Na italských asfaltech začaly burácet motory WRC

O uplynulém víkendu na tratích slavné Rally Mille Miglia odstartoval nový ročník italského mistrovství pro speciály WRC.

Tomu minulému dost jednoznačně kraloval Stefano Albertini, když se svým Fordem Fiesta WRC vyhrál pět ze šesti odjetých soutěží. Tu šestou nedokončil. Jeden titul mu ale nestačí a letos se do bojů pouští znovu. Předloňský šampión Marco Signor vloni vyměnil mistrovský Ford Focus WRC 08 za modernější Fiestu WRC, ale ta jej dovezla pouze k titulu vicemistra. Letos start nové sezóny vynechal. Mistr z roku 2015 Manuel Sossella ale o posledním dubnovém víkendu doma sedět nezůstal a pro první dělbu bodů vyrazil s osvědčeným Fordem Fiesta WRC. Stejný vůz do Brescie přivezl i třetí nejrychlejší muž posledních dvou sezón Paolo Porro.

Rally Mille Miglia však nebyla pouze o Fordech, početným zastoupením na startu se pyšnila i korejská značka Hyundai. Stáj HMI do místa konání poslala trojici i20 WRC. Starší první generaci tohoto vozu pilotoval Luigi Fontana, ale větší nasazení se dalo očekávat od dvojice v NG i20 WRC, tedy speciálech, jaké tovární tým využíval v roce 2016. Pedro dal vale závodění s historiky a už vloni usednul do Hyundaie, ovšem nejlepším výsledkem bylo šesté místo v závěrečné Trofeo ACI Como. Corrado Fontana za volant i20 usednul už v roce 2015 a vyhrál s ním jiný italský šampionát IRC. Letos bude chtít vylepšit čtvrté místo z loňské klasifikace mistrovství WRC. Simone Miele loňský ročník zakončil ještě o příčku níže a bude mít se svým Citroënem DS3 WRC co napravovat. Luca Pedersoli se loňské sezóny C.I.WRC neúčastnil, ale jako mistr z roku 2014 rozhodně se svým Citroënem C4 WRC patří i letos mezi favority.

V ulicích Brescie v pátek večer kraloval Albertini a čas o sekundu a půl delší zaznamenal Fontana. Pedersoli zajel na začátek čtvrtý čas a ze čtvrté příčky v RZ 5 pro poruchu motoru své C4 WRC také odstoupil. Do cíle nakonec na čtvrtém místě dorazil Miele, který o něj celou druhou sobotní sekci sváděl trochu nerovný souboj s Alessandrem Pericem ve Škodě Fabia R5. Perico byl jezdci výkonnějšího WRC vyrovnaným soupeřem a ještě před závěrečným testem držel čtvrtou příčku s náskokem 4,2 sekundy. Miele ale závěr zvládnul lépe a bramboru nakonec vybojoval. Hned v první přírodní zkoušce se na třetí místo vyhoupnul Sossella a po odpadnutí Pedersoliho přišel o nejbližšího soupeře, který jej mohl překonat. Do druhé sekce vyjížděl s desetivteřinovým odstupem na druhého, ale brzy s ním ztratil kontakt a na úvod roku se musel smířit s bronzem. Fontana sice v prvních dvou zkouškách nestačil na Albertiniho, ale pak vyhrál RZ 3 a snížil své manko na 1,6 vteřiny. Bohužel ve zbylých dvou testech před servisní přestávkou kraloval pilot Fordu a navýšil náskok přes deset vteřin. Konkurent v Hyundai zajel nejrychleji RZ 7 a 8 a s mankem 9,8 sekundy si před závěrečnou osmadvacetikilometrovou zkouškou stále udržoval naděje na vítězství. Nejrychlejší dvojice sice v závěru všem zbylým soupeřům ujela o parník, ale v boji o vítězství se už nic nezměnilo. Albertini závěrečný test absolvoval rychleji a vítězství dokázal uhájit.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!