11. 4. 2018 08:24 − 4477× − 7

Někdejší tovární jezdec Škody zpátky v akci

Pro sezónu 2000 se stal dosti překvapivým továrním jezdcem Škody Motorsport španělský pilot Luis Climent.

Během sezóny toho moc nepředvedl, ale i tak se tento rok stal vrcholem jeho kariéry. Ta celkem brzy na to, po roce 2003, zůstala na dlouhých patnáct let přerušena. Climent sice odstartoval na několika soutěžích jako předjezdec, ale do ostrého boje se znovu zapojil až letos. Úvodní soutěže šotolinového mistrovství se zúčastnil s Peugeotem 208 N5, ale cíl neviděl. Teď v Rallye Ciudad de Pozoblanco usednul do Mitsubishi Lancer EVO X a už na úvodní zkoušce se vmísil mezi silnější R5. Dva sobotní defekty ale Climenta stály spoustu minut a nakonec pouze uzavíral druhou desítku. Josep Basols soutěž rozjel druhým nejrychlejším časem, ale v sobotu se propadnul až na osmou příčku. Postupně se prodral na místo páté, ale pak musel v RZ 7 odstoupit. Na druhé místo se v hlavní části soutěže dokázal dostat Alexander Villanueva se Škodou Fabia R5.

Na své konto si připsal i jeden nejrychlejší čas, ale po RZ 6 už za lídrem soutěže zaostával o 40,5 vteřiny. Následně ovšem musel po dvojitém defektu vzdát. To samé v osmé zkoušce potkalo třetího Saku Vierimu, jehož Citroën DS3 R5 se zastavil. Na bednu se nakonec dokázal dostat Javier Pardo, který si na šotolinu odskočil z asfaltového mistrovství. Stejně jako na zpevněných cestách pilotoval Suzuki Swift R+ a nepočínal si vůbec zle. K bedně ho sice vynesly problémy soupeřů, ale na druhou stranu zdatně sekundoval José Luisovi Peláezovi v mnohem sofistikovanějším speciálu R5. Pilot Škody Fabia nakonec druhé místo udržel jen o 7,3 vteřiny. Nejzdatněji se s náročnými podmínkami, kdy chvíli pršelo a pak se zase prášilo, popasoval Xevi Pons. Někdejší tovární pilot Citroënu zvítězil už v úvodním klání sezóny a teď svou dominanci potvrdil. S Peugeotem 208 T16 R5 vedl od prvních kilometrů a prohrál pouze dvě zkoušky.

Komentářů celkem: 7
11. 4. 2018 09:37
0 0
Jaktože Climent byl tovární jezdec? Nikdy mi to moc nedávalo smysl, výkonost na to neměl..
11. 4. 2018 10:02
0 0
money, money, money...
11. 4. 2018 10:05
Upraveno 10:05
0 0
Továrním jezdcem se člověk může stát dvěma způsoby - buď má výkonnost, nebo přinese (nebo aspoň slíbí, že přinese) do týmu hodně peněz... smajlík
11. 4. 2018 11:01
0 0
výkonnost na to 100% neměl
11. 4. 2018 11:23
0 0
tak jsem lehce pohledal dobový tisk: "Vynikající čeští jezdci Pavel Sibera a Emil Triner byli tak po více než patnácti, resp. devíti letech propuštěni a nahrazeni právě Luisem Climentem, který s sebou přináší zároveň bohatého sponzora. A právě to rozhodlo o jeho vstupu do továrního týmu. Výši částky vedení a.s. Auto Škoda tají, hovoří se však zhruba o milionu dolarů." Viz http://autoperiskop.cz/skoda-motorsport-v-roce-2000-sibera-a-triner-bez-smlouvy/
A vzhledem k tomu, jak v průběhu roku zmizelo logo Airtelu z haubny Octavií bych si docela tipnul, že ne všechny dolárky připluly.
11. 4. 2018 12:15
0 0
ano kuře, tak to bylo, chlapec si pěkně zazávodil (bez zaznamenatelného výsledku) a Airtel nezaplatil smajlík
11. 4. 2018 20:19
0 0
Ten článek přesně souhlasí.kuře se vycajchnoval že ho našelsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!