Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 5. 2018 21:01 − 7702× − 35

Odložilík o dvě desetiny porazil Mareše

Rally Vyškov zajistila druhé pokračování rallysprint série, která se až na pačejovskou výjimku stala moravským přeborem.

Rallysprint série se o pár desítek kilometrů posunula západním směrem, kdy se po úvodním podniku na Kopné jelo nyní ve Vyškově. Na programu bylo 67 ostrých kilometrů, které nakonec organizátoři rozdělili do tří úseků a celkem sedmi testů. Z těchto počtu logicky vychází, že se jedna z vložek musela jet vícekrát jak dvakrát, takže podobně jako minule na Kopné, si posádky užily jednu RZ vícekrát, než ty ostatní. Ve Vyškově se jednalo o test Ivanovická brána, která se postarala o začátek všech tří sekcí. Tuto vložku pak doplnily další vyškovské klasiky v podobě Račické a Podivické, kde nechybělo oblíbené divácké místo v podobě statku v Zelené Hoře. Na startovní rampě se prezentovalo 89 dvojic, z toho bylo hned 12 vozů specifikace R5/S2000/WRC, tyto doplnily dva Lancery deváté evoluce, které tvořily kompletní třídu 3, což je pro našince stále pamatujícího plejádu tří diamantů z dob před nějakými deseti lety, pohled poněkud nezvyklý.

Na prvním průjezdu Ivanovickou branou začal nejlépe Mareš, který o 15 desetin porazil Odložilíka. Třetí čas zaznamenal Vlček, který si chtěl vyzkoušet konkurenční model R5 a z toho důvodu si pronajal Fabii od Karla Trojana. Mareš byl nejrychlejší i na druhém testu, avšak penalizace za nesprávně projetý retardér jeho časové konto zatížila 20 sekundami a posádka startující s podporou Autoklubu ČR se propadla na čtvrté místo. Do čela se dostal Odložilík, toho následoval Trněný a třetí byl Vlček. Čtvrtý byl již zmíněný Mareš a pátý Rujbr. Ve druhé sekci se o nejrychlejší časy v poměru 2 ku 1 podělili Mareš s Trněným a první jmenovaný se nejprve po RZ3 posunul na třetí místo a do konce sekce mocně ukrojil ze své ztráty a na prvního Odložilíka mu před závěrem chybělo 3 a půl sekundy. Na druhého Trněného byla Marešova ztráta 13 desetin, takže se dalo čekat, že poslední dva testy budou ještě boj a rozhodne se mezi touto trojicí, protože čtvrtý Vlček zaostával za pódiem téměř o 20 sekund.

No a byl to Mareš, kdo i na třetím průjezdu ivanovickým testem zajel nejlépe a posunul se již na druhou příčku. Odložilíkův náskok se smrsknul na sedm desetin, třetí Trněný naopak zaostával o 27 desetin. Poslední test, kterým byl druhý průjezd Podivickou, přinesl opravdové drama až do posledních metrů, když Odložilík dokázal uhájit své vítězství o nicotné dvě desetiny před Marešem. Ten však nezajel test nejrychleji, protože mocný finiš předvedl Trněný a tomu chyběla ke stříbru jedna sekunda. Čtvrtý Vlček, jehož žlutě zbarvená Fabia ladila s okolními lány kvetoucí řepky, dojel čtvrtý, pátou příčku bral Rujbr. Šestým místem si výrazně vylepšil výsledek z Kopné Růžička, sedmou příčku pak bral Nešetřil s Porsche, jenž už vloni ukázal, že Vyškov gétéčkům chutná. Osmý dokončil Hanuš, devátý byl jednoznačný vítěz třídy 3 Šimek a desítku uzavřel Semerád, který až v posledním testu udolal Vonku s druhým Porsche.

Jménem nejmladšího zástupce závodnického klanu Semerádů se můžeme volně přesunou k pohledu na RSS, kterou tento jezdec, spolu s klasifikacemi třídy 6, juniorů a poháru mládeže vyhrál. Ale pojďme pěkně postupně. Nejrychleji začal v RSS Knápek, který zajel RZ1 o půl sekundy rychleji než Svačina, jenž vyhrál RSS na Kopné. Třetí byl Semerád, čtvrtý Nekvapil a pátý Korhfehr. Poslední jmenovaný však o test dál havaroval, zkoušku s pořadovým číslem pak vyhráli hned dva jezdci, když Semerád s Knápkem zajeli shodný čas. Po servisní přestávce zajel nejrychleji Svačina před Horsossym, pořadí Peugeot a Adam R2 měla i RZ4, kde naopak zajeli nejlépe Semerád a Nekvapil. V polovině soutěže v RSS vedl Knápek s necelými čtyřmi sekundami náskoku na Semeráda, jehož časové konto tížilo deset sekund penalizace. Třetí byl Nekvapil, čtvrtý Svačina a Horák.

Ve zbývajících třech testech se už Semerád o nejrychlejší časy s nikým nedělil a to znamenalo, že hned po RZ5 putoval do čela klasifikace RSS a tam setrval až do cíle. Velmi dobře rozjetou soutěž v posledním testu předčasně ukončil Knápek, jenž vylomil kolo, čímž se jeho druhá příčka uvolnila pro Nekvapila. Třetí Svačina ztratil na druhou příčku 49 desetin a mohl jen litovat penalizace 5 sekund, čtvrtou příčku vybojoval Horák, který v souboji Adamů R2 porazil o dvacet sekund Hordossyho. Poprvé letos sedl do Fiesty S1600 Zedník a bylo z toho šesté místo (a vítězství ve třídě 5), sedmý byl Lukašík, osmý Srb, devátý dokončil Vedra a desítku uzavřel vítěz třídy 11 Boček.

Komentářů celkem: 35
7. 5. 2018 13:57
0 0
Novej: To bylo uplně v jíném kontextu (200km před první soutěží s novým autem opravdu není moc), to že někdo tu možnost má a někdo ne, za to já nemohu přeci. Ale dobřě můžeme se tady bavit o tom kdo co napsal v minulosti.. Jako třeba ty hned pod výsledkama z Vyškova trošku bulvární informace cituji: "Mareš rozstřelil retardér" - opravdu rozstřelil balíky lítaly všude kolem - auto nasračky - a nebojíš se to vypustit do světa smajlík A tím to bych protentokrát ukončil s Tebou konverzaci o "hovně". Pá Tom smajlík
7. 5. 2018 14:09
0 0
máš pravdu nerozstřelil, byla to informace z místa od hodnověrného zdroje a já mu věřil (přesto jsem napsal, že si počkáme na to, jak vypadá předek auta), ale jak bys popsal ten průlet páskou v ideální stopě původní zatáčky, proletěl, profičel, na jedničku, jak někdo psal, to určitě nebylo, papá smajlík
7. 5. 2018 14:44
0 0
Novej: Ahoj, tak já tě teda znovu zdravím nedal si mi na výběr. Psal jsem to já, že tam měl 1. nebo 2. rychlostní stupeň. A mám pravdu a v této moderní době ti to mohu i díky Mediasportu krásně dokázat. Ve videonovinkách z Vyškova č. 2 v čase 2 minuty 22 vteřin je inkriminované místo. Na displej se zařazeným kvaltem je vidět a je tam č. 1 (přesto jsem napsal 1 nebo 2). Pokud to nevidíš doporučuji si spočítat kolikrát podřadí z vytočeného 5. rychlostního stupně případně kolikrát poté zařadí do 5. rychlostního stupně (počítat doufám umíš). Pokud máš problém s penalizací 20 vteřin a očekával jsi 30 vteřin tak si dojdi na Forum ke konkurenci (autosport), kde se to také řešilo a je to zde krásně vysvětlěno pomocí "Itiku". A teď se již znovu se loučím - tedy pokud nenapíšeš zase nějakou lež nebo zavádějící informaci.. Čaaau
odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=6whqzFOiRj4
7. 5. 2018 15:03
0 0
Ale otázka- JE Mareš ve věku 28 let talent? Záměrně jsem napsal to JE, ne jestli talent MÁ. Podle mě prostě už talent není... Kdyby nakrásně na konci sezóny dojížděl druhý ze Kopejdou, příští rok vyhrál MMČR, ten další ME, potom WRC2, bude mu 32, s pár závodama odjetejma v MS. To vše v ideálním případě a stejně pro MS bude neperspektivní...

Autoklub ho vlastně posadil na začátku do auta protože původní výběr se jim zhroutil, ale za dva další roky vlastně nevymysleli jiný způsob podpory opravdového mládí...

Nemluvě o tom, že by část těch peněz šla strčit pořadatelům sprintů. které v čechách víceméně zkrachovali... Že hromadě úspěšných jezdců jezdí rally kolem komína není náhoda...
7. 5. 2018 15:11
0 0
NSŘ, kap. F:
9.2.7 Za retardér je považováno zahrazení trati v přirozeném směru jízdy a povinné objetí umělé nebo přírodní překážky.

Standardní propozice:
40.6.4 Každé nesprávné projetí kterýmkoliv retardérem musí být zaznamenáno rozhodčím faktu do kontrolní listiny a co nejdříve oznámeno řediteli, který okamžitě posádku penalizuje. Sporné případy rozhodnou sportovní komisaři.
Penalizace:
- posunutí 1 části retardéru mimo základnu nebo její převrácení 5 sekund
- rozražení retardéru nebo neprojetí celého retardéru 20 sekund
- objetí (vynechání) retardéru 30 sekund
7. 5. 2018 15:25
0 0
Dosty: Nikdo nevíme kde pojede Mareš příští rok a kam povedou jeho cesty dále. Ale kde je ta hranice mladý/starý? chcete mi říct že věk 27 let (záměrně píšu 27 let protože mu je 27) je už člověk za zenitem? Jasně, trend je že má být jezdec co nejmladší, ale stále si myslím, že je to i o tom kdo jak umí řídit. Takže to ukáže až čas zda tato podpora byla dobré nebo špatné rozhodnutí.
Novej: Díky za úryvek ze Standardních propozic a prosím podívej se znovu na mnou zmiňované video. Tento retardér se skládal ze 3 balíků 2 v pravo (neprojeté) 1 v levo (projetý) - tedy dle tebou zmiňovaných kritérii je to bod č.2 20 sekund (neprojetí celého retardéru) smajlík smajlík (koukám, že to bude na déle smajlík )
7. 5. 2018 16:16
0 1
Vrabek - To si vysvětluješ tedy pěkně blbě... Prostě retardér minul, jako by tam nebyl. Podle tvého výkladu by ho musil minout po poli???
7. 5. 2018 16:46
0 0
vrci: Promiň, ale já ten retardér nestavěl ani nekreslil do Itiku. Podle mě by tento retardér musel být projet bez brždění na full plyn aby byl ohodnocen 30 sekundama. Pokud ti na tom tak záleží, tak si napiš na patřičná místa a sežeň si zakreslení retarderu v itineráři a posouzení sportovního komisaře. Vrátníček má za ty roky určitě spoustu kamarádů na patřičných místech, tak by to mohl zařídit. Já bohužel jen ťukám do klávesnice a nic o tom sportu nevím.
7. 5. 2018 18:41
1 1
Vaše problémy bych chtel mít tvl
7. 5. 2018 21:22
1 0
To je zase zavisti.
Nejvic je veta: Z penez za Marese by bylo.
Heledte Vratnicku, nepiste blbosti a napiste sem cisla. Kolik je penez na Marese? Hodte sem finacni plan jeho letosni sezony. Mate ho? Mate tipuju houno tak sem nepiste nesmysly, co by bylo kdyby.


7. 5. 2018 21:28
1 0
Kdyby Mareš vyhrál žádná takováto sálodlouhá diskuza a úvaha kdyby by nebyla. Stala se bohužel jedna chyba, na kterou má nárok navíc v místě, kde se nachytalo kdysi víc jezdců, pentle byla přiměřená, nebyl záměr se mu vyhnout. To někteří jiní jezdci si dovedou trať krátit po metrech svědomitěji bez pentle smajlík Marešovi přeji, i z marketingového hlediska je dobrá volba pumpnout kapitál do R5 i na úkor třeba 10 Capů, mediální prostor i ohlas má rozhodně větší než celý Adam Cup.Vyškov super soutěž a malé šoto úseky dobrým kořením.
7. 5. 2018 22:43
0 0
Vrabek: Nemusím nic nahánět, ten retardér jsem v této podobě mnohokrát jel...no a jak měla posádka reagovat? Otočit se na ruční a retardér absolvovat, stejně jako máš za povinost v případě opuštění tratě se vrátit v tom místě, kde jsi vypadnul mimo, jinak je to jednoznačně 30 sekund, pokud to sportovní komisaři posoudili jinak, je to břímě odpovědnosti za toto rozhodnutí už na jejich zádech...
Pawel: Clovece Noho uz to neber vyhlazuje ti to mozkovy zavity....zavist neznam...zkus cist ty komentare, financni odhad sem tu uz psal...
ecky: PR jak chudý chlapec ke štěstí v rallysportu přišel už zabírá....
8. 5. 2018 00:54
0 0
No jo jel jste retarder nekolikrat, pisete financni odhady.
Vas by mel angazovat MSport a muzete delat mentora Ogierovi. Vic takovych jako jste vy. Sezenu vam kontakt na Malcolma chcete?
8. 5. 2018 18:09
0 0
Pawel: Ne ,díky, nemám kontakt,nepotřebuji,mám kamaráda, co si s Malcomem od dob RallyfansforKresta tyká....smajlíksmajlík
8. 5. 2018 20:37
Upraveno 20:40
0 0
Dobrý den.
Neprojevuji se zde často - diskuse se odebrala jiným směrem - článek je o Vyškovu a zde se z poloviny řeší jiné věci.
Takže pro vysvětlenou obecně:
Autoklub organizuje třetím rokem projekt nazvaný Autoklub Peugeot Rally Talent - projekt je spolufinancovaný z ČOV (peníze z hazardu), tedy ne z dotací, které plynou na AČR z MŠMT a jsou určeny na organizaci sportu. Projekt je ze zbytku financovaný ze soukromých peněz - proto je třeba v názvu Peugeot.
Dva roky jel v rámci tohoto projektu Mareš, letos jede Dvořák. Partneři projektu se rozhodli, že ho budeme dělat takhle, takhle ho zaplatí a tak ho tak děláme.
Až příjde Opel, že chce pomoc s organizací třeba cupu a přispěje jako Peugeot, bude AČR třeba organizovat Opel cup.
Jen pro info loni představovaly "cizí" - soukromé peníze hodně přes dva miliony.

ACA Škoda Autoklub team - projekt s Kresta racing v rámci dealerských týmů Škoda - stejně jako třeba tým Štajf a Pospíšilík.
Projekt je vymyšlen jako komerční - pro info - ekonomickou stránku organizuje Autoklub servisní s.r.o. (což potvrdí každý pořadatel, kde letos tým startoval).
Opět není tedy placen z peněz MŠMT, ale musí se na něj sehnat jiné než dotační peníze.
A aby bylo jasné úplně všecko. Peugeot požádal AČR o pomoc s organizací značkového cupu (PEUGEOT RALLY CUP CZ 2018).
Protože to je pro AČR pouze "komerční" záležitost opět jí organizuje Autoklub servisní s.r.o.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama