4. 5. 2018 08:32 − 2764× − 0

Při Rallye Hořovice 2018 úřadovala sedmá erzeta

Report z prvního závodu Českomoravského poháru rally 2018.

Prvním závodem Českomoravského poháru rally (ČMPR) 2018 byla v pátek a sobotu 27. – 28. dubna Rallye Hořovice. Závod se skládal ze třech různých rychlostních zkoušek, které se jely dohromady desetkrát. S pořadím mával hlavně sedmý měřený úsek. Na start závodu se postavilo 74 posádek, do cíle dorazilo 45 z nich. Absolutními vítězi se stala polská dvojice Janusz Lelek, „Bolek“ na Mitsubishi Lancer EVO IX.

Páteční sekci tvořily dva průjezdy 5,60 km dlouhou vložkou z Hostomic na vrch Písek. Jednalo se o hodně svižnou trať s několika serpentýnami do kopce. Zde jsme viděli první velkou nehodu, když do lesa vyletěla Škoda Fabie TDi posádky Jaroslav Burian, Petr Šebesta. Vítězství si mezi sebe rozdělily posádky s různými evolucemi Mitsubishi Lancer. V prvním průjezdu to byli Ondřej Šimek s Petrem Vilímkem, ve druhém Milan Gregor s Vladimírem Štindlem. Celkově po pátku vedl Lelek o pár vteřin před Šimkem a Gregorem.

Většina posádek kvitovala, že pořadatelé oproti loňsku zrušili noční průjezd šotolinovým úsekem, který dobře charakterizuje výraz „rozbíječka“.

V sobotu se začínalo už v 8:15 prvním ze čtyř průjezdů RZ Komárov – Malá Víska a z dílčího vítězství se poprvé radoval největší favorit Lelek. Stejný pocit si pak mohl vychutnat v šesti ze sedmi zbývajících rychlostních zkouškách. Nestačil jen jednou na mladého českobudějovického jezdce Milana Gregora. Ten byl největším překvapením závodu, vždyť do Hořovic přitom přijel s pouhými pár starty v hobby seriálu Auto Design Cup. „Sami jsme nečekali, že dokážeme být tak rychlí, máme z toho samozřejmě radost,“ komentoval své výkony, které ho držely na stupních vítězů až do startu RZ 7. Na něj už Gregor nenastoupil vinou prasklého kloubu poloosy svého mitsubishi.

Sedmá rychlostní zkouška výrazně změnila čelo průběžné výsledkové listiny. Kromě třetího Gregora pro technické závady vypadli i čtvrtý Pánek a pátý Koutný. Za Lelka a druhého Šimka tak poskočila posádka Piotr Grochocki, Maciej Rajca se Subaru Impreza STi, a toto pořadí vydrželo až do cíle poslední, desáté erzety.

Do popředí výsledkové listiny se hned od první vložky vyhouply dva historické Fordy Escort RS Cosworth. Do cíle ale dojel jen jeden. Smůlu měl Petr Koutný. Průběžně byl pátý, když ho na tolik osudové sedmé rychlostní zkoušce zradila technika. Pátou pozici posléze zaujal Pavel Omelka s druhým escortem. “První závod sezóny, rozjíždíme se, půl roku jsme v tom neseděli,“ mírnil nadšení Omelka. „Takže chceme hlavně dojet do cíle tak, abychom nepoškodili ty naše pěkný, starý, historický auta.“

To se Omelkovi povedlo nadmíru, auto dovezl celé, a navíc páté místo udržel. Před něj se kromě trojice Lelek, Šimek, Grochocki dostal už jen Michal Savruk, kterého navigoval ostřílený Štěpán Palivec. Za Omelkou dojely další dva skvosty kategorie H6. Šestou Mazdu 323 řídil Ondřej Plechatý, s celkově sedmou Lancií Deltou HF Integrale jel Radek Škvára.

Mezi dvoukolkami si výborně počínala dvojice Jan Koudela, Martin Vokoun. Jejich Peugeot 106 S16 po trati doslova letěl, nad časy v top 10 mezi čtyřkolkami zůstával rozum stát. Během šesté erzety to ale přestala zvládat technika, a do cíle sedmé vložky už stošestka nedorazila.

Nejrychlejší dvoukolku tak nakonec po tratích vodil polský jezdec Arkadiusz Kafel. Jeho Peugeot 206 se pohyboval na hranici první desítky, nakonec z toho bylo osmé místo před devátým Davidem Kuličkou s Citroënem C2. Kulička se podle svých slov závodem protrápil. Radost mu ale mohl udělat skalp Adama Wolfa se Škodou Fabií TDi, jehož v poslední rychlostce přeskočil o jedinou desetinu sekundy.

Specialitou Rallye Hořovice byly ne příliš často vídané čtyři průjezdy sobotními rychlostními zkouškami. „Bál jsem se toho, jak je to rychlé a že to pojedeme čtyřikrát,“ přiznal zkušený Martin Kdér, který startoval se Škodou 130 LR. „Bál jsem se, že budeme hledat limity,“ dodal 12. jezdec absolutního pořadí. Limity se skutečně hledaly a sobotní část rallye přinesla i několik nehod. Tu asi největší měla posádka Josef Filip, David Vilím. Svůj Renault Clio RS poničili za letmým cílem osmé RZ. „Byli jsme moc rychlí. Natáhla nás škarpa a už se to z ní nepovedlo vyndat,“ popsal nehodu Filip. „Byla v ní nějaká mulda, která nás pak nakopla a vystřelila přes boudu ven do druhé škarpy.“

Naštěstí se v tomto i ve všech ostatních případech jednalo pouze o rozbitá auta. „Jsme rádi, že vše proběhlo bez větších problému. Sanitky sice vyjížděly, měli jsme několik větších nehod, ale vždy se naštěstí jednalo jen o plechy a nedošlo k žádným zraněním,“ řekl v cíli ředitel rally Petr Kebort.

Své hodnocení přidal také Marek Šimík, ředitel ČMPR: „Myslím, že Hořovice proběhly velice úspěšně. Počasí jim přálo, úseky byly sice trochu rychlejší, ale myslím, že posádky potřebují po zimně určitou jednoduchost na rozjetí a to se tady podařilo.“

Body z Rallye Hořovice se do celkové tabulky ČMPR násobí koeficientem 1,5. Následující soutěž, Radouňská rallye, se bude konat 22. – 23. června. Pojede se jako dvoudenní podnik, ve kterém se budou body za každou etapu počítat zvlášť. Třetím závodem ČMPR 2018 bude v červenci Rallye Železné hory. Rally Sudety je přesunuta až na začátek září. Pátý závod se připravuje Kroměřížsku. Celkové výsledky Rallye Hořovice 2018 – zdroj www.ewrc-results.com:

Vítězové tříd: A1 Nejezchleba, Kadlecová (Suzuki Swift GTi), A2 Kulička, Matějka (Citroën C2 VTS), A3 Kafel, Sielilo (Peugeot 206), A4 Lelek, Bolek (Mitsubishi Lancer EVO IX), A5 Novák, Kacsenyáková (Škoda Octavia), A6 Wolf, Hauerová (Škoda Fabia TDi), H1 Dohnal, Branec (Trabant P601), H2 Formánek, Melich (Trabant P601), H3 Kdér, Sladkovský (Škoda 130 LR), H4 Witkowski, Kania (Opel Kadett), H5 Tůma, Viktora (Škoda Favorit), H6 Omelka, Valný (Ford Escort RS Cosworth), P Zavřel, Vtípil (Škoda 130 GL)

Další informace, fotografie a video reportáže hledejte na oficiálních stránkách ČMPR a stránkách Motorsport Revue , mediálního partnera ČMPR 2018. Přidejte se také do facebookové skupiny ČMPR Official.

Text: Prokop Siwek, Martin Mazuch

Videa, fotogalerie, články a magazíny hledejte také na www.msrevue.cz. Máme rádi motorsport!

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!