Odložilík o dvě desetiny porazil Mareše
Rallysprint série se o pár desítek kilometrů posunula západním směrem, kdy se po úvodním podniku na Kopné jelo nyní ve Vyškově. Na programu bylo 67 ostrých kilometrů, které nakonec organizátoři rozdělili do tří úseků a celkem sedmi testů. Z těchto počtu logicky vychází, že se jedna z vložek musela jet vícekrát jak dvakrát, takže podobně jako minule na Kopné, si posádky užily jednu RZ vícekrát, než ty ostatní. Ve Vyškově se jednalo o test Ivanovická brána, která se postarala o začátek všech tří sekcí. Tuto vložku pak doplnily další vyškovské klasiky v podobě Račické a Podivické, kde nechybělo oblíbené divácké místo v podobě statku v Zelené Hoře. Na startovní rampě se prezentovalo 89 dvojic, z toho bylo hned 12 vozů specifikace R5/S2000/WRC, tyto doplnily dva Lancery deváté evoluce, které tvořily kompletní třídu 3, což je pro našince stále pamatujícího plejádu tří diamantů z dob před nějakými deseti lety, pohled poněkud nezvyklý.
Na prvním průjezdu Ivanovickou branou začal nejlépe Mareš, který o 15 desetin porazil Odložilíka. Třetí čas zaznamenal Vlček, který si chtěl vyzkoušet konkurenční model R5 a z toho důvodu si pronajal Fabii od Karla Trojana. Mareš byl nejrychlejší i na druhém testu, avšak penalizace za nesprávně projetý retardér jeho časové konto zatížila 20 sekundami a posádka startující s podporou Autoklubu ČR se propadla na čtvrté místo. Do čela se dostal Odložilík, toho následoval Trněný a třetí byl Vlček. Čtvrtý byl již zmíněný Mareš a pátý Rujbr. Ve druhé sekci se o nejrychlejší časy v poměru 2 ku 1 podělili Mareš s Trněným a první jmenovaný se nejprve po RZ3 posunul na třetí místo a do konce sekce mocně ukrojil ze své ztráty a na prvního Odložilíka mu před závěrem chybělo 3 a půl sekundy. Na druhého Trněného byla Marešova ztráta 13 desetin, takže se dalo čekat, že poslední dva testy budou ještě boj a rozhodne se mezi touto trojicí, protože čtvrtý Vlček zaostával za pódiem téměř o 20 sekund.
No a byl to Mareš, kdo i na třetím průjezdu ivanovickým testem zajel nejlépe a posunul se již na druhou příčku. Odložilíkův náskok se smrsknul na sedm desetin, třetí Trněný naopak zaostával o 27 desetin. Poslední test, kterým byl druhý průjezd Podivickou, přinesl opravdové drama až do posledních metrů, když Odložilík dokázal uhájit své vítězství o nicotné dvě desetiny před Marešem. Ten však nezajel test nejrychleji, protože mocný finiš předvedl Trněný a tomu chyběla ke stříbru jedna sekunda. Čtvrtý Vlček, jehož žlutě zbarvená Fabia ladila s okolními lány kvetoucí řepky, dojel čtvrtý, pátou příčku bral Rujbr. Šestým místem si výrazně vylepšil výsledek z Kopné Růžička, sedmou příčku pak bral Nešetřil s Porsche, jenž už vloni ukázal, že Vyškov gétéčkům chutná. Osmý dokončil Hanuš, devátý byl jednoznačný vítěz třídy 3 Šimek a desítku uzavřel Semerád, který až v posledním testu udolal Vonku s druhým Porsche.
Jménem nejmladšího zástupce závodnického klanu Semerádů se můžeme volně přesunou k pohledu na RSS, kterou tento jezdec, spolu s klasifikacemi třídy 6, juniorů a poháru mládeže vyhrál. Ale pojďme pěkně postupně. Nejrychleji začal v RSS Knápek, který zajel RZ1 o půl sekundy rychleji než Svačina, jenž vyhrál RSS na Kopné. Třetí byl Semerád, čtvrtý Nekvapil a pátý Korhfehr. Poslední jmenovaný však o test dál havaroval, zkoušku s pořadovým číslem pak vyhráli hned dva jezdci, když Semerád s Knápkem zajeli shodný čas. Po servisní přestávce zajel nejrychleji Svačina před Horsossym, pořadí Peugeot a Adam R2 měla i RZ4, kde naopak zajeli nejlépe Semerád a Nekvapil. V polovině soutěže v RSS vedl Knápek s necelými čtyřmi sekundami náskoku na Semeráda, jehož časové konto tížilo deset sekund penalizace. Třetí byl Nekvapil, čtvrtý Svačina a Horák.
Ve zbývajících třech testech se už Semerád o nejrychlejší časy s nikým nedělil a to znamenalo, že hned po RZ5 putoval do čela klasifikace RSS a tam setrval až do cíle. Velmi dobře rozjetou soutěž v posledním testu předčasně ukončil Knápek, jenž vylomil kolo, čímž se jeho druhá příčka uvolnila pro Nekvapila. Třetí Svačina ztratil na druhou příčku 49 desetin a mohl jen litovat penalizace 5 sekund, čtvrtou příčku vybojoval Horák, který v souboji Adamů R2 porazil o dvacet sekund Hordossyho. Poprvé letos sedl do Fiesty S1600 Zedník a bylo z toho šesté místo (a vítězství ve třídě 5), sedmý byl Lukašík, osmý Srb, devátý dokončil Vedra a desítku uzavřel vítěz třídy 11 Boček.
odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=6whqzFOiRj4
Autoklub ho vlastně posadil na začátku do auta protože původní výběr se jim zhroutil, ale za dva další roky vlastně nevymysleli jiný způsob podpory opravdového mládí...
Nemluvě o tom, že by část těch peněz šla strčit pořadatelům sprintů. které v čechách víceméně zkrachovali... Že hromadě úspěšných jezdců jezdí rally kolem komína není náhoda...
9.2.7 Za retardér je považováno zahrazení trati v přirozeném směru jízdy a povinné objetí umělé nebo přírodní překážky.
Standardní propozice:
40.6.4 Každé nesprávné projetí kterýmkoliv retardérem musí být zaznamenáno rozhodčím faktu do kontrolní listiny a co nejdříve oznámeno řediteli, který okamžitě posádku penalizuje. Sporné případy rozhodnou sportovní komisaři.
Penalizace:
- posunutí 1 části retardéru mimo základnu nebo její převrácení 5 sekund
- rozražení retardéru nebo neprojetí celého retardéru 20 sekund
- objetí (vynechání) retardéru 30 sekund
Novej: Díky za úryvek ze Standardních propozic a prosím podívej se znovu na mnou zmiňované video. Tento retardér se skládal ze 3 balíků 2 v pravo (neprojeté) 1 v levo (projetý) - tedy dle tebou zmiňovaných kritérii je to bod č.2 20 sekund (neprojetí celého retardéru) (koukám, že to bude na déle )
Nejvic je veta: Z penez za Marese by bylo.
Heledte Vratnicku, nepiste blbosti a napiste sem cisla. Kolik je penez na Marese? Hodte sem finacni plan jeho letosni sezony. Mate ho? Mate tipuju houno tak sem nepiste nesmysly, co by bylo kdyby.
Pawel: Clovece Noho uz to neber vyhlazuje ti to mozkovy zavity....zavist neznam...zkus cist ty komentare, financni odhad sem tu uz psal...
ecky: PR jak chudý chlapec ke štěstí v rallysportu přišel už zabírá....
Vas by mel angazovat MSport a muzete delat mentora Ogierovi. Vic takovych jako jste vy. Sezenu vam kontakt na Malcolma chcete?
Neprojevuji se zde často - diskuse se odebrala jiným směrem - článek je o Vyškovu a zde se z poloviny řeší jiné věci.
Takže pro vysvětlenou obecně:
Autoklub organizuje třetím rokem projekt nazvaný Autoklub Peugeot Rally Talent - projekt je spolufinancovaný z ČOV (peníze z hazardu), tedy ne z dotací, které plynou na AČR z MŠMT a jsou určeny na organizaci sportu. Projekt je ze zbytku financovaný ze soukromých peněz - proto je třeba v názvu Peugeot.
Dva roky jel v rámci tohoto projektu Mareš, letos jede Dvořák. Partneři projektu se rozhodli, že ho budeme dělat takhle, takhle ho zaplatí a tak ho tak děláme.
Až příjde Opel, že chce pomoc s organizací třeba cupu a přispěje jako Peugeot, bude AČR třeba organizovat Opel cup.
Jen pro info loni představovaly "cizí" - soukromé peníze hodně přes dva miliony.
ACA Škoda Autoklub team - projekt s Kresta racing v rámci dealerských týmů Škoda - stejně jako třeba tým Štajf a Pospíšilík.
Projekt je vymyšlen jako komerční - pro info - ekonomickou stránku organizuje Autoklub servisní s.r.o. (což potvrdí každý pořadatel, kde letos tým startoval).
Opět není tedy placen z peněz MŠMT, ale musí se na něj sehnat jiné než dotační peníze.
A aby bylo jasné úplně všecko. Peugeot požádal AČR o pomoc s organizací značkového cupu (PEUGEOT RALLY CUP CZ 2018).
Protože to je pro AČR pouze "komerční" záležitost opět jí organizuje Autoklub servisní s.r.o.