15. 4. 2018 19:53 − 3135× − 1

Prešovský rozjezd slovenského mistrovství

Nový ročník slovenského mistrovství odstartoval bez úřadujícího šampióna posledních dvou let.

Pavel Valoušek jun. porazil na slovenské půdě všechny soupeře vloni i předloni, ale na dokončení hattricku už moc chuť nemá. Ring tím pádem zůstal volný a o titul se spolu mohou poprat ti, kteří v posledních letech zůstali ve Valouškově stínu. V loňském roce s českým jezdcem sváděli parádní souboje hlavně dva jezdci, Slovák Martin Koči a Polák Grzegorz Grzyb. Letos se proti sobě postaví znovu a opět s identickou technikou v podobě Škody Fabia R5. S největší pravděpodobností právě jejich duel rozhodne o letošním mistrovi. S další škodovkou bude tento rok objíždět slovenské rally Peter Gavlák, který do nové techniky přestupuje z produkčního vozu. Opačným směrem se vydal Jaroslav Melichárek, který vyměnil speciál královské kategorie WRC za Ford Fiesta R5. Stejnou techniku pak bude letos sedlat i legenda slovenského rallysportu Igor Drotár.

Po dvouleté pauze se do šampionátu vrací Jozef Béreš jun., ale nebude už pilotovat speciál WRC jako v roce 2015. Tento rok bude svůj divoký jízdní styl aplikovat při pilotování produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX. Přestupem mistra produkčních aut Gavláka do vozu R5 se uvolnil produkční trůn. Béreš začal parádně a během dvou testů si na čele třídy 3 vytvořil náskok přes půl minuty. Tím bohužel jeho vystoupení v Prešově skončilo. Do vedení mezi produkčními vozy se následně dostal Tomáš Konečný se Subaru WRX Sti. Ve druhé sekci zvítězil ve všech třech zkouškách a navýšil svůj náskok už skoro na minutu. O druhé místo se v závěrečné části rally dal očekávat zajímavý souboj mezi bratry Lapdavskými v kokpitu Subaru a Mariánem Kekeňákem s Mitsubishi. Posádka Subaru však naděje soupeřů utnula hned v úvodu a vzdalovala se jim až do cíle. Vítězství si pak s přehledem uhlídal Konečný.

Ve startovním poli se objevilo i jedno WRC, byť se už jedná skoro o historický vůz. Tomáš Kukučka chtěl zavzpomínat na svou nejúspěšnější sezónu 2014, kdy se stal třetím nejrychlejším mužem šampionátu. Návrat za volant Škody Octavia WRC však neprobíhal úplně hladce, starší vůz mu stačil maximálně na sedmé místo a v předposlední zkoušce se zastavil. Drotár si pochvaloval dobrou ovladatelnost nové Fiesty a sváděl souboj s Gavlákem o páté místo, který nakonec o 17,2 sekundy prohrál. Nejrychlejším pilotem Fordu se stal Melichárek, který v cíli zůstal těsně pod stupni vítězů. Mikolaj Marczyk se na začátku roku stal jezdcem nově vzniklé oficiální stáje Škoda Polska Motorsport a před úvodním polským podnikem ve Swidnici vyrazil do Prešova. S novou technikou v podobě Fabie R5 se polský mladík sžil rychle a od čtvrté zkoušky až do cíle si udržoval pěknou třetí příčku. Kočiho v RZ 2 přibrzdil defekt, ale i bez něj by jeho prešovský výkon nestačil na lepší než druhé místo. Favorizovaný pilot nedokázal svého polského rivala porazit ani v jednom z testů a maximem byl identický čas obou borců v RZ 3. Grzyb v úvodním dějství slovenského mistrovství získal čisté konto a jako první se hlasitě přihlásil o letošní titul.

Komentářů celkem: 1
16. 4. 2018 07:25
0 0
Milane , souhlasím s příspěvkem ....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!