Vlastimil Resl - eWRC.cz
3. 5. 2018 20:12 − 2071× − 0

Nejnáročnější soutěž Sandry Pokorné

Povídání o Rally Šumava Klatovy se Sandrou Pokornou a Jiřím Skořepou mám domluvené v mladoboleslavské restauraci Rožátov.

Povídání o Rally Šumava Klatovy se Sandrou Pokornou a Jiřím Skořepou mám domluvené v mladoboleslavské restauraci Rožátov. Sympatická posádka přijíždí na čas a pilotka hned úvodem naší příjemné debaty přiznává, že jí druhý podnik letošního „velkého“ mistrovství dal pořádně zabrat. „Tak psychicky a fyzicky náročnou soutěž jsem dosud nikdy nejela. Dala mi asi tolik, co celá polovina předchozí sezóny. Náročné byly už seznamovací jízdy, při nichž jsme oba dny strávili v autě nespočet hodin. Pro mě byl nový i model, kdy jsme ještě v pátek dopoledne trénovali a tentýž den večer závodili. Přestože to bylo vysilující, máme s Jirkou mezi sebou i v takových momentech pořád pohodu a dovedeme si užít spoustu legrace. To mě opravdu těší.“

Posádka imprezy se startovním číslem 56 vstoupila do soutěže třiapadesátým časem na tradičním Čínovském okruhu. „Výsledky první rundy za světla byly ovlivněné ztrátou výkonu auta a tím, že mě to rozhodilo. Po servisu, kde se závadu nepodařilo odhalit, přišla druhá sekce. Zatímco na předchozí Valašce byly pouze dvě noční erzety a jedna z nich navíc městská, tady se jela za tmy celá druhá část páteční etapy. V nočních erzetách, přiznávám, si zatím nejsem tak jistá. Zase tolik jsem jich do Šumavy neabsolvovala. Jestli pět, tak je to moc. Těžší tak bylo i psaní rozpisu, aby vše opravdu sedělo na tmu,“ konstatuje Sandra a Jirka dodává. „Prostě nám někdo ukradl koně zpod kapoty. Celý tým se během soutěže snažil bez přestání vyřešit, jak autu vrátit chybějící výkon. To byl problém, který se objevil hned při startu do úvodní erzety. Tímto chceme poděkovat všem klukům v servisu a našemu sponzorovi Tomáši Klímovi z firmy Boxer Auto, který také neváhal přiložit ruku k dílu. Příčinu problému se nicméně podařilo odhalit až po skončení soutěže.“

Technické potíže navíc způsobily trošku ztrátu koncentrace. „Neustálé řešení stavu auta a jeho nestandardní chování mě, coby stále, myslím, nezkušeného jezdce, trochu rozhodily. Znejistěla jsem a v jednu chvíli měla problémy vnímat Jirkův diktát. Opravdu rychlá pasáž „sto levá osm do pravé osm“ ho přinutila dost výrazně zvýšit hlas, jelikož jsem ztratila koncentraci. Poslední vložku úvodní etapy jsem, přiznávám, vypustila. Pyšná na to nejsem, ale nechtěla jsem prostě udělat žádnou chybu, abychom mohli jet v sobotu, a za světla si konečně zazávodit,“ přiznává pražská závodnice.

Sobotní téměř letní počasí Sandru potěšilo. „Miluji teplo. Čím je větší horko, tím jsem spokojenější. Bylo krásně a těšila jsem se, že se svezu. Uklidnila jsem se, přestala dumat nad problémy s autem, začala se maximálně soustředit a tím si i trochu užívala závodění,“ říká Sandra a Jirka její slova potvrzuje. „Řešení v tu chvíli neřešitelného hodila za hlavu a hned to bylo o něčem jiném. Na přejezdu mezi sedmou a osmou vložkou jsme si v přezouvací zóně v rámci tréninku střihli i výměnu pneumatik. Pěkně nám sedla Strašínská erzeta, kde jsme zajeli se stále nefungujícím autem celkem pěkný čas. A povedl se nám i efektní skok,“ nachází pozitiva zkušený spolujezdec a pilotka s úsměvem dodává. „Skok nám vyšel až příliš. Letět takhle daleko v prvním průjezdu jsem opravdu neplánovala. Třeba jsme tím některé z fanoušků získali. Na druhou stranu jsme možná vyděsili některé fotografy a auto bohužel mírně rozvrzali.“

Vedle příznivců však Sandra získala i spoustu dalších zkušeností. „Zažila jsem mnoho nových situací a musela se vyrovnat s několika komplikacemi. Je to pro mě poznání, jak lépe v některých situacích a momentech fungovat, vyrovnat se s nimi, zůstat soustředěná a věřit si po celou dobu soutěže. Jsem ráda, že i přes výlet mimo trať dokončil soutěž také táta. Byla jsem však smutná, jak mu to dopadlo.“

Zdeněk Pokorný se spolujezdcem Richardem Lasevičem ztratili výletem mimo trať mnoho času a pozic. „Šumava je naší oblíbenou soutěží a jednou z mála, které letos plánujeme absolvovat z „velkého“ mistrovství. Překvapilo mě, že ani v noci, kdy se mi nejede dobře, nebyla časová ztráta veliká. S umístěním po úvodní etapě jsem byl spokojen,“ vrací se k pátku jezdec Škody Fabie R5, který přenocoval na třiadvacátém místě. „Ráno jsme hodlali jet v klidu a pozici udržet, případně se zkusit posunout do první dvacítky. Když už jsme byli jednadvacátí, nastala na předposlední vložce chyba. Jak mi později odhalil onboard, lehce jsem ztratil koncentraci a v úplně jednoduchém odbočení jsme se poroučeli do škarpy. Poškození vozu nebylo až tak zásadní. Horší bylo, že jsme zapadli nešťastně a nebyli schopni se sami vrátit na trať. To se nám nakonec povedlo až za pomoci diváků, ovšem deset minut bylo pryč. Navíc erzeta byla zrušena, což nám je líto kvůli posádkám, jedoucím za námi. Cíl jsme nakonec spatřili, ovšem až na třiačtyřicátem místě,“ vysvětluje Zdeněk příčiny propadu výsledkovou listinou. Nyní již hledí vstříc Rally Vyškov. „Tento podnik, který má velmi atraktivní erzety, si chceme užít. A zároveň si vyzkoušet pneumatiky hankook, které se vyrábějí ještě v neevropské verzi.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!