Slavné tratě Sanrema znovu ožily

Rally Sanremo už sice dávno přišlo o svou někdejší slávu, ale naštěstí se v okleštěné podobě stále udržuje při životě.

Harmonogram aktuálního ročníku se zařadil mezi ty nejkratší v historii, když se soutěžilo pouze na 150 ostrých kilometrech. Nechyběly však průjezdy legendárními asfaltovými úseky a k nim se připojila novinka v podobě páteční divácké superspeciálky. S motanicí v přístavu se nejlépe popasoval úřadující šampión Paolo Andreucci, který už pátým rokem usedá za volant Peugeotu 208 T16 R5. Na rozdíl od většiny jiných pilotů tohoto vozu se mu daří a po vítězství v Rally Il Ciocco znovu vévodí šampionátu. Druhý skončil v tamní rally pilot Fordu Fiesta R5 Andrea Crugnola a druhý skončil i v první zkoušce Rally Sanremo. Nakonec celá trojka superspeciálky Porto Sole kopírovala výsledky předešlé soutěže, když tam jako třetí nejrychlejší do cíle dojel Simone Campedelli. Pilot Fordu Fiesta R5 má letos platit za největšího Andreucciho soupeře, ale začátek sezóny mu úplně ideálně nevychází. Ještě daleko hůře sezónu rozjel Umberto Scandola, když se po havárii vůbec nedostal do cíle Il Ciocca. V Sanremu začal pilot Škody Fabia R5 čtvrtým časem.

Andrea Nucita se pořád řadí mezi největší naděje italského rallysportu, ale léta běží a pořádný úspěch se stále ne a ne dostavit. Na Rally Il Ciocco dorazil vyzbrojený Hyundaiem i20 R5 a rozhodně měl rychlost na vítězství. Ze začátku soutěži vévodil, ale pak jej srazily dva defekty mimo top ten a celé jeho vystoupení uzavřela nehoda. Hyundai si Nucita přivezl i do Sanrema a mezi balíky slámy úvodního testu vykroužil pátý čas. Zbylá část páteční etapy se odehrála ve večerních a nočních hodinách a Nucita se po celou dobu pohyboval mezi čtvrtým a pátým místem. Svou neschopnost zaútočit na nejrychlejší trojici přičítal špatně zvoleným pneumatikám a do druhého dne šel s půlminutovým odstupem. Crugnola si na přírodních zkouškách druhou příčku ze superspeciálky neudržel a etapu zakončil jako čtvrtý nejrychlejší. Stejně jako v Il Cioccu sváděl těsný souboj se značkovým kolegou Campedellim a před sobotou za ním zaostával jen o tři vteřiny. Scandola v Sanremu před čtyřmi lety zvítězil, ale to bylo ještě za volantem Fabie Super 2000. Teď pilotuje Fabii R5 obutou na slabší pneumatiky DMack. Překvapivě však gumy fungovaly na jedničku a Scandola zajel nejrychlejší čas v nejdelší noční zkoušce Mini Ronde. Etapu zakončil s dvanáctisekundovým odstupem jako druhý nejrychlejší.

Andreucci v posledních letech sváděl hodně náročné souboje se soupeři ve Fordu a Škodě a třikrát ze čtyř sezón z nich vyšel jako mistr. Jeho 208 stárne, ale nadále si udržuje skvělou formu. Dosavadní průběh letošní sezóny paradoxně působí dojmem, že to Andreucci bude mít se svými soupeři daleko jednodušší. V první etapě vyhrál polovinu měřených testů a soutěži jasně vévodil. Jeho týmový kolega Marco Pollara předvedl s druhou 208 T16 R5 znovu matný výkon a stejně jako v Il Cioccu jej zakončil havárií. Stalo se tak na náročném nočním Mini Ronde o délce 29 kilometrů, kde havárie vyřadila i jezdce Škody Fabia R5 Rudyho Micheliniho. Druhý den tvořila trojice zkoušek v první sekci a následně závěrečný mamutí test Testico – Colle D’Ogia o délce 34 kilometrů, kde se ještě mohlo stát cokoliv. Scandola v prvních třech zkouškách podlehnul dvěma rychlým jezdcům ve Fiestách a propadnul se na čtvrté místo. Crugnola mířil za zopakováním pódia z úvodní rally, ale v posledním testu musel po defektu měnit kolo a spadnul ze třetího místa až na šesté.

O příčku výše se nakonec umístil Nikolay Gryazin, který v Itálii sbírá cenné zkušenosti s asfaltovými soutěžemi. Nucitu v závěru rally začal zlobit jeho Hyundai, ale naštěstí vydržel pohromadě a zrodilo se z toho celkem solidní čtvrté místo. Scandola nakonec ukořistil nejnižší pódiový stupínek, a to díky svým gumám. Ty na rozdíl od Crugnolových pirellek vydržely celou porci závěrečných 34 kilometrů. Polední úvodní sekci sobotní etapy pro sebe rozhodnul Campedelli, když vyhrál dva ze tří testů a posunul se na druhé místo. Bohužel ale kvůli výběru špatné směsi gum ze svého manka nedokázal umazat tolik, kolik by si ideálně představoval. V dlouhém závěrečném testu se však stále mohlo stát cokoliv. Andreucci je však dostatečně zkušeným jezdcem, který si s náročnou situací dokáže poradit. Jeho náskok se sice snížil pod deset vteřin, ale vítězství si pilot Peugeotu samozřejmě uhlídal.

Stav šampionátu: 1. Andreucci 30, 2. Campedelli 22, 3. Crugnola 17, 4. Scandola 10, 5. Panzani 6, Michelini 6

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!