3. 5. 2018 09:05 − 1467× − 0

Japonci vyučovali Portugalce na jejich domácí půdě

Třetí dějství portugalského mistrovství na startu přivítalo dvojici japonských mladíků testujících na blížící se Rally de Portugal.

Samozřejmě se jednalo o dobře známou přípravku továrního týmu Toyoty, Hirokiho Araie a Takamota Katsutu. První jmenovaný páteční trojici diváckých superspeciálek spíše jen prokroužil, ale jakmile se rally přesunula do přírody, začal kralovat. Arai vyhrál tři zkoušky v řadě a vytvořil si takřka čtyřicetivteřinový náskok na nejlepšího z domácích jezdců. Japonský pilot Fordu Fiesta R5 ani následně nezpomalil, na své konto si připsal další dva dílčí triumfy a soutěž opanoval s časem o minutu lepším než druhý nejrychlejší. Katsuta zajel parádní výsledek na švédské rally, ale tentokrát senzačnímu tempu svého krajana Araie nestačil. Ještě před závěrečnou zkouškou se mohl i přes defekt radovat z pěkné druhé příčky, ale ani náskok 3,2 sekundy mu nakonec nestačil. Tak jako tak předvedli Japonci parádní výkon a domácí jezdce dokonale zaskočili.

Oba úvodní podniky portugalského mistrovství opanoval Ricardo Moura, ale na startu Rali de Mortágua se bohužel neobjevil. Příležitost připsat si největší bodový obnos tím pádem dostali jiní. Třeba Miguel Barbosa, druhý nejrychlejší pilot úvodní Rali Serras de Fafe. Úvodní dvě městské zkoušky tento pilot Škody Fabia R5 vyhrál, ale třetí páteční superspeciálku nedokončil a v rámci Rally2 se propadnul do hloubi pole. Rally nakonec Barbosa dokončil, ale až na devátém místě, 8,2 sekundy za Hyundaiem i20 R5 Manuela Castra. Speciálů korejské značky se na start postavila celá čtveřice a pouze ten Paula Meirelese rally nedokončil. Naopak osamocený jediný vůz měla ve hře značka Citroën. José-Pedro Fontes se s DS3 R5 držel na konci top ten, než v RZ 5 nechal po defektu dlouhých šest minut. Teď už se jistě nemůže dočkat nové C3 R5, se kterou by se měl vrátit tam, kam patří, do čela výsledkových listin.

V roli lídra soutěže do sobotní hlavní části vstupoval Ricardo Teodósio, ale šotolinové přírodní úseky mu tolik jako ty divácké nechutnaly. Jeho Škoda Fabia R5 soutěž dokončila jako šestá nejrychlejší a čtvrtá mezi portugalskými posádkami. Na pozici nejrychlejšího Portugalce se v sobotu naopak vyhoupnul Carlos Vieira se svým Hyundaiem i20 R5. Po třetí přírodní zkoušce jej na čele vystřídal jezdec Škody Fabia R5 Pedro Meireles. Vieira se tam propadnul dokonce i za svého týmového kolegu Arminda Araúja s druhou i20 R5. Úřadujícímu mistrovi se letos zrovna dobře nevede, ale body za aktuální třetí místo jsou zatím největším příspěvkem na jeho účet. Araújo v polovině soutěže na druhém místě zaostával o čtvrt minuty, ale pak zajel parádně předposlední test a snížil své manko na 2,3 sekundy. Meireles s ním prohrál i test závěrečný a na úplném konci rally přišel o vítězství. Když Araújo zvolil po nepovedené úvodní soutěži vynechání následující rally ve prospěch většího testu, zdálo se to jako nelogický krok. Teď je však jasné, že se to Araújovi vyplatilo a může se svým již parádně fungujícím Hyundaiem směle směřovat za titulem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!