--> -->
23. 4. 2018 14:07 − 6420× − 4 0

Pecha s Uhlem přibrzdila „nešťastná 13“

EuroOil-invelt team Václav Pech jun. – Petr Uhel bojoval na Rallye Šumava celou soutěž o stupně vítězů, ale nakonec vyšel naprázdno.

Za téměř tropického počasí se jela o uplynulém víkendu 53. Rallye Šumava. Krásné počasí a nabitá startovní listina, přilákala k trati obrovské množství fanoušků motosportu, které v Klatovech nepamatují. Atmosféra jakou diváci vytvořili podél trati, v servisní zóně nebo na cílové rampě byla fantastická. Pech s Uhlem vstoupili do závodu třetím nejrychlejším časem a třetí místo jim patřilo i po první etapě. „Snažili jsme se držet krok s Alexeyem Lukyanukem na druhém místě, když Honza Kopecký s tovární škodovkou vedl. Myslím, že se jelo dost rychle a k chybě bylo blízko. Bylo to určitě i počasím, protože snad poprvé jsme mohli na Šumavě použít ty nejtvrdší pneumatiky i v noci a po ránu,“ říká Václav Pech jun.

Rozdíl 8 sekund mezi Lukyanukem a Pechem dával tušit napínavý souboj ve druhé etapě. „Snažili jsme se jet, jak nejlépe umíme, Alexey nám po vteřinkách poodjížděl, abychom ho vzápětí stáhli zase jen na 6 vteřiny. Ale pak přišla nešťastná třináctá rychlostka. V rychlé pasáži Petr nestačil v jedné zatáčce přečíst ještě informaci od špionů o vytahaném písku. Zatáčku jsem proto najel ze široka a dostal se mimo čistou stopu. Pak už jsme se vezli jako po hrachu, až k betonovému mostku, o který jsme urazili levé zadní kolo. To jsem následně viděl, jak nás předbíhá. V rychlosti přes 100 km/h. to byla taková rána, že jsme byli přesvědčeni, že chybí kus zadní nápravy a s autem nepůjde pokračovat. Zastavil jsem na nedalekém trávníku a nechal před vypnutím dochlazovat turbo a motor. Asi po půl minutě se Petr šel podívat jako první co všechno se stalo a zjistil, že kolo se „jen“ vylomilo z loukotí a neodneslo to zavěšení ani karoserie. Začali jsme nacvičenou akci výměny kola, ale jak jsem vyběhl v závodních botech ven na posekaný trávníček, uklouzly mně nohy a já se složil na zem. Naštěstí jsem měl helmu. Tím, že auto leželo až na brzdovém kotouči, nemohl Petr strčit pod práh zvedák, až parta diváků nám pomohla auto přizvednou s takovou vervou, že jsme hever skoro nepotřebovali. Po nasazení rezervy jsme mohli pokračovat, ale se ztrátou 3 minut,“ vysvětluje Pech a dodává: „Nepamatuji se, že by Petr někdy nestačil něco přečíst, ale je fakt, že s autem jedeme stále rychleji a výslovnost má své hranice. Musíme se příště více zamyslet nad rozpisem. Naštěstí jsme auto moc nepoškodili a může nás tak mrzet jen ztráta bodů v šampionátu."

Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude 18. – 19. května Rallye Český Krumlov

Komentářů celkem: 4
23. 4. 2018 16:31
00
Ono se nejenom jezdí strašně rychle, ale taky se musí číst strašně rychle! Všechna čest spolujezdcům, že se neztratí a většinou to učtou. Třeba u Vlčků se "mele furt". Až se divím, že to Martin uposlouchá...smajlík
23. 4. 2018 20:17
00
spolu chyceni, spolu pověšeni, jednou Václav pošle auto polí, nebo i dál, jindy se sekne mitfára, posádku tvořej dva lidi, ne jeden člověk a druhej robot (bez určení místa v autě) a každej může udělat chybu, výsledek je výsledkem obou bez rozdílu a tihle dva chyby skoro nedělaj a když už, tak na ní prostě mají nárok (nejsou to roboti), i když jim ji nepřeju...
23. 4. 2018 20:54
00
Dovolím si citát z jednoho svého letitého článku. "Ovšem Ota je specíál největší. Tam ke já vidím 200, na konci L3, najde Ota 30 L1 do P1 40, horizont full, 20 P1 do L3. Nejenom že nevidím tu L1 do P1. On mi ještě v druhém průjezdu doplní. 30 L1 do P1 u sloupu, 40 horizont full u klád, 20 P1 díry do L3 přes horizont. Číst něco, co nevidím je strašné a navíc tolik informací je vražedné. Když jsem se snažil to prostě ze sebe vysypat a čekat, až dojedeme do té L3 co vidím, tak mi řekl, že mu to tam musím sázet po jedné. Každou informaci zvlášť. Musiš mluvit kratce, bo nebudeš stihat." smajlíksmajlíksmajlík
24. 4. 2018 23:27
00
Pačes - Hanáko, máš moche na repáko... Spolujezdec má číst, co chce jezdec a jak to udělá, je jeho věc... samozřejmě za všechno může mitfára smajlík!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->