18. 5. 2018 23:52 − 8384× − 15

Kopáček: Vzdali jsme, abychom nezdar napravili příště!

Rallye Český Krumlov 2018 se týmu Duck Racing nepovedla.

Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zariskovali a do první části soutěže nesprávně zvolili pneumatiky pro suchou trať. Nečekaná průtrž mračen jim ale hned v úvodu sebrala veškeré naděje na dobrý výsledek, posádka poté došla k velmi smutnému rozhodnutí – skrečovat své účinkování v soutěži a finanční prostředky ušetřit pro starty na dalších podnicích.

Všechno zlé bývá pro něco dobré a my doufáme, že tomu stejně bude i tentokrát. Po dvou velmi úspěšných vystoupeních s vozem Ford Fiesta R5 totiž tentokrát nastala pro posádku Václav Kopáček – Barborou Rendlová situace velmi odlišná. „Dosud nikdy jsme soutěž nevzdali a ani jsme si neuměli něco takového dost dobře představit. Až dnes,“ říká smutně Kopáček a vysvětluje situaci: „Nechceme se za nic schovávat, prostě se nám letošní jihočeská soutěž nepovedla. Podlehli jsme dojmu pěkného počasí v servisní zóně v Českých Budějovicích a zkrátka nevěřili předpovědím možných přeháněk a podobně jako mnohé další posádky jsme i my nasadili na auto pneumatiky pro suchou trať, dokonce s tou nejtvrdší směsí. Zatímco ještě na slavnostním českokrumlovském startu bylo pěkně, o pár kilometrů dál už bylo všechno jinak. V první části RZ 2 panovalo na nebi pravé peklo a my po vozovce spíš pluli, než jeli. Byli jsme si zároveň vědomi, že by pro další průběh naší sezóny byla havárie téměř likvidační, a tak jsme jeli opravdu velmi opatrně. Ztratili jsme víc jak minutu času a klesli až do třetí desítky pořadí, to navíc nebylo všechno. Další erzeta byla sice suchá a my na ní zajeli celkem dobrý čas, na mokré RZ 4 jsme ale inkasovali další minutu ztráty a naděje na dobrý výsledek nám mizely před očima."

"Ještě loni bychom nezaváhali a snažili se s naším vlastním autem tento handicap v dalším pokračování soutěže snížit. Teď je pro nás ale situace odlišná. Nijak se netajíme tím, že letos na každičkou soutěž velmi těžko sháníme finanční prostředky, navíc si auto pronajímáme a musíme platit každý odjetý kilometr. V servisu po RZ 5 jsme proto dali hlavy dohromady a po domluvě s vedením týmu se rozhodli ze soutěže odstoupit. Chceme jednat s partnery i s fanoušky na rovinu, a tak se nechceme schovávat za jiné důvody – zkrátka a jednoduše jsme věděli, že dobrého výsledku bychom mohli dosáhnout už jen za cenu velmi riskantní jízdy, a tu si teď zkrátka nemůžeme dovolit. Slibujeme, že uspořené finanční prostředky využijeme pro start na dalším podniku MČR, kam bychom rádi naši fanoušky už s předstihem pozvali. Pokud jsme je tentokrát zklamali, moc se jim omlouváme, ale věříme, že nás dokážou pochopit…“ Doplňme už jen, že v hodnocení Mistrovství ČR v rally zůstal Václav Kopáček na počtu 44 získaných bodů, rozmnožit je bude moci již za několik týdnů na Rally Hustopeče. Připomeňme ještě, že už teď na Rallye Český Krumlov dosáhl na výše zmíněné „suché“ RZ 3 tento pilot týmu Duck Racing skvělého čtvrtého času v absolutním pořadí, a že tedy bude jistě nač se těšit i příště.

Komentářů celkem: 15
19. 5. 2018 06:40
1 0
Sice moudré rozhodnutí, ale pro závodníka jako je Wéna hrozně kruté...Držím Vám palce do dalších soutěží a díky za dosavadní pěkné výkony.
Doba R5 je na jednu stranu fajn, ale to že taková posádka jede na hraně finančních prostředků, bez testování...To je černá kaňka toho, že na každé soutěži vidíme 15 R5...
Ještě jednou, ať se daří přístě, povede se výsledek a přijdou další sponzoři smajlík
19. 5. 2018 07:04
1 0
Za to férové jednání si zalouží pochvalu.
19. 5. 2018 08:16
1 0
Nejsmutnější na tomto krásném, vzrušujícím a dramatickém sportu, je, že ho můžou dělat jen Ti bohatí,nebo synáčkové bohatých tatinků.Ti, kteří by rozdávali radost a dělali výsledky jezdit nemohou, nebo musí myslet ekonomicky. Jen velká škoda, že Wenda sobotu nepojede, je radost se na něj dívat. Přeji této sympatické posádce ať se objeví bohatý sponzor, aby již nemusela odstupovat ze závodu. :-h
19. 5. 2018 08:34
0 3
Ba ne, nejsmutnější je závist kombinovaná s pokřiveným pohledem..
19. 5. 2018 08:51
3 0
Už jsem to tu psal mnohokrát, tak ještě jednou...
Současné pojetí tohoto krásného sportu se tak vzdálilo původním ideím, že jsme přesně tam, kde jsme. Ruku na srdce - co mají současné vozy WRC či R5 společného se sériovou produkcí (mimo tvaru karoserie), na čem mají vyrůstat talenty, které za sebou nemají někoho s naditou prkenicí ?
Soutěžní sport se přibližuje F1, náklady jsou astronomické, technika na hony vzdálena sérii smajlík
Jenže nikdo nemá odvahu (myšleno tím někoho za tento stav odpovědného) přiznat, že tohle je slepá ulička, říct jednoduše "Zpátky do studia" - vlastně "Zpět ke kořenům", zrušit nesmyslné speciály a závodit s auty ze showroomů, na běžných pneu, homologovaných pro běžný provoz a s výdrží větší než pár kilometrů.
To by se panečku najednou vyrojilo talentů.
No nic, konec snění a zpět do reality - Vendo, držím palce, věř, že tvou situaci chápu (a důvěrně znám).
19. 5. 2018 09:15
0 1
Jasně, ale obvykle nikdo nezačíná rovnou s R5. Existuje taky něco jako volný pohár a další podobné akce, kde se dá jet s obyčejným levným autem za nesrovnatelně méně peněz a kde si člověk může vyzkoušet svoje schopnosti. A hlavně je třeba být komplexní, umět vyjednávat nebo někoho takového mít v týmu.
19. 5. 2018 09:25
0 0
A ještě něco, nedovedu si představit na podobných tratích libovolné sériové auto na sériových gumách. To by vydrželo do první díry. Nemluvě o posádce, která by byla domlácená nerovnostmi, ani by nemusela havarovat.
19. 5. 2018 09:44
0 0
Když tak přemítám, tak si u nás nevybavuji ani žádnou asfaltovou soutěž, na kterou bych se odvážil se sériovým autem. A limitujícím faktorem nebude karoserie ani pneumatiky, ale brzdy, zavěšení a vana motoru.
19. 5. 2018 10:16
4 0
Původně napsal cyklista2
Když tak přemítám, tak si u nás nevybavuji ani žádnou asfaltovou soutěž, na kterou bych se odvážil se sériovým autem. A limitujícím faktorem nebude karoserie ani pneumatiky, ale brzdy, zavěšení a vana motoru.
Málokdy tady jako stařec do toho vstupuji , ale nesouhlasím s panem cyklista2. Souhlasím s Foxem, vždyt já sám první Malonty resp Krumlov jel asi okolo roku 1985 se Š 120LS , seriové tlumiče , pneu předchůdci OR6 a řekl bych , že silnice byly ještě v horším stavu jak dnes . Pouze musím použít hlavu a policejní definici :"smajlíksmajlík přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky". No a před 14 dny jsme jeli Vyškov a část úseků je také hodně rozbitá , ale proč bych nemohl jet třeba ve Fabii 1,2 . Aby se to zlevnilo a mohli jezdit i ne tak bohatí smajlík
19. 5. 2018 10:17
3 0
Evidentně nemluvíme stejným jazykem a i ty zkušenosti asi budeme mít každý jiné.
No nic...
19. 5. 2018 10:19
0 0
To platilo na cyklistu, naopak evo2 rozhodně ví, o co mi šlo.
A i ty zkušenosti máme stejné, rozhodně aspoň ty s těmi sériovkami smajlík
19. 5. 2018 16:23
0 0
Vendovo rozhodnutí naprosto chápu. Při pohledu na výsledky se muže zdát jako trochu unáhlené. Při odstoupení byl cca na úrovni Odložilíka.
19. 5. 2018 16:33
0 0
Evo a fox, laskavě si nejdřív přečtěte, na co reagujete. Vždyť to tam píšu - s levným autem můžete jezdit do alelujá ve volném poháru nebo amatérských podnicích. Nikdo vám ani dalším talentům bránit nebude. Ale jet se sériovým autem špičkový závod mistrovství republiky je úchylnost. Už jenom brzdy to nevydrží. Stejně jako to "přizpůsobení stavu a povaze vozovky". To není závodění, to je volný průjezd nebo jízda pravidelnosti. Aby člověk jednak zjistil, jestli má nadání a zadruhé dosáhl dobrých výsledků, musí se snažit jet naplno. To s uvedeným přístupem nejde. To budou jen promrhané prostředky za opatrnou jízdu, ani se nedá říci svezení.
Vendovi Kopáčkovi fandím, líbí se mi jeho nasazení. Ale už není žádný začátečník. Pokud vím, tak doteď jezdil v rámci podstatě výměnného obchodu. Na R5 tohle evidentně nestačí, takže by si měl skutečně rozmyslet, jak to bude dělat dál. Tenhle přístup smrdí průšvihem.
19. 5. 2018 18:35
Upraveno 18:36
1 0
Víš, cyklisto, já bicyklům moc nerozumím, tak o nich nikoho nepoučuji.
Když chceš evo2 a mě poučovat, zkus se aspoň mrknout, komu tady svá moudra sděluješ. Na rozdíl od tebe nejsme anonymní, tudíž lehce dohledatelní, i když zařazení mezi "další talenty" vážně pobavilo.
Prosím, zkus si zjistit, jak je to s tebou zmiňovaným Volným pohárem, resp. v současnosti spíš ČMPR. Jelikož to nejsou podniky pořádané FASem, jsou v podstatě ilegální.
Ale o to tady hlavně vůbec nejde, jedná se o to, že rallye se posunula od původního záměru soutěžení ve vytrvalosti, spolehlivosti a rychlosti k sprintům neuvěřitelně drahých speciálů, roztažených do několika dnů.
A k těm posledním dvoum větám - kdo Kopáčka sledoval nějak průběžně posledních pár let, tak je celkem jasné, že průšvim smrděly hlavně jeho začátky, teď naopak dozrál a chová se velice zodpovědně, což přinesla paradoxně drahá technika, s kterou jede...
20. 5. 2018 00:07
Upraveno 00:08
0 0
No nic. Každopádně hodně štěstí.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama