25. 4. 2018 08:23 − 3931× − 0

Nový Citroën C3 R5 získal první vítězství

Na druhém podniku francouzského asfaltového mistrovství se proti silné konkurenci vozů R5 postavil i Citroën C3 R5.

Yoann Bonato s tímto vozem startoval už na Korzice a hned s ním získal svůj nejlepší výsledek kariéry v rámci WRC2, druhé místo. Teď se úřadující mistr Francie přesunul na pevninskou část země, kde jej čekal druhý podnik domácího šampionátu. V tom prvním nestačil na Bryana Bouffiera za volantem Hyundaie i20 R5, ale to ještě startoval se starší DS3 R5. V Lyonu se měli Bonato s Bouffierem znovu postarat o hlavní roli v boji o vítězství. Konkurence ve třídě R5 byla však daleko větší, než jen tito dva. Znovu startoval úřadující šotolinový šampión Jordan Berfa a kromě něj do Hyundaie i20 R5 usednul i Quentin Giordano. Barvy české značky Škoda hájil třetí nejrychlejší pilot R5 z úvodní Rallye Le Touquet Thibault Habouzit a dále také Pierre Roché nebo Quentin Gilbert. Vylepšit si čtvrté místo z předešlého podniku chtěl Jérémi Ancian, nejsilnější zástupce čtvrté značky, Fordu.

Dvoudenní soutěž se třinácti testy a celkové délce 227 ostrých kilometrů nezačala moc dobře, když musela být hned úvodní zkouška přerušena. Stalo se tak kvůli havárii Habouzita ve Fabii R5. Na dobrý začátek mohl zapomenout i lídr šampionátu Bouffier, který se dost trápil s vodní pumpou a na čtvrté příčce zaostával o čtvrt minuty. Očekávaný útok jezdce i20 se v druhé páteční sekci nakonec nekonal. V jednom zabahněném místě chyboval a přetočil se. O další čtvrtminutu jej pak v závěrečné divácké superspeciálce připravil stávkující motor a Bouffier tak první den zakončil s odstupem 48,3 sekundy na pátém místě. Prapor korejské značky držel po první sekci nejvýše druhý Giordano, ale hned ve třetím testu havaroval. Na druhém místě nakonec páteční etapu zakončil s odstupem 17,4 vteřiny Ancian. Naprosto parádně si však na vyhřátém asfaltu počínal Bonato, který se zbrusu novým Citroënem vyhrál kromě závěrečné divácké motanice všechny ostatní zkoušky.

S Bonatovým někdejším speciálem DS3 R5 se v okolí Lyonu objevil Hugo Margaillan. Tuto techniku pilotoval už na konci roku při Rallye du Var a dokázal tam po vítězství v jedné ze zkoušek poskočit na parádní druhé místo. Skvěle rozjetou soutěž mu ale zhatila havárie. Návrat za volant R5 se Margallainovi povedl, pátek zakončil jako šestý nejrychlejší. V konkurenci 27 vozů R5 nešlo o vůbec špatný výsledek. V sobotu si jej mladý pilot trochu pokazil na RZ 8, kde strávil minutu mimo trať. Do cíle však tentokrát DS3 dovezl, a to na sedmé příčce. Bouffier začal v sobotu hned ráno útočit na dvě Fabie R5, které měl před sebou. V sedmé zkoušce se mu povedlo přeskočit Gilberta pilotujícího tu pomalejší. V dalších dvou testech Bouffier zajel druhé nejrychlejší časy a posunul se 2,4 sekundy za záda třetího Rochého s druhou Fabií. Jelikož pilot Hyundaie už našel recept i na porážku Anciana a vzhledem k odstupu 24,1 sekundy nebyla nereálná ani druhá příčka. V desátém testu ale Bouffier chyboval, přetočil se a vymetl příkop. Na druhé místo už mohl zapomenout, ale díky Rochého špatné volbě gum přežívala naděje na místo třetí. Bouffier dal do závěru vše, vyhrál oba testy a nakonec se dokázal přeci jen vyhoupnout na bednu. Ancian už se o své místo strachovat nemusel, tentokrát podal opravdu parádní výkon a vybojoval druhou příčku. Nejlepším pilotem se v Charbo ale stal někdo jiný. Ten, kdo získal vítězství. Bonato prokázal sílu nového speciálu značky Citroën a ten se mu odvděčil bezproblémovou spolehlivostí. Úřadující mistr tímto vítězstvím zároveň přeskočil Bouffiera v průběžném vedení šampionátu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!