalo s polohou uvedenou v prováděcích ustanoveních. Odstup za Tarabusem se rázem zvýšil na deset sekund a reálná šance na postup výše byla pro posádku Fiesty R5 pryč.

Martin s Jindřiškou si ještě udělali radost pátým časem na poslední rychlostní zkoušce a v nabité konkurenci závod dokončili na sedmém místě celkově. A to i přesto, že v úvodu předposlední erzety poškodili přední část svého vozu po kontaktu se stromem. „Ve druhém průjezdu Bystřičky jsem chvíli po startu v malé rychlosti spadl pod cestu a švestka mne vrátila do hry. Doufám, že jsme jí nepřivodili velké škody a že nám to místní odpustí,“ usmál se Martin, který vzápětí nezapomněl složit poklonu pořadatelskému týmu. „Musím poděkovat pořadatelům za skvělou organizaci soutěže a za mimořádný zážitek jak z pohledu posádky, tak i z pohledu týmu. Jsme velice rádi, že jsme se s naším KOWAX Racing Teamem mohli podílet na tak skvělé soutěži. Myslím si, že laťka pro další soutěže Mistrovství ČR v rally je nastavena velice vysoko a jsem velice zvědav, co předvedou pořadatelé ostatních podniků,“ nešetřil chválou Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Klidně bych si Valašku dala ještě jednou. Před závodem jsem byla trošku nervózní, protože jsem v závodničce seděla naposledy na Mikuláš rally, ale jak se zdá, tak navigování se naštěstí nezapomíná. Velkou radost mám i z toho, že jsme celý závod odjeli bez jakýchkoliv problémů a nedělní etapu se nám podařilo dokončit na krásném pátém místě. Teď můžeme jen doufat, že tak skvělá organizace, jako na Valašce, bude i na ostatních závodech.“

Přestože Martin Vlček na startovní rampě Valašky zopakoval svůj dřívější výrok o omezeném programu, v úvodu sezony budeme moci jeho fiestu, oděnou do nových barev, vídat na tratích pravidelně. Posádka Martin Vlček – Jindřiška Žáková je přihlášena na blížící se Rallysprint Kopná (uskuteční se v sobotu 7. dubna) i na další pokračování MČR v rally – klatovskou Rally Šumava (termín: 20. – 21. dubna).

Komentářů celkem: 16
3. 4. 2018 13:13
Upraveno 13:14
2 0
Vlčák je rovný chlap a z komentáře je vidět že rušení rz nebylo úplně košer. Někdy se výsledky asi musí dohanět u zeleného stolu a mírná flustrace svádět na prašnost či kousek šotoliny. Uvidíme na Šumavě, někdo možná urve volant.smajlík
3. 4. 2018 13:24
0 0
Původně napsal ecky
Vlčák je rovný chlap a z komentáře je vidět že rušení rz nebylo úplně košer. Někdy se výsledky asi musí dohanět u zeleného stolu a mírná flustrace svádět na prašnost či kousek šotoliny. Uvidíme na Šumavě, někdo možná urve volant.smajlík
Továrna úřadovala?smajlík
3. 4. 2018 13:33
0 0
To je otázka na někoho, kod tam byl. Pokud se posunul cíl o 50 metrů a nikomu se to neřeklo, mohl tam někdo ubrat, nebo nevím. Ale taky mi to košér nepřijde.
3. 4. 2018 14:13
0 0
sakra lidi, to jste se dokonale zbláznili?smajlík
shifty: jestli je cíl o 100 metrů jinde, než v opraveným itíku, který všichni dostali, je to jednoznačně neregulérní trať, tečka!
subaru87: továrna úřadovala? co to je za hovadinu? dyk nejvíc poškozenej byl hlavně Veiby, kterej na Pecha najel snad půl minuty!
ecky: co je to flustrace? něco od flusání? jako flusání njesmyslů? aha, tak to je, ale na to jsou Novinky a ne eWRC...
to nejste ani za tejden schopný si přečíst dostupný dokumenty? pak jděte k šípku, děkujusmajlík
3. 4. 2018 14:15
0 0
Myslím že továrna byla taky bitá...
3. 4. 2018 14:21
0 0
Původně napsal Novej
sakra lidi, to jste se dokonale zbláznili?smajlík
shifty: jestli je cíl o 100 metrů jinde, než v opraveným itíku, který všichni dostali, je to jednoznačně neregulérní trať, tečka!
subaru87: továrna úřadovala? co to je za hovadinu? dyk nejvíc poškozenej byl hlavně Veiby, kterej na Pecha najel snad půl minuty!
ecky: co je to flustrace? něco od flusání? jako flusání njesmyslů? aha, tak to je, ale na to jsou Novinky a ne eWRC...
to nejste ani za tejden schopný si přečíst dostupný dokumenty? pak jděte k šípku, děkujusmajlík
Reagoval jsem na ten ZELENEJ stůl, máš problém s dotazem ? K čemu pak diskuze pod článkama jsou ?
3. 4. 2018 14:37
0 0
subaru87: nemám problém s dotazem, mám problém s lidma, co nepoužívaj hlavu a proč, to jsem ti napsal, máš problém to pochopit? smajlík
3. 4. 2018 15:25
0 0
Děkuji za hezký článek a Martinovi s Jindřiškou gratulace ke skvělému výkonu!
Jen bych poprosil v nadpisu opravit slovo "pivku" na pifku.
3. 4. 2018 15:29
0 0
Když sem viděl nadpis říkal sem si:"kuře" opět řádí.A ono "ejhle"smajlík
3. 4. 2018 18:24
0 6
Je to opravdu odporné, co tu jeden nejmenovaný jezdec a "jeho" tým z Plzně předvádí, aby se udrželi ve špičce.
3. 4. 2018 19:36
0 0
Původně napsal Novej
sakra lidi, to jste se dokonale zbláznili?smajlík
shifty: jestli je cíl o 100 metrů jinde, než v opraveným itíku, který všichni dostali, je to jednoznačně neregulérní trať, tečka!
subaru87: továrna úřadovala? co to je za hovadinu? dyk nejvíc poškozenej byl hlavně Veiby, kterej na Pecha najel snad půl minuty!
ecky: co je to flustrace? něco od flusání? jako flusání njesmyslů? aha, tak to je, ale na to jsou Novinky a ne eWRC...
to nejste ani za tejden schopný si přečíst dostupný dokumenty? pak jděte k šípku, děkujusmajlík
Omlouvám se za překlep. FRUSTRACE. Dokumenty jsem si přečetl hned jak vyšly. Z onboardu skouknul i Rz. Letmý cíl po 90° zatáčce v poměrně nízké rychlosti. 100 m možná při rozjezdu hrály roli, to musí posoudit jezdci, avšak když někteří kroutí hlavou nad do té doby nevídaným zrušení rz tak i mě se zmocňují určité pochybnosti a to nejsem ten, že bych někonu jeho výsledek nepřál, jen je moc náhod najednou.
3. 4. 2018 19:57
0 0
Původně napsal 2BMW2
Je to opravdu odporné, co tu jeden nejmenovaný jezdec a "jeho" tým z Plzně předvádí, aby se udrželi ve špičce.
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
3. 4. 2018 21:07
1 0
Hloupému vše hloupé. Potrefená husa ať se ozve. Jinak k posunutému cíli doporučuji článek Kopáčka o kousek níže. Od Martina mne mrzí takový názor. Jednoznačně chyba pořadatele, kterou bohužel museli napravit komisaři takto.
4. 4. 2018 09:46
1 0
Docela by mě zajímalo, kdo konkrétně si "vykřičel" to zrušení RZ. Zdá se, že to tu všichni přesně ví, ale nikdo ještě neuvedl nikoho konkrétního! A i kdyby, rád bych, aby mi někdo napsal, proč na to ti (nebo ten) dotyční neměli právo. Podle mého názoru je rally, mimo jiné, také o přesnosti. Posádky musí být tam a tam v přesný čas. Musí jet přesně tudy a tudy. Tankovat mohou jen na určených místech. Auta musí mít přesné parametry, rozměry atd. RZ začíná a končí na přesném, předem určeném, místě. Pokud někdo něco nedodrží, tak má problém. Teď měli problém pořadatelé a museli ho řešit. Věřím, že ho vyřešili podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Je opravdu smutné číst některá prohlášení a komentáře. Možná je to smutnější o to víc, že většinou jsou to slova lidí, kteří se v rally v pohybují nebo ho poctivě sledují.
5. 4. 2018 01:16
0 0
Původně napsal pačes
Hloupému vše hloupé. Potrefená husa ať se ozve. Jinak k posunutému cíli doporučuji článek Kopáčka o kousek níže. Od Martina mne mrzí takový názor. Jednoznačně chyba pořadatele, kterou bohužel museli napravit komisaři takto.
Pačesu, jasné a podle mého názoru, jediné správné rozhodnutí komisařů. Souhlasím přesně (a trefně) i s názorem níže od karelryba1313. Jsme národ hledačů záhad a konspirací...:-(
5. 4. 2018 01:18
0 0
Původně napsal subaru87
Původně napsal Novej
sakra lidi, to jste se dokonale zbláznili?smajlík
shifty: jestli je cíl o 100 metrů jinde, než v opraveným itíku, který všichni dostali, je to jednoznačně neregulérní trať, tečka!
subaru87: továrna úřadovala? co to je za hovadinu? dyk nejvíc poškozenej byl hlavně Veiby, kterej na Pecha najel snad půl minuty!
ecky: co je to flustrace? něco od flusání? jako flusání njesmyslů? aha, tak to je, ale na to jsou Novinky a ne eWRC...
to nejste ani za tejden schopný si přečíst dostupný dokumenty? pak jděte k šípku, děkujusmajlík
Reagoval jsem na ten ZELENEJ stůl, máš problém s dotazem ? K čemu pak diskuze pod článkama jsou ?
Subaru, zelenej stůl není jen ve stanu Škoda Motorsport (I KDYŽ PRAVDU URČO MÁŠ smajlík). Určitě dobře víš, že se takto obecně nazývá rozhodnutí od "rozhodčích po zápase" smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama