17. 5. 2018 08:01 − 1369× − 0

Chorvatskému mistrovství vládne maďarský jezdec

Na začátku března odstartoval v okolí městečka Kumrovec nový ročník chorvatského šampionátu.

Organizátoři pro rovnou čtyřicítku startujících posádek připravili krátkou jednodenní soutěž, která ve stylu předešlých ročníků obsahovala pouhých čtyřicet ostrých kilometrů. Na žádné taktizování nebyl čas a od začátku se jelo naplno. A to i přes to, že tratě dvou opakovaných úseků pokrýval sníh, led a bláto. S ničím takovým se na okruzích nesetkal Niki Mayr-Melnhof. Poslední dvě sezóny už ale strávil na rychlostních zkouškách a nasbíral tak dostatek zkušeností s různými typy tratí. V Chorvatsku se svým Fordem Fiesta R5 od začátku vévodil celému poli a po vítězství ve všech čtyřech zkouškách slavil jasné vítězství. Žádný z domácích jezdců s vozem kategorie R5 nestartoval a není divu, že nejlepší z nich dosáhnul až na třetí příčku. Zoran Raštegorac za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX si vítězství připsal alespoň v nepsaném mistrovství produkčních vozů. Do absolutního pořadí chorvatského mistrovství si však nejvíce bodů nepřipsal. Bodové maximum mu vyfouknul druhý nejrychlejší pilot rally Krisztián Hideg. Maďarský jezdec Škody Fabia R5 sice začal v prvním testu až šestým časem, ale už od RZ 2 okupoval druhou příčku.

Druhá chorvatská soutěž se odehrála o dva měsíce později na tratích Rally Opatija. Oproti úvodnímu podniku se sešla na startu skoro stovka posádek a čekala na ně už konečně pořádná porce ostrých kilometrů. Během dvou dnů museli všichni absolvovat přes sto ostrých kilometrů. Do šampionátu se s Hyundaiem i20 R5 vrátil úřadující vicemistr Juraj Šebalj a začal čtvrtým časem. Stejná příčka mu patřila i před RZ 4, ve které urazil kolo a byl nucen odstoupit. Do sousedního státu dorazil i šestinásobný slovinský mistr Darko Peljhan, ale s polským VW Polo Proto se v konkurenci dvanácti vozů R5 prosadit nedokázal. Porážku mu ve výsledku uštědřil i nejlepší pilot dvoukolky Peugeot 208 R2 Aleks Humar. Konkurenci rally řádně vyztužili účastníci Mitropa Cupu a jeho klasifikaci nakonec ovládnul celkově pátý Maďar Gergely Fogasy za volantem Peugeotu 208 T16 R5.

Nejrychleji do rally vstoupil a nakonec krátkou první etapu ovládnul lídr chorvatského mistrovství Hideg. Hned v první sobotní zkoušce ale doplatil na defekt a s minutovou ztrátou spadnul do hloubi pole. Během zbylých osmi testů se ale Maďar propracoval až na čtvrtou příčku a do mistrovství si připsal druhý největší bodový obnos. Souboj o nejrychlejšího Maďara ale nakonec prohrál, a to s celkově třetím Antalem Kovácsem, který se svým Fordem Fiesta R5 vyhrál RZ 4. Ve vedení se tou dobou vyhříval nejrychlejší z domácích Viliam Prodan za volantem Škody Fabia R5. Hned v následujícím testu jej však předstihnul lídr slovinského mistrovství Rok Turk s Peugeotem 208 T16 R5. Prodan mu ale nedal vydechnout a nádherný duel o vítězství byl na světě. Turk si sice první příčku udržoval, ale před závěrečnými dvěma testy měl k dobru pouze 6,6 vteřiny. V nich si počínal pilot francouzského speciálu lépe a Prodana dokázal přeci jen udržet za svými zády. Zajímavostí je bezesporu fakt, že vloni s tímto Peugeotem 208 T16 R5 Rally Opatija vyhrál pro změnu právě Prodan.

Stav šampionátu: 1. Hideg 36,75, 2. Prodan 25, 3. Hrvatin 15, 4. Raštegorac 13,5, 5. Siladić 12, 6. Butorac 11,25

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!