reklama reklama reklama reklama
13. 4. 2018 12:08 − 4042× − 1 0

Restartovaná premiéra se vydařila na 1*

Rozhodnutí jet Kopnou, padlo cestou domů ze strašlivé Valašky. A tým nebyl ani zdaleka jednotný. Cesta na Kopnou se však vyplatila.

"Upřímně, jako dobrý nápad to přišlo jen Honzovi. Tým neměl náladu a dovolené také není nekonečno. Nicméně jako tým jsme se rozhodli Honzu podpořit," řekl manager týmu Dan Koželuh.

Závodní speciál čekala náročná příprava. Auto bylo po Valašce komplet umyto. Mechanici nainstalovali nový hasičák a auto správně dovážili na požadovanou homologační hmotnost. Vůz však nebyl jen na dílně, tým si udělal čas i na krátký test. "Na testu jsme zvládli alespoň něco málo udělat s nastavením podvozku, stále to není dokonalé a máme se pořád kam posouvat a co učit, klikání a nastavování s tolika možnostmi je pro nás přeci jen úplná novinka. Dosud jsme měli na všech vozech podstatně méně možností, jak chování vozu ovlivnit, budeme se ještě hodně učit," zhodnotil test pilot Jan Talaš.

Do depa ve Slušovicích dorazili mechanici až v pátek pozdě večer. Přece jen, jak je tomu u většiny týmů, práce je práce :). Na kluky čekal ranní servis, při kterém původně chtěli vyměnit servoolej. Řízení trhalo a Honza si v autě pochopitelně nebyl jistý. Je to pochopitelné, řízení a brzdy ničím nenahradíš.

"Dospěli jsme k tomu, že olejem to nebylo, ale závadu se nám naštěstí podařilo odstranit v průběhu prvního servisu. Pak už vše bylo jen na posádce a jejich schopnostech jet na pneumatikách, které jsme doslova našli za barákem a už to měly za sebou." objasnil Koželuh.

To, že pneumatiky ležely za barákem je holý fakt. Rozpočet není a nebude nekonečný a tým se rozhodl nové pryže pošetřit na Šumavu.

Celá Kopná byla ve znamení sbírání zkušeností, a to jak posádky, tak mechaniků. S novou technikou se musíme sžít všichni. Zapracovat se bude muset kupříkladu i na rozpisu. "Já jsem to Honzovi dával stejně, jako když jsme jeli Fábii. Budeme ale muset rozpis zjednodušit a trochu narovnat zatáčky.“ uvedl spolujezdec Zbyněk Pils. "Jo, Zbyňa má pravdu, to, co byla ve Fabii levá tři, je v tomhle autě jednička. Prostě si zvykáme." dodal Honza Talaš.

Výsledek v závodě byl velmi příjemným překvapením a největším paradoxně pro samotnou posádku. "Honza před poslední sekcí zapomněl v servisu telefon. Posádka tedy neměla přístup k výsledkům. O zábavu pak bylo postaráno před cílovou rampou, kde posádka byla tom, že dojeli třetí, druhé místo pro ně proto bylo velkým a velmi příjemným překvapením," shrnul Koželuh. Kopná byla pro Talaš Racing team výborným testem před domácí Šumavou. "Do Klatov bychom rádi pozvali všechny naše fanoušky, kamarády a známé. Podívejte se na nás na trati a stavte se v servisu," zve Honza Talaš.

Celý tým chce pochopitelně poděkovat všem partnerů a sponzorům. Bez nich by vůz na trať nikdy vyjet nemohl.

Tým mohou fanoušci sledovat na facebooku, kde najdou aktuální novinky, fotky, videa a mnoho dalšího.

Komentářů celkem: 1
14. 4. 2018 09:40
00
smajlíksmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama