Ondřej Plšek - eWRC.cz
14. 5. 2006 00:00 − 2760× − 48

O čem se mluvilo na zasedání rally komise FIA?

V pátek došlo k zasedání rally komise. Dočasný předseda Morrie Chandler prozradil, o čem se na zasedání mluvilo.

V pátek došlo k zasedání rally komise. Dočasný předseda Morrie Chandler prozradil, o čem se na zasedání mluvilo.

O čem jste mluvili na zasedání rally komise?

„Prošli jsme celou řadu bodů, včetně dlouhodobé strategie mistrovství. Tyto návrhy předložíme zasedání FIA v červenci. Návrhy, které získaly širokou podporu, přinesou větší stabilitu, větší finanční výkonnost a růst hodnoty mistrovství.“

Byl jste zvolen předsedou rally komise??

„Ne, ale budu tuto funkci i nadále vykonávat a v červenci budu naše návrhy prezentovat. Naším cílem v příštích měsících je prezentace velmi jasného směřování budoucnosti mistrovství.“

Jaká je aktuální situace ohledně kalendáře pro rok 2007 a pro zimní sezónu 2007/08?

„Definitivní rozhodnutí padne teprve v červenci, ale ještě jednou jsme zdůraznili, že mistrovství světa v roce 2007 se bude konat od ledna do května a další ročník pak začne v srpnu 2007 a skončí v květnu 2008. Na našem setkání se hovořilo o mnoho nápadech, brali jsme ohledy na marketing, financování a logistiku. Na příštím zasedání rally komise v červnu budou tyto návrhy upřesněny.“

Jak hodnotí komise uchazeče o pořádání soutěže mistrovství světa?

„Veliký zájem o vstup do mistrovství světa je velmi pozitivní. Ze šesti uchazečů se zatím konaly pouze tři soutěže. Ke každé soutěži jsme dostali podrobné podklady a budeme je posuzovat podobně, jako stávající soutěže mistrovství. To je také důvod, proč se sejdeme ještě jednou v červnu, protože potom budou všechny kandidátské soutěže již absolvovány.“

Dají se očekávat velké změny v technických předpisech?

„Jsme v neustálém dialogu s výrobci a naše cíle jsou stejné: Chceme do mistrovství světa dostat stabilitu, snížit náklady a oslovit nové výrobce a jezdce. Naše nápady ohledně budoucnosti obsahují stejné pneumatiky a omezení počtu motorů na sezónu.“

Komentářů celkem: 48
Anonym IP:88.100.252.64
15. 5. 2006 15:28
0 0
Když o rally rozhodují lidi jako je Novák z FASu, který sám říká, že ho už jen zajímá jestli vydrží do švestek, tak to je hodně špatné!!!
Anonym IP:83.208.196.153
15. 5. 2006 23:05
0 0
Jasně že to posrali ti naši soudruzi, at Nobvákem , Regnerem , nebo rosickým , celá tao banda z fasu je hanbou motoristického sportu . Divím se že to ministerstvo školství jim tam taky neudělá pořádnou štáru a pěkně je hnát k zodpovědnosti . Jenže oni jsou snad nesmrtelní , hanba jim
Anonym IP:84.42.233.215
16. 5. 2006 08:23
0 0
Pánové, problém WRC a národních šampionátů má začátek ve FIA! Ta neustále "doporučuje" zrušení těchto vozů všude jinde, kromě MS. A FIA také rozhodla o tom, že vozy WRC se nesmí účastnit Evropských šampionátů. Nikoliv pánové Novák, Rosický, nebo Regner. To už jsou zcela jiné otázky! Jestli má vůbec dnes smysl se do evropských soutěží pouštět, vzhledem k jejich úrovni atd. Další otázkou je, jestli mělo smysl pořádat "kandidátský podnik" MS, když je víc než jasné, že MS tady v dohledné době jen těžko bude. A psát, že jmenovaní tři pánové jsou "hanbou motoristického sportu"? To bych nesouhlasil a hrubě bych se ohradil. Pan Novák má své místo ve FIA, má své velmi dobré jméno a pro naši "motoristickou" republiku je v mnoha směrech velmi důležitý. Pan Rosický jako předseda rallye komise je velmi zkušený odborník, který svou práci dělá na sto procent. Pan Regner jako organizátor Barum Rallye odvedl také velký kus práce. Za hvězdné Barumky s plejádou vozů WRC byl vzýván jako hrdina. Dnes ho zatracujete??? Není to poněkud hloupé? Tito tři pánové jsou vysoko mezinárodně uznávaní! Mě také chybí vozy WRC, mě také přestaly české soutěže bavit, ale vina na tom všem není na těchto třech osobách, ale prvotně na FIA! A jen tak mě napadá, koho byste do těchto funkcí obsadili? Sebe? Co umíte? Co jste v rallyesportu dokázali? Jaké máte zkušenosti, kromě sledování rallye na počítači?
xesik
16. 5. 2006 09:10
0 0
tak koukam,ze je skoda,ze ta wrcka jeste vubec nekde jezdí(zakazal bych je uplne vsude).Protoze je mi lito,za u nas nejezdi.
Anonym IP:84.42.233.215
16. 5. 2006 09:20
0 0
Někdo si to holt dělal po svém. Mě taky hodně chybí! Ale je to opravdu v prvé řadě věc FIA! Já vím, že když tohle opravdu stupidní doporučení, nebo nařízení vydali, tak samotné týmy jen kroutily hlavou. Protože odprodej ojetých vozů soukromým týmům byl jedním z jejich příjmů. A jsem toho názoru, že to mělo vliv na současnou situaci. Něco se prodalo do Irska, něco do Maďarska. To je všechno. Najít soukromé týmy, které budou jezdit MS, není vzhledem k finančním nákladům jednoduché. Víte co je dnes volných Focusů, Peugeotů 206, nebo Subaru? Myslím extovárních, v dílnách továrních týmů!!! Okamžitě k mání a můžete si vybírat! Stačí jen ten ranec peněz postavit na stůl! Ještě před třemi lety se na auto čekalo a někdy dost dlouho...
Anonym IP:82.99.148.66
16. 5. 2006 10:45
0 0
Jsem zvědavý....co budou říkat ti, co nadávají na Regnera...když na Barumce pojede letos 5 cca S2000 a hromada S1600 v čele s Krestou.......moc rád bych viděl ty jejich reakce.....a za 2 roky zde pojede plejáda S2000 a V Maďarsku a v Irsku hovno....ale to si nikdo neuvědomuje.....někteří jsou jen zvířátka puštěná z klece, kt. o rallysportu ví tak max. kulový......
16. 5. 2006 11:09
0 0
To Anonym IP:82.99.148.66 : 5x S2000 a hromada S1600 (co je hromada?). Rad bych veril, ze to tak bude, ale kde se ty S2000 vezmou??? Verim, ze se objevi nejakej exemplar od Fiatu. A dal ?
Anonym IP:62.240.169.113
16. 5. 2006 16:23
0 0
IP:82.99.148.66 NO KOZ BY TO TAK BYLO ALE VRAT SE ZPATKY NA ZEM ME BY SE TO TAKY LIBYLO ALE SEM REALISTA
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!