Na Korsice vede po prvním dni Ogier
Prvním asfaltem sezóny je, stejně jako loni Tour de Corse, která se po několika letech, kdy přepustila status soutěže MS Alsasku, stala opět tradičním zástupcem Francie v MS. A v duchu tradicí pokračují organizátoři i z hlediska skladby harmonogramu, když upřednostňují délku rychlostních zkoušek nad jejich počtem, takže v rámci dnešní úvodní etapy byly na programu čtyři vložky na dvou úsecích. Jednoznačně delší byla RZ1/3 La Porta – Valle di Rostino měřící takřka 50 kilometrů a jak by se dalo vzhledem ke kilometráži testu čekat, přinesl korsickou všehochuť, jelikož nechyběly průjezdy několika vesnicemi, výjezdy do průsmyků a zase dolů, kořeních všeho byly řada zatáček, jak se na soutěž sluší a patří. Druhou dnešní vložkou byla Piedigriggio – Pont de Castirla, která nabídla 13 km a jednalo se o novou vložku na sever o Corte a i když nebyla příliš dlouhá, dokázala posádky ve stoupání zavést až do 2000 m.n.m. a pak zase dolů.
Hned první rychlostní zkouška ukázala, na čí půdě se jede, protože nejlépe začal Ogier, který dal druhému Loebovi skoro deset sekund a aby to bylo ještě zajímavější, devítinásobný mistr světa ujel zbytku světa o dalších více jak osm sekund, protože třetí Tänak ztrácel 84 desetin. Čtvrtý čas zaznamenal Meeke a pátý zahájil Neuville. Ve WRC2 začal nejlépe Kopecký před Bonnatem, ale Francouz s novou C3 R5 ztratil jen tři desetiny na český tandem. Třetí čas zaznamenal Veiby s druhou fabrickou Fabií R5, naopak už první vložka připravila Katsutu o všechny šance na napodobení švédského výsledku, protože po nehodě a jí způsobeném poškození techniky musel odstoupit hned v úvodu.
Na druhé vložce skončil, pomalu dřív než začal, souboj krále a jeho nástupce, protože Loeb byl v jedné ze zatáček delší a skončil v hlubokém příkopu u cesty, z nějž svou C3 WRC nedokázal vyprostit. Na čele se tak osamostatnil Ogier, který vyhrál i RZ2, druhý čas se ztrátou 2 sekund zajeli shodně Lappi a Meeke. Pro Brita to znamenalo posun na druhé místo průběžně, Fin se posunul na příčku sedmou. Mezi nimi byl na třetím místě Neuville, Tänak se propadl na čtvrtou příčku, pátý byl Evans a šestý Sordo. Ve WRC2 získal první vyhranou RZ pro C3 Lefebvre, který porazil Kopeckého, ale kostelecký jezdec zajel rychleji než jeho nejbližší pronásledovatel Bonnato a navýšil náskok na 24 desetin. Třetí Veiby již zaostával o necelou půlminutu, čtvrtý byl při světovém debutu s Fabií R5 Andolfi.
Do druhé rundy vyrazil opět nejrychleji Ogier, kterého následoval Neuville a svým časem se Belgičan posunul na druhé místo i v celkové klasifikaci. Meeke sice zajel třetí čas, ale na Neuvilla to nestačilo a Brit se tedy propadl na bronzový stupínek. Šest sekund za svými zády pak měl Tänaka a další skoro půlminutu ztrácel Evans, jehož navigoval navrátilec do MS a mistr světa z roku 2003 Mills. Ve WRC2 zaznamenal nejrychlejší čas opět Kopecký, za ním se seřadily obě nové C3, změny se neděly ani v celkovém pořadí, kde nadále stupně okupovalo trio Kopecký, Bonnato, Veiby.
Poslední dnešní zkouška už moc změn nepřinesla, Ogier sice zaznamenal čtvrtý čas, ale na vítězného Lappiho ztratil jen 18 desetin a v celkové klasifikaci bude na sobotu nocoval s náskokem 33 sekund na druhého Neuvilla. Pět sekund nazpět jede Meeke, jehož ztráta tvoří pět sekund a Brit má stejně velký náskok na čtvrtého Tänaka, který je nejlépe postaveným jezdcem Toyoty. Současně je vidět vyrovnanost současného MS, když první čtyři místa drží zástupci všech čtyř značek. Po RZ4 se na páté místo posunul Lappi, který překonal jak Evanse, tak Sorda. Osmou příčku drží Latvala, ten se po poslední dnešní zkoušce dostal před Mikkelsena a desítku uzavírá trojka M-Sportu Bouffier. Ve WRC2 dopadl druhý průjezd stejně jako ten první a to znamenalo, že Kopecký opět lehce navýšil náskok na druhého Bonnata a tento činil 20 sekund. Třetí Veiby následuje se ztrátou 47 sekund, čtvrtý je Lefebvre a pátý Loubet.
Ogier jim začíná nakládat jak dřív s Volkswagenem
Ogier jim začíná nakládat jak dřív s Volkswagenem