9. 4. 2018 09:14 − 3863× − 2

V Rakousku už WRC prim nehrají

Poslední dvě sezóny přinesly návrat speciálů královské kategorie na atraktivní tratě rakouského šampionátu.

Tyto vozy si diváci mohou v akci prohlížet i letos, ale jejich posádky zatím na vítězství v žádné ze tří doposud odjetých soutěží nedosáhly. Johannes Keferböck pro sebe rozhodnul dramatickou Jänner Rallye, která se po několikaleté pauze vrátila do kalendáře a spoustě posádek přichystala hořká překvapení. Následující Rebenland Rallye už lídr mistrovství v tak dobrém rytmu nezvládnul, stěžoval si na špatné nastavení pronajaté Fiesty R5 a skončil až jako dvanáctý. Soutěž naopak vyhrál jiný pilot Fiesty R5 Niki Mayr-Melnhof a až na třetím místě do cíle dojelo nejrychlejší WRC, Ford Fiesta pilotovaný Gerwaldem Grössingem. Třetí dějství šampionátu se o víkendu odehrálo v okolí Wolfsbergu a diváci se opět mohli těšit na kvalitní startovní pole. Stejně jako na předešlém podniku odstartovalo devět desítek dvojic, konkrétně 91 jako v loňském ročníku. Vedle dvou speciálů WRC odstartovalo osm vozů R5 a jedna Super 2000.

Soutěž byla stejně jako předcházející rakouský podnik započítávána rovněž do Mitropa Cupu. Tehdy spolu svedli strhující souboj otec a syn Gassnerové a z vítězství se radoval mladší člen rodu. Tentokrát ale usednul za volant Toyoty GT86 R3 a s tou neměl proti čtyřkolkám šanci. Nakonec se ale mladý Němec mohl radovat ze třetí příčky, když za sebou udržel slabého maďarského jezdce Pála Lovásze v mnohem silnějším speciálu Hyundai i20 R5. Naopak další Maďar Gergely Fogásy s Peugeotem 208 T16 R5 dokázal mladého Gassnera porazit a bral do Mitropy druhý největší bodový obnos. Ve vedení se od prvních chvil Lavanttal Rallye držel Gassner sen. a do závěrečné sekce celé rally vstupoval s téměř půlminutovým náskokem na Manuela Kösslera v Subaru Impreza STI R4. Mitsubishi Lancer EVO X vedoucího jezdce se bohužel v předposlední zkoušce zastavilo a vítězství tak tentokrát získal Kössler.

Soutěže se zúčastnil ještě další německý jezdec Dominik Dinkel. Se svou Fabií R5 začal třetím časem, ale už v RZ 2 se propadnul na čtvrté místo. V samém závěru krátké páteční etapy jej ale zpomalily potíže s brzdami a následoval pád na páté místo. Technické problémy Dinkelovu škodovku bohužel na závěrečné Power Stage zastavily úplně. Celý den s ním sváděl zajímavou bitvu o čtvrté místo Keferböck, kterému se tentokrát dařilo o poznání lépe než před třemi měsíci. Do cíle dorazil se svým Fordem na čtvrtém místě, o vedení v šampionátu však přišel. Nejnižší pódiový stupínek se podařilo obsadit Gerhardu Aignerovi, jenž jako obvykle pilotoval Ford Fiesta WRC. Jelikož se zatím Krisu Rosenbergovi nepodařilo dát kvůli nedostatku náhradních dílů dohromady legendární Subaru Impreza WRC S8, poslední WRC v rally pilotoval Grössing. Už po první etapě zaostával skoro o půl minuty za vedoucím Mayr-Melnhofem. V sobotu chtěl Grössing zatlačit, ale optimistické vize nepotvrdil a musel se spokojit s body za druhé místo. Mayr-Melnhof soutěží projel jako nůž máslem, vyhrál všech dvanáct rychlostních zkoušek a zaslouženě se může kromě druhého triumfu v řadě radovat i z vedení v šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Mayr-Melnhof 56, 2. G. Aigner 47, 3. Keferböck 44, 4. Grössing 34, 5. Kalteis 22, 6. Černý 20

Komentářů celkem: 2
9. 4. 2018 09:491
0 0
Mundl už to vzdal? smajlík
9. 4. 2018 10:132
0 0
Mundl to střelil na Rebenlandu a léčí se s obratlem. Ale tuším, že stejně letos neměl úplně v plánu celý mistrák
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!