Na Kopeckého dominanci MČR nezměnila nic ani Šumava
Druhým dnem dnes pokračovala Rallye Šumava a v rámci závěrečné etapy nabídla kvartet úseký, přičemž každý se jel dvakrát a jak nám tím pádem prozradí pravidla malé násobilky, na posádky dnes čekala osmička rychlostních zkoušek. Nejdelší z tohoto kvartetu byla Strašínská, která nabádla 19 ostrých kilometrů, což tuto vložku pasovalo do pozice nejdelšího testu celé soutěže. Při srovnání obou etap se pak ta sobotní ukázala býti tou delší, i když v její prospěch hrálo jen pět kilometrů. Po včerejšku byl pohodlně ve vedení Kopecký před Lukyanukem a třetí místo držel Pech a dnes se dal očekávat pokus Plzeňana o stáhnutí ruského jezdce, protože oba dělilo jen několik vteřin.
Na tomto místě komentáře MČR obvykle stojí, že nejlépe den začal Kopecký, ale tentokrát to není pravda, protože první vyhranou vložku si připsal Nordgren, který se díky tomuto výkonu posunul na čtvrté místo před Mareše. Nejrychlejší nebyl Kopecký ani na následující vložce, protože v něm si první vyhranou RZ v MČR (podobně jako Fin o test dřív) připsal Lukyanuk. Ve zbylých dvou vložkách se však vše vrátilo do normy a Kopecký dvěma nejrychlejšími časy navýšil náskok na druhého Lukyanuka na 40 sekund. Moskevský jezdec pomalu, ale jistě odjížděl třetímu Pechovi, který po dopoledni sekci ztrácel čtvrtminutu. Výrazně odskočil čtvrtý Nordgren pátému Marešovi, které dělilo lehce přes půlminuty.
Včera jsme trestuhodně opomněli produkční vozy, takže dnes se podíváme i na zápolení ve třídě 3. Tam jel od začátku nejrychleji Jelínek, ale za jeho zády se bojovalo, protože Šikl a Hrobský si měnili pořadí a po polovině soboty na tom byl lépe první jmenovaný. Ve dvoukolkách se po RZ10 propadl z prvního místa na druhé Navrátil, což znamenalo postup vzhůru pro Talaše. Třetí pak byl Wagner, který se dokázal dostat před Barčáka a páté místo ve 2WD držel Firla.
V poslední sekci soutěže se o nejrychlejší časy svorně podělili Kopecký s Lukyanukem, když si každý z jezdců připsal dva vyhrané testy, avšak na celkové pořadí to mělo pramalý vliv, protože kostelecký jezdec si do cíle přijel pro další vítězství v českém mistráku. Lukyanuk však ukázal, že jeho výkony na Barumce nebyly náhodné a i při první startu na Šumavě si dokázal poradit s českou špičkou vyjma Kopeckého, který je třídou sám pro sebe. Smolné číslo RZ13 platilo pro Pecha, který byl mimo trať a následně měnil kolo, což jej stálo téměř tři minuty ztráty a propad na 12. místo. Tím se na uvolněný bronzový stupínek posunul Nordgren a své umístění si pohlídal až do konce. Když budeme smíšenou světovou Katalánskou rally počítat za asfaltový podnik, tak Fin dojel na bedně u nás při třetím startu na zpevněném povrchu.
Těsně pod stupni vítězů skončil neustále zrychlující Mareš, na RZ13 se za mladoboleslavského rodáka posunul Kopáček, který překonal Štajfa. Pražský jezdec však v poslední vložce soutěže havaroval, čímž se původně jeho šestá příčka uvolnila pro Tarabuse. Tři sekundy za zlínským jezdcem dojel Černý, tři desetiny nazpět jej následoval Szeja. Devátou příčku bral Vlček a desítku uzavřel při prvním letošním českém startu Odložilík, za nímž dojel Pech.
Ve třídě 3 se na bedně už pořadí neměnilo a vítězství si pohlídal Jelínek před Šiklem a Hrobským. Zlínský jezdec si tak připsal důležité body do klasifikace třídy při absenci vítěze z Valašky Březíka. Mezi dvoukolkami nenapodobil loňské vítězství svého bratra Wagner, který dojel na třetím místě, prvenství vybojoval při v podstatě druhém startu s Peugeotem 208 R2 Talaš, jemuž tento vůz zřejmě náramně svědčí. Na druhé příčce ve 2WD dokončil Navrátil, čtvrtý byl Firla a teprve pátý Barčák svým Adamem R2 narušoval hegemonii Peugeotů 208 R2. Na sedmém místě ve 2WD se ještě sluší zmínit výkon manželů Trojanových, kteří startují v posledních letech už jen sporadicky.
Byl by to neskutečně vyrovnaný šampionát, pokud by v něm nestartoval UfonCZ!
Věřím, že by klidně mohla nastat situace, kdy by se o titulu rozhodovalo na Příbrami.
ŠM ať nasazuje pravidelně dvě posádky, ale juniory.
Nedá mi to, ale musím se opakovat.
Byl by to neskutečně vyrovnaný šampionát, pokud by v něm nestartoval UfonCZ!
Věřím, že by klidně mohla nastat situace, kdy by se o titulu rozhodovalo na Příbrami.
ŠM ať nasazuje pravidelně dvě posádky, ale juniory.
A k věčné debatě o Kopejdovi, osobně si nemyslím, že by sem všichni jezdili jen kvůli němu, ono jde spíš o celkovou úroveň mistráku, 19 R5/S2000, k tomu docela našlapané dvoukolky. Honza je už jen ta pomyslná třešínka na dortu. Je však mít na paměti, že dlouhodobá dominance jednoho jezdce nemusí být taky optimální (je to trochu kulhavý příklad, ale atraktivnost WRC loni nebo letos v porovnání s vrcholem Loebovské éry...) Ale jak už tu padlo, proti účasti Škodovky nic nemám, ale co by bylo špatného na tom, aby si tu vychovávali juniorku...
Nedá mi to, ale musím se opakovat.
Byl by to neskutečně vyrovnaný šampionát, pokud by v něm nestartoval UfonCZ!
Věřím, že by klidně mohla nastat situace, kdy by se o titulu rozhodovalo na Příbrami.
ŠM ať nasazuje pravidelně dvě posádky, ale juniory.
Pokud by k tomu ale opravdu došlo, má Kopecký jisté místo v MS?
Každopádně předpokládám, že by to byl konec ŠM v Českém mistráku.
Chtělo by to poupravit článek, šestky dopadly nakonec jinak. Upravovaly se zřejmě časy. Jinak naopak za Kopeckého jsem rád.Tak kvalitní šampionát není široko daleko. České posádky mají v podobě Kopeckého světové měřítko k poměřování. A z pohledu ,že o vítězi je předem rozhodnuto, no nevím fanoušci, ikdyž se sedí na zlatém bidle furt se brblá. Proč na české rally jezdí fanoušci z Polska, Slovenska, Maďarska, Německa atd - kvůli komu asi?
jednou mohl být nástupcem Honzy v tovární sedačce, i když kdoví co bude za 2-3 roky ...
Chce to prostě vidět z obou pohledů.
kuře není novinář, jenom patlal, co si na něj hraje...
Tak třeba po vzoru zvířecí říše chtěl Kiwiooo44 zpochybnit roli kuřete jako autora a převzít jeho místo, kor když je kuře tak žalostné, to pak ta laťka není nijak vysoko.
Anebo pokračovat beze změn dál se světonázorem "Takhle Ti to musí stačit nebo si to můžeš dělat sám".
Autor si evidentně vybral tu druhou cestu, bohužel ke škodě tohoto portálu, čtenářů i jeho samého.