Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 4. 2018 09:32 − 3853× − 8

Na powerstage včas nebo bez bodů

Taktické hrátky s pozdním časem startu do powerstage dlouho nevydržely, neb FIA před Korsikou rozhodla o trestech.

Powerstage je součástí programu mistrovství světa již pár sezón, ale letos odstartoval ve Švédsku novou módu Sébastien Ogier, jenž přijel schválně pozdě do časovky, aby startoval později. Bodově se mu to vyplatilo a podobně se v Mexiku zachovali Thierry Neuville a Ott Tänak. FIA se to rozhodla řešit a podle něj neměl mít ten, kdo dostane v poslední etapě soutěže časovou penalizaci, nárok na body z powerstage. Před schválením Světovou radou motorsportu však návrh doznal změn a o body přijde jen ten, kdo bude pozdě na powerstage.

K tomuto rozhodnutí říká zpráva FIA: "V návaznosti na elektronické hlasování Světové rady motorsportu bylo rozhodnuto, že ten, kdo do powerstage neodstartuje v určeném čase, nebude mít národ na body z powerstage, jak je definuje článek 5.3.2 pravidel MS. Tohle rozhodnutí vstupuje v okamžitou platnost z důvodů bezpečnosti. Změna pravidel pomůže odstranit záměrné pozdní příjezdy do časové kontroly, což vedlo k nárůstu rozestupů mezi posádkami na trati a současně to pomůže ve chvílích, kdy nejede žádné auto minimalizovat pohyb diváků okolo zkoušek. Současně změna pomůže předcházet obcházení startovního pořadí do powerstage."

Komentářů celkem: 8
5. 4. 2018 10:16
0 0
když už chtěj regulovat, tak proti původnímu návrhu mi to přijde jako docela rozumná změna
5. 4. 2018 11:22
0 0
Z důvodu bezpečnosti...
5. 4. 2018 12:00
0 0
Já to nechápu, takže v I.etapě to vysypu, 1h ztráta.
V neděli ráno zůstanu v servisu o 30.min. déle, tak určený start do Power budu mít o cca 30.min. později.
Nic jsem neporušil.
No a kvůli bezpečnosti?
Takže pořadatel na kdejakém sprintu, tě nepustí ani přeběhnout silnici a na MS je to problém?
Já teda nevím, ale poslední RZta v rally a já půjdu po 5 autech dom???
Vlastně jo, bafuňáři MUSÍ utíkat na raut pod stupni vítězů, přece tam to žrádlo nenechají ladem, stejně by se to muselo vyhodit.
5. 4. 2018 12:04
0 0
IMP: Přesně takhle jsem to pochopil taky, že když si nechají dát pentli hned ráno, nic se neděje. Jestli to tak opravdu je, tak tomu dávám max. 3 soutěže a pravidla se budou měnit zase smajlík
5. 4. 2018 14:34
0 0
Tak 30 minut už je ba vyloučení (max 15 minut), ale v zásadě tě chápu. Můžeš v každé časovce něco nabrat a ani přeskupení před powerstage už se tě netýká. Nějaké minuty sem tam nehrají roli, to by srovnalo to přeskupení. Ale kdybys chtěl nabrat hodně, musíš začít včas nabíratsmajlík
5. 4. 2018 15:38
0 0
no, vono dost záleží na tom, kdy se určuje čas a pořadí startu do powerstage, pokud je to už ráno (což klidně bejt může) před startem nedělní etapy, pak žádný postupný nabírání ztráty nepomůže
5. 4. 2018 16:36
0 0
to pořadí do powerstage se určuje opravdu až před powerstage podle potřeb TV vysílání. V zásadě se drží startovní pořadí z neděle ráno, jen se nějaká posádka dá před/za podle toho, aby to TV vysílání gradovalo s vítězem.
5. 4. 2018 17:38
0 0
Asi tomu nerozumím, ale proč nejde (pro potřeby TV) udělat pořádné přeskupení před PS, třeba odvozených od oněch 30 minut, tj. např. 40 minut (třeba ve Finsku bude 55 minut), seřadit do PS např. prvních deset, pak zbylé WRC, R5 atd. Když už v tom dělat šachy, tak pořádný. Nemýlím-li se, párkrát jsem čekal u TV na Škody, ale stejně jely napřed WRC, i když byly v celkovém pořadí za R5 a pak přenos skončil, takže jsem viděl starou belu a ne škodovky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!