Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 5. 2018 21:39 − 5013× − 2

M-Sport vykoumal, proč Fiesta ztrácela v Argentině

Po Argentinské rally se Sébastien Ogier nechal slyšet, že i kdyby se snažil sebevíc, lepší výkon z auta nevydoloval…

Od zatím poslední odjeté soutěže světového šampionátu neuteklo ještě příliš času a M-Sport hlásí, že se mu povedlo odhalit příčinu slabších výkonů Fiesty WRC na jemné šotolině, která vůz zpomalila s Argentinské rally. V komentáři po soutěži se k slabší výkonosti vozu za určitých podmínek, které panovaly typicky na jihoamerické soutěži, vyjádřil i pětinásobný mistr světa Sébastien Ogier, který dle svých slov, i kdyby chtěl, neměl na soupeře před sebou. M-Sport nyní hlásí, že ví, co za argentinským (ne)tempem Fiest WRC stálo a že se podobná situace v nadcházející Portugalské rally opakovat nebude. Vodítkem, které vedlo tým k nalezení příčiny byl i loňský ročník, kde Elfyn Evans s Fiestou obutou na pneu DMack bojoval až do samého závěru o vítězství, letos Fiesty obuté na pryže Michelin špičce nestíhaly.

"Vypadá to, že jsme měli trošku problémy s nedostatečným gripem. Stejné to však bylo i loni. Elfyn byl sice na konci první etapy s minutovým náskokem v čele, ale kde se tu samou dobu pohybovali Seb s Ottem? Nebyli tak konkurenceschopní jak Elfyn a podobné to bylo loni i ve Walesu. Takže jsme hledali, jaké rozdíly v přilnavosti mělo Elfynovo auto," vysvětluje Malcolm Wilson serveru motorsport.com jak v M-Sportu uvažovali při hledání příčin argentinského slabšího výkonu Fiesty a pokračuje, "určitě za to nemůže Michelin, tu samou pneumatiku měli i všichni ostatní. Jak si asi dokážete představit, v týmu jsme studovali a hledali, co by mohlo být příčinou rozdílů a máme nějaké nápady. Přišli jsme na lepší řešení nastavení diferenciálu, které přinese lepší trakci a další úpravy přišly na zavěšení, ale to jsou malé, drobnosti. Nejsme ze situace nijak výrazně znepokojení."

Po pěti kolech mistrovství světa nyní M-Sportu patří druhá příčka v hodnocení značek, když cumbrijský tým ztrácí 15 bodů na vedoucí Hyunda, mezi jezdci je pak situace o něco pozitivnější, když Seb Ogier drží první příčku s náskokem 10 bodů na Thierry Neuvilla z alzenauského týmu. Navíc vstup do sezóny měl britský tým víc než povedený, z prvních čtyřech podniků třikrát zvítězil a za ztrátou v konstruktérech je spíše vyrovnanost jezdecké sestavy Hyundai. Malcolm Wilson proto odmítá, že by v týmu po začátku sezóny usnuli na vavřínech: "Vůbec, nic takového nepřipadá v úvahu. Spíše nás to ještě motivovalo být lepšími. Teď jsme plně připraveni na další soutěž," uzavírá šéf M-Sportu.

Komentářů celkem: 2
15. 5. 2018 08:591
0 0
Takže loni s DMackem fiesta fungovala, s Michelinem ne. Letos s Michelinem fungovali všichni ostatní, jen fiesta ne. Mají tedy nějaký náskok díky technice? smajlík
16. 5. 2018 16:222
0 0
Původně napsal cyklista2
Takže loni s DMackem fiesta fungovala, s Michelinem ne. Letos s Michelinem fungovali všichni ostatní, jen fiesta ne. Mají tedy nějaký náskok díky technice? smajlík
Tak komentoval to Ogier poměrně dobře, někde auto funguje lépe někde hůře, je to určitý kompromis v nastavení. Podmínky jsou jiné na každé soutěži. Tovární auta měly jiné nastavení a i díly než na Dmack.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!