Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 4. 2018 08:27 − 4175× − 10

Vytrvalostní prvek rally dle Jean Todta nesmí zmizet

Prezident FIA odmítá, že by vedl jakoukoliv činnost proti zkracování délky soutěží a snižování vytrvalostního charakteru rally.

Nedávno skončená Tour de Corse, která se z kalendáře MS skladbou svého harmonogramu vymyká, opět otevřela debatu, nakolik je soutěž s 12 rychlostními zkouškami vhodným formátem pro světový šampionát. Při této příležitosti se nechal prezident FIA Jean Todt pro server autosport.com slyšet, že vytrvalostní prvek je stále nedílnou součástí automobilových soutěží a že snahy některých o zkracování rychlostních zkoušek nejsou dobrou cestou. Například Mexická rally, kde měla v roce 2016 nejdelší vložka Guanajuato rovných 80 km postupně zkracovala a letos měla stejnojmenná vložka 30 km a nejdelší RZ soutěže El Chocolate měřila 31 km. Na Korsice si pořadatelé délku RZ drží, dva testy měly kolem 50 ostrých km, avšak to ve srovnání s jinými soutěžemi není úplně typické.

"Dostáváme smíšené informace. Některé týmy se tvrdě staví proti vytrvalostnímu prvku a je zde silný pocit, že tyto tlaky byly v Paříži a Ženevě FIA vyslyšeny," říká jeden z oslovených organizátorů soutěží a naopak za FIA Jean Todt kontruje, "tlak ze strany FIA? Minimálně z mé strany žádný není. Pro mě není rally sprintem, mělo by být o vytrvalosti, dobrodružnosti. Osobně by se mi líbily noční rychlostní zkoušky, rád bych viděl diváky vyrážet se dívat uprostřed noci na rally a také by se mi líbilo více servisních zón. Ale chápu, že to je spíše historie než budoucnost rallysportu. Musím říct, že považuji za skvělé, když jsme na Korsice viděli první zkoušku, která přinesla větší prvek nepředvídatelnosti, protože jezdci nemají splity a rozhoduje umění posádky," říká prezident FIA.

A právě delší zkoušky a vytrvalostnější charakter by dle Jeana Todta měly být tím, co zvíší atraktivnost soutěží. "Víte, co považuji za problém v motorsportu? Auta jsou příliš spolehlivá. Podívejte se třeba na formuli 1, tam je vše naprosto efektivní, ohromně se pracuje se simulacemi a auta jsou velmi spolehlivá. To je něco, co mi nepřijde dobré pro sport, máme včetně mě rádi víc nepředvídatelnosti. Závodění musí mít jistou dávku nejistoty," říká na adresu dnešního motorsportu Jean Todt a pokračuje o možnosti, jak by se mohla spolehlivost vozů snížit, "možná bychom mohli upravit pravidla pro počty motorů, transmisí a převodovek v průběhu sezómny, což by vše zlevnilo. Je úkolem Yvese Mattona, aby to prodebatoval s týmy a přišel s nějakým návrhem," uzavírá Jean Todt.

Komentářů celkem: 10
12. 4. 2018 09:061
0 0
Současný formát MS se líbí všem, co kdo chce furt měnit? smajlík
12. 4. 2018 09:292
0 0
A co mají napsat před schůzí do reportu, že nedělali nic? smajlík
12. 4. 2018 09:393
0 0
Mají se pochválit, jak to pěkně udělali smajlík
12. 4. 2018 17:294
0 0
Hlavně aby rally nerozesrali jako F1. Tam taky pořád něco vymejšleli a upravovali a jak to dopadlo všichni víme. smajlík
12. 4. 2018 23:145
0 0
Něco v tomto článku chybí!
http://www.rally-mania.cz/news.php?id=18287
13. 4. 2018 08:436
0 0
Nechapu ten hybrid, proč, k čemu? Na přejezdech na baterky a na vlozce na benzin? Pro rally je to ptakovina
13. 4. 2018 09:397
0 0
Group B, nechybí nic. To, že pro polský autosport řekl něco o hybridech snad neznamená, že to musím rvát za každou cenu do textu, kde Todt mluví o délce a podobě soutěží...
13. 4. 2018 09:598
0 0
hrozný sračky!
13. 4. 2018 15:199
0 0
Kuře ono to ale souvisí. Pokud budou hybridy, tak ty soutěže nemůžou být delší.
13. 4. 2018 19:2510
0 0
Osobně si nemyslím, že nástup hybridů od 2020 musí nutně znamenat dramatické změny. Věřím, že spalovák bude pořád hlavním pohonem a hybrid tam bude třeba na přejezd nebo tam bude nějaká rekuperační jednotka nebo tak.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!