Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 4. 2018 15:24 − 4272× − 4 0

Co se změnilo na Yarisu WRC

Toyota Gazoo Racing nadále pracuje na vylepšování svého Yarisu WRC a některé žolíky již aplikovala.


Toyota měla silný vstup do sezóny, když na úvodní Rallye Monte Carlo brala double za vítězným Sébastienem Ogierem, jelikož Ott Tänak byl druhý a Jare-Matti Latvala třetí. Další stupně vítězů přidal Estonec nyní na Tour de Corse, kde bral opět druhé místo a Tänak je taktéž nejlépe postaveným jezdcem týmu v klasifikaci jezdců, když mu patří průběžné třetí místo. Možná, že mu k tomu pomohly i žolíky, které Toyota na Yarisy WRC aplikovala a na nichž tým pracoval mezi koncem minulé sezóny a začátkem té letošní. Co nového přinesly, co dále Toyota plánuje a jak je zatím tým spokojený s průběhem sezóny, na to se ptal respektovaný motoristický novinář Martin Holmes technického ředitele TGR Toma Fowlera při Tour de Corse.

Byly žolíky zaměřeny na zlepšení řízení auta?

Byly hlavně zaměřeny na zlepšení celkové výkonnosti auta skrze snížení váhy vozu pod hmotnostní limit a následné přidání dodatečné zátěže. Naše snahy byly povětšinou zaměřeny na to, abychom byli schopní mít auto neustále na hranici hmotnostního limitu. Obecně na něm dokážeme být, problémy však vznikají na soutěžích, kde je riziko posbírání nečistot z tratě, což se však liší soutěž od soutěže. Na některých jsme totiž nebyly schopní efektivně hlídat váhu vozu, protože se na něj nabíralo ohromné množství nečistit a neměli jsme možnost, jak auto zátěže zbavit. To byl náš hlavní cíl.

V Mexiku vás však potkaly problémy s alternátorem…

To byl problém na Latvalově vozu a bylo to vůbec poprvé, co jsme na nějaké rally měly problém s touto součástkou. Pořád řešíme, co se stalo.

A co přehřívání motoru na té samé soutěži?

Myslím, že hlavní věcí je to, že v autě máme systém, která dohlíží na motor a hlídá, aby se nepoškodil To je novinka, kterou jsme zavedli za účelem zvýšení spolehlivosti. Je jasné, že cílem bylo, aby se tento systém spustil, aby hodnoty zůstaly pod kritickými. Bohužel na rychlostní zkoušce El Chocolate se tento systém několikrát spustil. To snížilo výkon motoru. Potřebujeme dimenzovat chladící systém, aby se tyto věci v budoucnu nestávaly. Udělali jsme za tím účelem hodně práce, ale nebylo to dostatečné a náš cíl je to co nejrychleji zlepšit.Ačkoliv to není něco, po čehož opakování bychom toužili, nejednalo se o příliš velkou katastrofu, která by nám rally úplně pokazila, stále jsme i po té měli slušnou šanci na vítězství.

Jaké přípravy děláte pro další část sezóny?

Argentina je na šotolině a náš setup je už na tento povrch docela připraven. Yaris má na šotolině opravdu dobré tempo. V Mexiku nám rychlost taktéž nechyběla, zvítězili jsme na PowerStage, celkem vyhráli šest rychlostních zkoušek. Z tohoto hlediska nemáme v otázce výkonů moc co zlepšovat. Naší hlavní prioritou je nyní spolehlivost, aby jezdci měli možnost bojovat o vítězství.

Jak hodnotíte jezdeckou sestavu, jak zapadl novic Ott Tänak?

Zdá se, že si na auto zvykl opravdu velmi rychle. Jeho spolupráce s týmem je výborná a přináší čerstvý pohled a nové informace, které jsou pro všechny přínosné. Esapekka předvedl některé dobré soutěže a zajel některé dobré vložky. Myslím si, že v Mexiku měl velkou nevýhodu proti ostatním z důvodu malých zkušeností. Nemůžeme od něj očekávat, že bude pokaždé bojovat s jezdci, kteří mají s některýmu soutěžemi 10 let zkušeností.

A co Jari-Matti Latvala?

Předvedl několik výborných výkonů. Je to však vždy obtížné, kdy musíte soupeřit s novými jezdci v týmu.

Komentářů celkem: 4
16. 4. 2018 06:36
00
No, myslím, že Jari teď tahá za nejkratší provaz. Mladíci mu čím dál více ukazují, že jedničkou týmu už asi nikdy nebude...
17. 4. 2018 09:24
00
Tak on Latvala je po Loebovi jasne nejzkusenejsi a nejdele pusobici pilot v ms. Asi to nebude na 1. fleky, ale v tymu si ho urcite jeste nechaj.
17. 4. 2018 13:00
00
No, Ott je jasná jednička týmu a Esapeka má neuvěřitelný progres, myslím, že pokud bude takto postupovat tak příští sezonu může prohánět stabilně i ty nejrychlejší. Takže na Jariho toho moc nezbude, bohužel to vypadá, že už přestává špičce stačit.
17. 4. 2018 15:24
00
Mně právě Lappi připomíná Jariho - občas fest rychlý, ale chybuje a štěstí se dost namaká, aby ho dostalo do cíle...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama