Rovanperä: Havárie byla mou chybou
Teprve 17 letý pilot Škody motorsport Kalle Rovanperä je mnohými považován za obrovský talent a o tom může svědčit i to, že od roku 2016 pilotuje čtyřkolky a s Fabiemi S2000 a následně R5 si dvakrát dojel pro lotyšský titul (2016, 2017). Loni mladý Fin sbíral zkušenosti i v Itálii, kde s Peugeotem 208 T16 bral konečnou pátou příčku, avšak začátek sezóny byl poznamenán chybami a haváriemi. Na sklonku roku si s Fiestou R5 Rovanperä dvakrát vyzkoušel starty ve WRC2 a dlouho se čekalo, že bude patřit mezi další mladé jezdce, kteří v M-Sportu podepíší Malcolmu Wilsonovi. Avšak poměrně nečekaně se finský pilot nakonec objevil ve Škodě motorsport, kde by dle mnohých indicií měl mít podepsán víceletý kontrakt. V továrních barvách pak Rovanperä startoval letos už dvakrát v MS, v Mexiku dojel na pátém místě ve WRC2 i kvůli penalizacích nabraným za využití rally2 v první etapě, nyní v Argentině zajížděl Kalle velmi vyrovnané časy s úřadujícím mistrem WRC2 a týmovým kolegou Pontusem Tidemandem.
Souboj obou škodováků pokračoval až do předposlední vložky, ve které Rovanperä zajížděl na jednotlivých splitech časy mezi vozy WRC, avšak svou snahu nedovedl dotáhnout až do úspěšného cíle, protože v jedné zatáčce byl příliš rychlý a po sérii kotrmelců skončil se svou Fabií R5 mimo trať a vůz nebyl schopen pokračovat. Po nehodě byl do nemocnice na pozorování odvezen i jezdec, protože si stěžoval na závratě a lékaři chtěli vyloučit podezření na otřes mozku. V neděli v noci se však jezdec mohl vrátit zpět k týmu a pro autosport.com zhodnotit nehodu: "Byla to velká havárie. Šlo o mou chybu, v seznamovacích jízdách jsem udělal chybu a sekci si špatně napsal," přiznává svou vinu na nehodě Fin.
Fabia R5 finského jezdce po nehodě skončila mezi auty diváků a jedno z nich poměrně značně poškodila. K tomu Kalle Rovanperä dodává, "možná, že ta auta nestála na zrovna nejlepším místě. Navíc nejsou ani příjemným místem, kam s autem dopadnout," říká Fin a neskrývá zklamání z nepovedeného konce dobře rozjeté soutěže, "byl to opravdu špatný konec soutěže, kterou jsem měl dobře rozjetou. Moc jsem chtěl vyhrát v klasifikaci WRC2 a šel jsem za tím, co to šlo. Z mého prvního argentinského startu jsem si odnesl hodně zkušeností a s výjimkou Monte Carla je to soutěž, kde jsem za jeden podnik nabral nejvíc nových poznatků," uzavírá Kalle Rovanperä jehož dalším startem ve WRC2 bude až domácí Finská rally.
Mimochodem, co se stalo s tím statečným bílým Fiatem?
Já bych si ho na zahradě pověsil na strom a počkal až bude Kalle za 3 roky mistrem světa ve Fábii WRC, a pak bych tu trofej zkusil prodat.
" možná, že TA auta NESTÁLA na zrovna nejlepším místě". Omlouvám se, ale trhá to oči.....
proč se vlastně všichni grammar nazis soustředěj jenom na kuře? je tu mnoho hromadně rozesílanýho materiálu, kde by se mohli vyřádit do halelujá, ale oni ne, oni si troufnou jenom na nebohé kuře
cyklista2: je strašně fajn, že furt žijou lidi, co maj poztivní pohled na svět
https://twitter.com/twitter/status/991297023323332608
proč se vlastně všichni grammar nazis soustředěj jenom na kuře? je tu mnoho hromadně rozesílanýho materiálu, kde by se mohli vyřádit do halelujá, ale oni ne, oni si troufnou jenom na nebohé kuře
Úroveň žurnalistiky šla dolů rapidním způsobem a poukazovat na jednotlivé paskvily mě přijde naprosto legitimní. A ohánět se tu nějakou aktuálností, která je pak na úkor kvality textu, mě přijde jako čirý alibismus. Ono nechat text "odstát" a za 10 minut si ho po sobě přečíst a zrevidovat, mě připadá naprosto automatické.
Bavíme se tu o kvalitě veřejně šířené informace jednoho z nejčtenějších rally-webů.
stává se totiž špatným zvykem (nejen tady) reagovat na něco, co nikdo nepsal, takže to zjednoduším: proč se šije jenom do kuřete?