Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
5. 4. 2018 11:27 − 2929× − 4 0

Prokletá Valaška

Talaš Racing Team Klatovy si v minulé sezoně dal od rallye pauzu. Plány na návrat ale nebyli skromné.

Minulý rok si team odskočil do rallycrossu , který je sice fajn, ale rallye je rallye. "Po několika sezení u piva, schůzkách se sponzory a mnoha týmových poradách padlo rozhodnutí, zakoupit nový závodní speciál. Respektive kit a v dílně z něj závodní auto udělat," řekl manažer teamu Dan Koželuh. Volba padla na osvědčený stroj Peugeot 208 R2. Team oslovil českého dealera francouzské značky Gekon racing a rozjel se kolotoč nákupu.

"Zpočátku to se stavbou vypadalo všelijak a na start populární Valašky jsme neměli ani pomyšlení. Prostě to vypadalo, že nic nestihneme. Naštěstí vše dopadlo lépe, než jsme čekali a auto jsme měli připravené dva týdny před startem sezóny. Což se nám jevilo jako nevídané," konstatoval Koželuh. Team do poslední chvíle neměl k dispozici motor, nemohl proto absolvovat testování ani STK. Kolečko schvalování a papírování začalo 14 dní před startem velkého mistráku. A jak to tak bývá, neobešlo se to bez komplikací. "Zatímco testovací komisař autoklubu nám vyšel vstříc a auto otestoval včas, aby mohlo jet na STK, samotný proces šel jako po másle. Pořádný zásek přišel až na plzeňském magistrátu." Podle metodiky vzniku sportovních vozidel měl team po předložení dokladů z předchozích kroků dostat povolení k ražbě VIN a posléze erkové značky. Leč nestalo se tak.

Šéf plzeňského magistrátu, který stavbu vozu povolil, odmítal dát povolení k ražbě VIN. Údajně COC list, faktura a dokonce ani doklad o legálním původu karoserie napsaný českým dealerem nestačí. "Byli jsme označeni za zloděje a šéf magistrátu nám dokonce začal vyhrožovat kriminální policií s argumentem, že karoserie bez VIN nikdy nemohla nikde vzniknout a že jsme ji ukradli. Pokud to chceme přihlásit, musíme doložit originál prohlášení o tom, že Peugeot opravdu vyrobil karoserii, která nemá vyražené VIN. No zkrátka po týdnu shánění, úředního překládání a nakonec letecké expresní přepravy onoho dopisu z Francie nám ražbu povolili, byl pátek 9.30 a přejímky ve Valašském Meziříčí končily v 19 hodin," popisuje anabázi jezdec a majitel teamu v jedné osobě Jan Talaš.

Po úspěšném vyražení VIN a následném vydání registračních značek, team vyrazil na ministerstvo dopravy. Chybělo to poslední, razítko do sportovního průkazu. "Zde jsme potkali snad prvního člověka, který v tomhle kolotoči byl příjemný, razítko nám dal a my mohli vyrazit na Moravu," dodal Talaš.

Na přejímce byl team posledním autem. A komplikacím neměl být konec ani tam. "Po rozbalení balíčku samolepek jsme zjistili, že nemáme samolepku na levé dveře, zato máme dvě pravé. Bez polepu pravé strany jsme vyrazili na přejímku. Ať si myslí co chce kdo chce, nikdy jsme nepodváděli, ani tentokrát a vymstilo se nám to. Na váhy má vozidlo jet s jedním rezervním kolem a prázdnou nádrží. My jsme tohle dodrželi a náš Peugeot, který je postaven přesně podle homologace měl pouze 1013kg, homologační hmotnost však je 1030 a místo rozumného řešení, rady nebo čehokoliv normálního jsme se od komisaře dočkali pouze křiku a osočování z odlehčování a porušování homologace. Navíc jsme dostali vyřváno i za to, že nemáme jeden polep, že nám ho pořadatel nedodal a jedeme pro něj večer nikoho nezajímalo. Po nepřevzetí auta komisaři jsme byli křikem poučeni, co máme dodělat a že možná budeme mít ráno opakovanou přejímku, ale počítat s tím nemáme. Vyrazili jsme do prodejny sportovního náčiní a zakoupili činkové kotouče. Ve 21.30 byla zveřejněna startovka, ve které jsme naštěstí byli. Začalo tedy noční dovažování," popsal martýrium Koželuh.

Po dokončení dovažování šli někteří členové spát a zbylí dobrovolníci měli za úkol dodělat několik věcí. Mimo jiné měli vložit baterie do interkomu a hasícího zařízení. A úplně se to nepovedlo. "Bohužel došlo k nehodě a hasicí systém byl odjištěn a spuštěn. Nejsme první ani poslední, kterým se to stalo, ale rozhodně to zamrzí," vysvětlil Talaš.

"Chtěl bych jménem celého teamu poděkovat našim rodinám, které to s námi posledních pár týdnů rozhodně neměli lehké. Obrovský dík patří všem našim partnerům, bez jejichž štědrosti bychom nezávodili. A v neposlední řadě pochopitelně Tomáši Pletkovi a firmě Gekon racing s.r.o. který měl tu trpělivost dotáhnout s námi celý ten blázinec až k „erkovým“ značkám. Doufáme, že jsme Vám tímto vysvětlili naši záhadnou technickou závadu ještě před startem. Věříme, že nám zachováte přízeň a uvidíme se s Vámi na rallysprintu Kopná. Chybět bychom rozhodně nechtěli na domácí Šumavě v neposlední řadě i na zbylých podnicích MČR." zve k návštěvě Talaš.

Fanoušci teamu mohou navštívit facebookovou stránku https://www.facebook.com/TalasRacing/

Foto: archiv týmu

Komentářů celkem: 4
8. 4. 2018 21:44
00
Vážený pane magistře Marku MBA.
Děkuji vým za reakci. Reakci, která je dlouhá, velmi dlouhá a v zásadě je pouze plná úředničtiny.
Až budu psát reportáž o tom, kterak se přihlašují závodní vozy na vašem úřadě, požádám cestou tiskového mluvčího o stanovisko úřadu. Reportáž jsem ovšem nepsal.
Ve vaší reakci používáte slovo zřejmě. Co má znamenat to zřejmě? Vy nevíte? A protože nevíte, raději vše komplikujete? Jak si něco takového vůbec můžete dovolit? Já chápu, že váš úřad pravděpodobně nemá zkušenosti s agendou závodních vozů. Nicméně opravdu je namístě, aby úředník placený z veřejných rozpočtů údajně nařkl posádku z krádeže karoserie? To je, vážený pane, neslýchané!
Kdyby byl býval váš úřad měl zkušenosti s agendou závodních vozů, víte, že je zcela běžné, že výrobce ke konkrétní karoserii VIN číslo přidělí, ale na karoserii ho nevyrazí. Proč je zjevné, stavba se nemusí podařit, pak je dodán nový kus... Proto je také ke konkrétní karoserii (je označená jinak než jen VIN), vystavuje COE list, faktura a další a další doklady. Už začínám rozumět tomu, proč se v naší malé zemičce přistupuje k tomu (údajně) že si teamy vyrazí íslo sami. Začínám rozumět i tomu, proč je v našem sportu tolik aut se zahraniční registrací.
I já zmíním jednu věc. Odvolávání se na úřední hodiny je trapné. Na většině úřadů člověk pochodí i mimo ně. To že mezi takové patří i ten váš je jen dobře. A ano, oblíbenou frází je to, že správní řízení lze vést velmi dlouho. Pak se ovšem nabízí otázka, proč by to jakýkoli úřad dělal.
Přeji vám pěkný den.
9. 4. 2018 08:19
00
kde se pan MBA ozval? nebo jsem slepej?
9. 4. 2018 09:23
00
Původně napsal Novej
kde se pan MBA ozval? nebo jsem slepej?
Fb komentář ;)
9. 4. 2018 10:02
00
aha, tak ten já nevidím...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama