Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 5. 2018 23:54 − 3233× − 0

Kopecký nijak nemění svůj trend posledních let

I v Českém Krumlově vede po první etapě Jan Kopecký, což už je tak nějak tradiční výsledkový obrázek z naší rally.

Tento víkend opět patří mezi ty rallyově našlapanější, když se kromě světového šampionátu v Portigalsku jede i další podnik českého mistráku, protože na programu je Rallye Český Krumlov, která je třetím zastavením v letošním kalendáři. Na první etapu, která byla z dvojice dnů tou kratší, připadlo 66 měřených kilometrů rozdělených do osmi měřených testů odehrávajících se na čtyřech úsecích, přičemž u třech se jednalo o klasické testy – Ján, Citajl a Kohout, které doplnil dvojí průjezd speciálkou na výstavišti v Českých Budějovicích. Českokrumlovská soutěž je pověstná svými náročnými povětrnostními podmínkami, když do dění často zasahují dešťové srážky a ani letošní rok nebyl výjimkou, když divoká byla z tohoto pohledu zejména první polovina RZ2 Ján.

Po kroužení na výstavišti se na čele soutěže usadil Kopecký, což už asi nikoho nepřekvapí, co však mohlo překvapit byl nejrychlejší čas bratrů Szejových v divoké RZ2. Druhý čas za Poláky zajel Pech a kdyby dosavadní výsledky RZ byly málo překvapivé, tak to rozhodně změní jméno a technika třetí nejrychlejší posádky testu, jížm byla dvojice Firla – Kotál s dvoukolkou Peugeot 208 R2. O roli startovní pozice může naznačovat i to, že do desítky nejrychlejších ve vložce pronikly hned tři posádky s Lancery Evo IX, které měly na okénkách nalepena startovní čísla 20 a výše. Test přinesl také řadu odstoupivších a po havárii Sobotky musel být dokonce zrušen. Do čela průběžné klasifikace se posunul před Kopeckého Pech, třetí byl Mareš, čtvrtý Szeja a pátý Vlček.

Abnormalita ve jméně nejrychlejšího jezdce dlouho netrvala, protože po RZ3 se na první příčku vrátil Kopecký, před Mareše šel Szeja.Velmi dobrým výkonem se v dosavadním průběhu soutěže prezentoval Štochl, jenž držel s Fabií R5 pátou příčku. O zkoušku dál se opět dostalo na změny pořadí, když havarovali bratři Szejové a za Kopeckého s Pechem se posunul Mareš. No a stupně vítězů zůstaly v této podobě i při servisu po RZ5, změna oproti předchozím testům nastala na čtvrté příčce, kam se posunul Vlček, jenž navíc na Mareše ztrácel jen jednu sekundu. Příborský jezdec se tak dokázal dostat před Štochla, jenž držel pátou příčku o 18 sekund před zrychlujícím Černým.

Ve druhé rundě, kdy se po setmění jela trojice klasických vložek, si nejrychlejší časy podělili Kopecký s Pechem v poměru 2:1, což v cíli první etapy znamenalo, že kostelecký pilot vede před Plzeňanem o 28 sekund. Nic se večer nezměnilo ani na třetí příčce, kterou si nadále kontroloval Mareš, jenž však za Pechem zaostává téměř o jednu minutu. Avšak na druhou stranu jezdec Autoklubu dokázal po desetinkách odjíždět čtvrtému Vlčkovi, který navíc v posledním testu musel odstoupit s ulomeným kolem. Na čtvrtou příčku se tak posunul Černý, páté místo drží Štajf. Dobrý výkon v první etapě zakončil šestou příčkou Štochl, půlminutu za ním následuje Jakeš startující s Fabií S2000. Deset sekund za valašským jezdcem následuje Odložilík, devátý je Dohnal a desítku uzavírá Pospíšilík.

Ve třídě 3 začal na výstavišti nejlépe Čapka, na divokém Jánu však zajel nejlépe "létající Chod" Tuček, který se o tři desetiny dostal na druhou příčku za vedoucího Jelínka. Po RZ4 se pak dokonce Tuček dostal do vedení, kdy o 15 desetin překonal zlínského jezdce. Toto však nevydrželo dlouho a hned na následujícím testu si Jelínek vzal první příčku zpět a až do konce etapy ji nepustil. V posledním testu dne se před Tučka posunul na druhé místo Matěna, čtvrtý byl Šikl a pátý Čapka. Mezi dvoukolkami začal nejlépe Talaš před Dohnalem, avšak hned po RZ2 se děly změny, když šel do čela Firla a na druhé místo ve 2WD se posunul Čabaj s dieselovou Fabií. Původně vedoucí Talaš spadl na 17. příčku, Dohnal na 10. ve 2WD. Za vedoucího Firlu se po RZ3 posunuli Barčák a Hordossy s Adamy R2 a po RZ4 se za tuto trojici dokázal dostat zpět Dohnal. Na pátém testu si páté místo pro sebe vybojoval Wagner a toto pořadí platilo i po druhém průjezdu Jánu. Za zmínku stojí šestá příčka průběžně mezi dvoukolkami pro mladého Pohlídala s enkovým Cliem, na sedmém testu se však před něj dostal Kamenec. Závěrečná podoba klasifikace 2WD byla ustanovena na posledním testu, kde se do čela dostal Barčák následován Hordossym, třetí byl Wagner, na čtvrté místo se propadl Firla a pátý byl Dohnal.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!