14. 5. 2006 00:00 − 2880× − 5

IT Racing testoval v Bělé

IT Racing – AK ŠKODA Mladá Boleslav byl v Bělé pod Bezdězem na optimalizačním testu před nadcházející rally v Českém Krumlově.

TISKOVÁ ZPRÁVA – Testování – Bělá pod Bezdězem 11. 5. 2006

IT Racing – AK ŠKODA Mladá Boleslav byl ve čtvrtek v Bělé pod Bezdězem na optimalizačním testu před nadcházející těžkou rally v Českém Krumlově. Testování probíhalo v odpoledních hodinách, za suchého a slunného počasí na známém úseku v Bělé pod Bezdězem, který je svým charakterem a náročností optimálním úsekem pro potřebný test a nastavení soutěžního speciálu, kterým ŠKODA Felicia KIT CAR bezesporu je.

Na testování týmu byl pozván Davidův velký vzor a rádce ale hlavně opravdový odborník Jaroslav Starý. Cílem testu bylo optimální nastavení vozu na těžké podmínky, zejména tlumičů. Dále se testovaly brzdy, jejich správný účinek při rozdílném nastavení a v neposlední řadě se přihlíželo na tlaky v pneumatikách, od počátku, kdy pneumatiky byly zcela studené až do zahřátí na optimální provozní teplotu. Test začal Jarda Starý, kterému na sedadle spolujezdce přihlížel David. Po zahřátí vozu (pneumatiky, brzdy, motor a převodovka) bylo prvním cílem nastavení tlumičů. Po pár kilometrech došlo k první korekci tlumičů, kdy se jednalo o úpravu stlačení na tužší stav u předních kol a nahuštění předních kol na vyšší tlak.

Po krátké době se Jarda vrací a tentokrát se upravuje propružení opět u předních kol na měkčí. Za okamžik se však vrací a poslední úprava se vrací zpět na předchozí nastavení. Po ujetí několika kilometrů nastává úprava zadních tlumičů, kde se stlačení ubírá na měkčí. Následuje několik průjezdů a Jaroslav Starý potvrzuje správné nastavení. Následuje výměna na sedadle spolujezdce, kam usedá Jan Škaloud. Požádal Jardu o pár kilometrů pro srovnání stylu s Davidem a celkového dojmu z jízdy. Později již přichází na řadu David. Od počátku se zaměřuje na provedenou korekci v nastavení tlumičů a zkouší úpravy na původní nastavení. Později sám přiznává, že provedená změna od Jardy byla určitě správná a chování vozu se změnilo k lepšímu. Samotná jízda se stala stabilnější a ovládání vozu bylo snažší.

Při malé přestávce se o různém nastavení podvozku diskutovalo a rozebírala se i samotná jízda obou pilotů, vše se porovnávalo a zaznamenalo. Následně v testu David s Honzou pokračovali se zaměřením na brzdy a jízdní styl. Jaroslav Starý se přemisťuje na trať vše sledovat. Po přesvědčení, že vše funguje tak jak má, test končí a následuje zhodnocení.

David a celý tým je s výsledkem testu spokojený a obrovské poděkování za rady a cenné zkušenosti patří od týmu, ale zejména od Davida, Jaroslavu Starému, který je opravdový odborník a pan jezdec.

Komentářů celkem: 5
Anonym IP:85.160.9.73
14. 5. 2006 21:531
0 0
Pěkný článek
Anonym IP:193.108.106.20
15. 5. 2006 06:512
0 0
Kde má tedy pan Starý problém proč to občas v té Tomkově Feldě někde nepředvede naostro? Vždy jezdíval slušně když mu někdo půjčil auto.
15. 5. 2006 09:223
0 0
Držím palce do Krumlova
15. 5. 2006 20:244
0 0
Goooo chlapi goooo
Anonym IP:193.108.106.20
17. 5. 2006 10:245
0 0
...pro IP193.108.106.20 - nevím jak tobě , ale domnívám se, že spoustě jiným, kteří ho dobře znají ze závodních tratí J. Starý nemusí nic dokazovat, to že předává získané zkušenosti a pomáhá mladé posádce hovoří za vše
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!