reklama reklama reklama reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 4. 2018 08:23 − 9885× − 28 0

M. Wilson: Fiesta může být ještě rychlejší

M-Sport zopakoval loňský vstup do sezóny, když zásluhou Sébastiena Ogiera zvítězil v Rallye Mente Carlo.

Loňský rok bude v dějinách M-Sportu psán hodně velkým zlatým písmem, protože tým vybojoval jak titul ve značkách (poprvé od roku 2007) a jezdecký titul získal pilot cumbrijského týmu vůbec poprvé. Letos tedy tým obhajuje oba tituly a zejména v jezdcích má po čtyřech podnicích hodně dobře rozdané karty, jelikož Sébastien Ogier vyhrál tři soutěže a zejména jeho zásluhou ztrácí M-Sport pouhé čtyři body na Hyundai vedoucí v hodnocení značek. Jak pro server wrc.com říká Malcolm Wilson, Fiesta WRC zdaleka neřekla poslední slovo, protože speciál může být ještě lepší díky vylepšením, která se chystají. Tato jsou plodem většího zapojení Fordu do letošního programu, když pro letošní sezónu značka zvýšila objem podpory a taktéž se oficiálně vrátila do názvu týmu.

"Abychom se dostali na tuto úroveň, tak jsme tvrdě pracovali a další vylepšení se chystají. Teď máme díky Fordu více prostředků pro vývoj, takže si myslím, že když budeme pokračovat v našem nasazení, můžeme se dále zlepšovat," říká Malcolm Wilson. Jak se například nechal slyšet pětinásobný mistr světa Sébastien Ogier, práce, kterou M-Sport na Fiestě odvedl od konce sezóny 2017 zaslouží pochvalu a současně si je Francouz jistý, že zvýšené zdroje na vývoj se týmu ještě v průběhu sezóny vyplatí a přinesou další zlepšení.

Pokud jde o Tour de Corse, kde Seb Ogier bral letošní třetí výhru, přiznává Malcolm Wilson, že byl Francouzovým výkonem ohromen: "Když jsme v pátek viděli splity, všichni jsme byli ohromeni výkonem, který Sébastien s Julienem předváděli. Ale pak po zbylé dva dny to na ně kladlo velký tlak, protože museli svůj náskok udržovat. Mexická rally byla jedním z nejlepších výkonů, které jsem viděl a teď se jim povedlo ukázat další ohromující výkon," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 28
11. 4. 2018 07:20
00
Původně napsal liposh
Nejde to dokázat, ale myslím si, že Ott Tanak je opravdu velmi dobrý (jeden ze tři nejlepších jezdců?) a proto ten rozdíl mezi ním loni a Elfynem letos tak řve do očí. Vždyť pokud se někdy pochybovalo o JML, vždy se pochybovalo o konzistentnosti jeho výkonů, ale ne o rychlosti samotné. A teď se vedle Otta nechytá ani tak.
Latvala se za chvilku nebude chytat ani vedle Lappiho. Má opět smůlu, že má v týmu dva pořádné střelce
11. 4. 2018 07:26
00
Původně napsal Antonín
Já bych Elfyna ještě nehodnotil, je pravda, že je v kolotoči kratší dobu než Ott a ten je podle mého v této chvíli světová dvojka. Ale kromě Mexika zatím nebyla soutěž, která by Elfynovi sedla, tam jsem byl hodně zklamán, teď to také mohli být lepší, ale změna spolujezdce je vždy znát. Myslím a doufám, že v průběhu sezóny dokáže, že patří do týmu mistrů světa.
Citroen byl dobrý/konkurenceschopný, na asfaltu i loni, ale mohl klidně vyhrát kdokoli, kdyby dojel a jel rychleji než ostatní...
To je takové správné klišé : nesedla mu soutěž. Co to je, sednout, nebo nesednout? Na to se myslím nehraje. Prostě sedneš a musíš jet. Těch proměnných, co je na trati, nebo případně problémy s vozem, na to by se mohl vymlouvat každý ... Ale asi jo, určitě bych ho nezatracoval.
11. 4. 2018 07:33
00
Původně napsal hobit
Já bych řekl, že Fiesta loni Ogierovi neseděla (proto taky některé z toho plynoucí chyby) a letos už, na jeho přání nastavena, doveze ho k dalšímu titulu. Možná i to nejde Elfynovi k duhu. Ono přizpůsobit se autu, které je pro jiného, není žádná slast. Možná i proto Tannak utekl ke konkurenci.
Vždyť i Jarin při přestupu do VW říkal, že auto jede úplně jinak, než fiesta WRC. A Polo bylo nastaveno právě pro Seba II.smajlík
Nastavení auta je taky diskutabilní věc. Auto se přece nenastavuje obecně, ale podle požadavků každého pilota. Vzpomínám si, že Rubens Barichello, když jezdil za Ferrari vedle Schumachera, říkal, že by s tím nastavením, co má Schumi, nemohl vůbec jezdit. Co to znamená? Že každý měl to nastavení úplně jiné, podle stylu jízdy. A tady je to to samé.
11. 4. 2018 08:24
00
Původně napsal El Matador
Původně napsal hobit
Já bych řekl, že Fiesta loni Ogierovi neseděla (proto taky některé z toho plynoucí chyby) a letos už, na jeho přání nastavena, doveze ho k dalšímu titulu. Možná i to nejde Elfynovi k duhu. Ono přizpůsobit se autu, které je pro jiného, není žádná slast. Možná i proto Tannak utekl ke konkurenci.
Vždyť i Jarin při přestupu do VW říkal, že auto jede úplně jinak, než fiesta WRC. A Polo bylo nastaveno právě pro Seba II.smajlík
Nastavení auta je taky diskutabilní věc. Auto se přece nenastavuje obecně, ale podle požadavků každého pilota. Vzpomínám si, že Rubens Barichello, když jezdil za Ferrari vedle Schumachera, říkal, že by s tím nastavením, co má Schumi, nemohl vůbec jezdit. Co to znamená? Že každý měl to nastavení úplně jiné, podle stylu jízdy. A tady je to to samé.
Ani výsledky které jezdil Schumi nebyl Barichelo schopen jezdit. Co to znamená? Že limity jsou v každém z nás a až na druhém místě je stroj, zejména proto, že rozdíly ve špičce strojů jsou minimální. Ogi vyhrával s Citroenem, VW a teď s Fordem. Typický příklad je i Rossi. No a u nás je Ford za fackovacího panáka. Když má někdo na druhej nebo na pátej fleck, bude ho jezdit ať bude mít pod zadkem auto jaké si vybere. Řekl bych smajlík
11. 4. 2018 08:29
00
Původně napsal Shacki
Otázka je, nakolik je to skvělým autem a nakolik fantastickým výkonem Ogiera na posledních dvou soutěží. Protože zbylé Fiesty zase moc nevyčnívají.
Josmajlík Stačí si vzpomenout, kolik lidí vyhrávalo s kterými auty. Většinou jeden. Loeb, Marcus, Tommi, Walter, například. Ostatní jezdci v týmu měli stejná auta, mohli vyhrát, ale ne vyhrávat. Věřím, že by Loeb vyhrával i s Fabií.
11. 4. 2018 14:21
00
El Matador: Ano máš pravdu, ale to základní nastavení - 3 mapy diferenciálu (středového), data z testování pro podvozek, to, jak si sedí jezd. styl s gumama a jejich opotřebením, to je práce někoho jiného (Tannaka a spol.).
Ty F1 jsou dobrý případ - vezmi si, jak rozhodují drobné rozdíly třeba v brzdách (Grosjean, Hamilton, Alonso...). Prostě na takovéto úrovni rozhoduje každý detail.
11. 4. 2018 15:20
Upraveno 15:21
00
Původně napsal El Matador
To je takové správné klišé : nesedla mu soutěž. Co to je, sednout, nebo nesednout? Na to se myslím nehraje. Prostě sedneš a musíš jet. Těch proměnných, co je na trati, nebo případně problémy s vozem, na to by se mohl vymlouvat každý ... Ale asi jo, určitě bych ho nezatracoval.
Spíš jsem myslel, že ani jedna odjetá soutěž, není Elfynovou "oblíbenou", ale teď to příjde B-)
To "nesedí" je všeobecné, není to reakce na výsledek, prostě to nikdy nebyly jeho soutěže smajlík
13. 4. 2018 10:37
00
Ogier zkrátka vyčnívá a bude, dokud se rozhodne MS účastnit. Seb vystřídal Seba, mistra světa vystřídal mistr světa. Zbytek si to rozdává o druhé místo.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama