10. 4. 2018 13:52 − 2145× − 0

Belgické zápolení škodovek

Většina předních jezdců belgického mistrovství pilotuje speciály Škoda Fabia R5 a teď k nim přibyl ještě další.

Junior Sébastien Bedoret před letošní sezónou posbíral finance na nějakých šest domácích soutěží za volantem postaršího Peugeotu 208 T16 R5. Když ale ve shánění financí selhal jiný mladík Achiel Boxoen, uvolnilo se místo za volantem Fabie R5 oficiální belgické stáje české značky. Bedoret nemusel moc dlouho váhat a nabídku mile rád přijal. V Tieltu se tak nakonec neobjevila žádná R5 francouzské značky, Guillaume de Mevius měl totiž na programu start na korsické rally. K tomu ale kvůli devastaci vozu při testech nedošlo. Již zmiňovaný Boxoen naopak spojil síly s hlavním sponzorem šampionátu, firmou jobFIXers, a Phillipem Craccem, který mu zapůjčil čerstvě pořízený Ford Fiesta R5. Majitel sám se posadil do další Fiesty R5 a třetí identický vůz už podruhé v řadě dostala k dispozici mladá naděje rodu Cracco, dvaadvacetiletý Pieter Jan Michiel.

Na startu TAC Rally se samozřejmě sešli i zkušený mazáci a hlavní soupeři v boji o titul. Kris Princen v úvodní soutěži sehrál s druhým pilotem Fabie R5 Vincentem Verschuerenem těsný souboj, ze kterého nakonec vyšel jako vítěz. Následující Herock Spa Rally Verschueren vynechal a Princen chtěl využít příležitosti. Kvůli defektu ale o vítězství přišel a teď potřeboval svého úhlavního rivala stůj co stůj porazit. Vybaven nejnovější specifikací motoru Princen od začátku tlačil na pilu a Verschuerenovi přibrzděnému vadným stabilizátorem v první sekci nadělil skoro půl minuty. Nic se nezměnilo ani v dalších osmi testech, které rovněž ovládnul Princen. Svému soupeři vrátil loňskou porážku a směle pokračuje za titulem. Oba aspiranty na titul na pódiu doplnil mladý Bedoret, kterému přestup za volant Fabie R5 přišel výrazně k duhu. Na trápení nejrychlejší dvojice to zatím ani zdaleka nestačilo, ale Melissu Debackere s další škodovkou dokázal o 1,5 sekundy porazit a poprvé v kariéře v belgickém mistrovství stanul na pódiu.

U belgické Škody udělali rozhodně dobře, jejich původní jezdec Boxoen soutěž dokončil až na sedmém místě. Na druhou stranu si na Fiestu R5 docela rychle zvykal a v posledním testu zajel překvapivý třetí čas. Mladý Cracco ve většině testů Boxoena porazil, ale lepší výsledek nezajel. Po pátém místě ve Spa se tentokrát musel smířit až s osmačtyřicátým. Na vině byla jeho chyba v RZ 3, kde o vodní barel poškodil zavěšení levého zadního kola. Kromě vozů R5 diváky bavila i početná skupina GT. Patrick Snijers bohužel na šesté místo ze Spa nenavázal, ve třetím testu u svého Porsche urval levé přední kolo. Technická závada zastavila další Porsche s Chrisem van Woenselem za volantem. Cíle se bohužel nedočkal ani Kevin Abbring, který se na domácí tratě vrátil za volantem Porsche 997 GT3, ze šestého místa jej vyřadila porucha spojky. Nejrychlejší GT německé značky tak do cíle dovezl na pátém místě Gunther Monnens.

Stav šampionátu: 1. Princen 56, 2. Verschueren 32, 3. Monnens 22, 4. Fernemont 20, 5. Boulat 19, 6. Bedoret 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!