Pierre Budar o letošních plánech Citroenu

Citroen racing letos pravidelně nasazuje jen dva vozy a v šampionátu značek drží poslední příčku, která týmu obvyklá nebývala.

Na samém začátku letošní sezóny opustil Citroen racing jeho dosavadní šéf Yves Matton, který povýšil do funkce ve FIA, kde má na starosti rally a jeho místo ve versailleském týmu přebral Pierre Budar. Další personální změnou je odchod technického ředitele Christophe Besseho. Tým letos pravidelně startuje jen se dvěma C3 WRC, nemá konzistentní jezdeckou sestavu, když Craiga Breena ve druhém voze střídá na vybraných soutěžích Sébastien Loeb a celkově tým nepůsobí dojmem dobře seřízené vítězné mašiny jako zejména v dobách dvou litrových vozů WRC, kdy Francouzi šampionátu vládli. O situaci v Citroen racingu si na Tour de Corse povídal s Pierrem Budarem Martin Holmes.

Je letošek vážně míněným pokusem o boj o titul? Jaký pocit z toho Pierre Budar má?

Uvidíme na konci sezóny. Našim cílem je být v každé soutěži konkurenceschopnými s konkurenceschopnými auty, abychom měli šanci vyhrát a zatím si myslím, že jsme v této pozici byli v každé dosud odjeté rally. Ale potřebuje být výkonní ale i spolehliví. Na Korsice máme dvě auta a myslím si, že obě mají výkon, stejně tak jezdce na to, aby mohly bojovat o vítězství. Jak to dopadne, uvidíme (pozn. redakce, rozhovor vznikal před Tour de Corse).

Jsou různě změny v programu zapříčiněny menším rozpočtem?

Máme nějaký program a pro něj alokovaný rozpočet. Managementem jsme byli samozřejmě požádáni, abychom byli s rozpočtem velmi efektivní. Proto někdy preferujeme dvě auta, ale jde o dvě auta s šancí vyhrát. Je lepší nasazovat dva vozy, které mají na to vyhrát, než jet se třemi auty bez šance na prvenství.

Je z Citroenu cítit velký tlak na větší zapojení Seba Loeba v příští sezóně?

Se Sébastienem Loebem máme dohodu na tři soutěže v letošní sezóně. On má svůj vlastní program v rallycrossu s Peugeotem a ten program je letos tím hlavním. Ohledně další sezóny jsme zatím nejednali, takže uvidíme, co přinese. Ale samozřejmě, když máte jezdce Sebova formátu, nejúspěšnějšího jezdce historie, tak kdybyste se mě zeptali, zda jej chci v týmu, tak vám určitě neřeknu ne.

Jaká je nyní situace Craiga Breena a Madse Ostberga?

Craig bude zpět v Argentině a mám velkou radost z toho, že bude opět mezi námi. Ve Švédsku zajel fantasticky. Ohromně dobrý výkon, byl rychlý a konzistentní. V autě se cítí stále víc pohodlně. Takže jeho návrat do kokpitu mě naplňuje optimismem. Ohledně Madsova programu toho víc řekneme již brzy. Jeho situace se od Švédska nezměnila. Jednání probíhají stále.

Vypadá to, že teď máte víc jezdců, než můžete využít. Existuje nějaká šance na vytvoření sekundárního týmu?

Pravidla to teď nepovolují.

Při nástupu do současné pozice jsi zdědil hodně rozhodnutí svého předchůdce a samozřejmě své slovo má i Citroen. Tipuju, že tvým největším úkolem je zajistit, aby vše dohromady fungovalo…

Samozřejmě, že když začínáte na novém místě, tak si musíte poradit s již existujícími rozhodnutími. Mým úkolem je příprava na budoucnost a zjištění, co může být rychle v krátkém čase zlepšeno. Některé změny již byly provedeny.

V příštím roce budeš mít na věci větší vliv?

Jistě. Zatím není pro rok 2019 nic rozhodnuto. Jak říkáte, budu v pozici, kdy budu mít určitý vliv na tvorbu rozhodnutí.

Komentářů celkem: 4
13. 4. 2018 14:471
0 0
Připadá mě styl vedení teamu citroen po odchodu Matona z bláta pod okap. Nedokážou reagovat na formu Breena, Meek hledá loňský sníh, nasazují málo vozů, takže vize na rok 2019 začiná mít obrysy vzduchoprázdna.
13. 4. 2018 15:442
0 0
článek o ničem... smajlík
13. 4. 2018 15:513
0 0
No spíš vyjádření o ničem. Citroen paběrkuje, paběrkovat bude i nadále a nejspíše v rally skončí, což je škoda. Problém musí být v penězích. Kdyby se to nějakým zázračným způsobem povedlo, bylo by spoustu možností. Např. Loebovi nastavit celou sezónu, k němu Breen a buď Meeke, nebo třeba Mikelsen, který zdá se u Hyundai nebude moc spokojený.... hezké představa.... smajlík
13. 4. 2018 18:224
0 0
Ale shifty! Víš sám, že Loeb ne, že nemůže, ale on hlavně nechce celou sezonu... Mikkelsen podle mě není jezdec za kterého ho všichni mají. Dělá docela chyby, není ani moc velká konkurence Neuvillovi atd. A jak sám píšeš, pokud je šance, že skončí Citroš úplně, tak se tam nikdo ani nepohrne!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!