5. 5. 2018 08:32 − 2532× − 0

Fabia R5 se ukázala v australském šampionátu

Druhý díl australského šampionátu přivítal na tamních šotolinových tratích dvojici speciálů R5 českého původu.

Tyto speciály už několik let provozuje Race Torque Engineering sídlící v západoaustralské metropoli Perthu. V asijsko-pacifickém mistrovství už tyto vozy pokračovat nebudou a jejich provozovatel hledal nové piloty. Jednoho našel v osobě Adriana Coppina, který do letošní sezóny odstartoval za volantem Peugeotu 208 AP4, ale zmohl se jen na deváté místo v první a osmé v druhé etapě. Odteď bude sedlat Fabii R5, což je v mistrovství plném produkčních vozů a AP4 jako pořídit si tank na komára. Jednu z AP4 má v garáži i Eli Evans, ale ani v jeho případě úvodní klání sezóny nedopadlo podle představ. Tým se pustil do práce na vylepšení Mini a nestihl jej dovézt na vzdálený západ země. I Evans tak nakonec využil služeb tamní stáje a půjčil si Fabii R5.

Jako lídr mistrovství na západ vyrazil vítěz obou ballaratských etap Harry Bates. Stáj jeho otce Neala na nové Toyotě Yaris AP4 žádné výrazné úpravy dělat nemusí, speciál už je nejen spolehlivý, ale i konkurenceschopný. Nic takového se moc nedá říct o Molly Taylor, která se svým Subaru neprožila zrovna bezproblémový vstup do nové sezóny. K zamyšlení jsou určitě její výsledky v porovnání s těmi Steva Glenneyho, který se v březnu poprvé posadil za volant staršího WRX. S tím Taylorová jezdila před dvěma lety a Glenney s ním teď skončil v obou etapách první rally druhý a původní majitelku rozdrtil rozdílem třídy. I Forest Rally pilot Subaru rozjel na druhém místě, které mu patřilo po absolvování úvodních diváckých superspeciálek v Busseltonu. Nejrychlejších časů před početnou diváckou kulisou dosáhnul lídr mistrovství Bates. Ráno se soutěž konečně přenesla do lesů na cesty s typickými klouzavými oblázky na povrchu a tam už pilot Yarisu AP4 nestíhal. Evans ždímal ze své Fabie maximum a na první dvojici testů nejbližšímu soupeři Batesovi nadělil čtyřicet vteřin. V šestém testu mladík položil svou Toyotu na bok do příkopu a účast v první etapě musel předčasně ukončit.

Coppinovi při jeho debutu ve škodovce tolik štěstí nepřálo, už ve čtvrtém testu nechal kvůli zlomenému ramenu třičtvrtě hodiny jeho výměnou. Předloňská šampiónka Taylorová ani tentokrát nenašla svou mistrovskou formu a nechala se v první etapě znovu porazit od Glenneyho a ke všemu ji porazil i Glen Raymond. Ten před sebou neměl jednoduchou rally, když ji místo svého Mitsubishi Lancer EVO IX musel absolvovat se zapůjčeným Subaru Impreza WRX STi. S ním však dokázal v sobotu opanovat klasifikaci ARC2 a ještě stanul na nejnižším pódiovém stupínku absolutně. V neděli se už Raymond na pódium nedostal, ale ARC2 vyhrál znovu a celkově skončil šestý. Taylorová jej tentokrát porazila, ale druhou etapu zakončila stejně jako tu první, na čtvrtém místě. Nakonec ale i za to mohla být ráda, poškozené zavěšení nebo srážka s klokanem ji klidně mohla ze hry úplně vyřadit. Parádní sport i v druhé letošní rally předváděl Glenney, když nestačil jen dvěma jezdcům. Starému a novému vedoucímu jezdci mistrovství. Oranžové Subaru po šotolinách letělo jako splašené a v obou etapách porazilo vůz oficiální stáje této japonské značky. Glenney si udržel druhé místo v šampionátu a teď už se s ním s určitostí musí počítat v boji o titul. Do hry o body se v neděli vrátil i Harry Bates, ale ani tentokrát nestačil jezdci Fabie R5. Do přílišného rizika se však nepouštěl a dojel si pro cenné body za druhé místo. Evans naplno využil potenciál R5 a vůbec předvedl parádní výkon. Jak ukázal až pátým nedělním místem Coppin, samotná škodovka úspěch nezaručí. Evans si ze západní Austrálie odvezl domů tolik bodů co Bates z Victorie na začátku března a posunul se do čela mistrovství. Za měsíc jej už bude hájit za volantem svého tradičního Mini.

Stav šampionátu: 1. Evans 137, 2. Glenney 132, 3. H. Bates 122, 4. Taylor 94, 5. L. Bates 86, 6. Raymond 80

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama