Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 5. 2018 14:22 − 5589× − 10

Neuville vítězí a jde do čela mistrovství světa

Šestý podnik světového šampionátu je skončen a vítězství slaví posádka Hyundai Motorsportu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul.

Posledním dnem dnes pokračovala Rally de Portugal a jestliže na čele bylo více méně jasno, když Neuville měl po včerejšku více jak půlminutový náskok na druhého Evanse, boj se dal očekávat o třetí příčku, kde bylo trio Suninen, Sordo, Lappi seřazeno v 10 sekundách. Na rozhodnutí o tom, kdo vybojuje bronzový stupínek, ale i ostatní příčky dnes zbývalo posledních 51 ostrých kilometrů, což byla třetinová porce oproti předchozím dvěma etapám, avšak i tak se organizátorům tuto kilometráž povedlo rozdělit do pěti rychlostních zkoušek, které se odehrávaly na třech úsecích. Mezi nimi nechybělo legendární Fafe se svým ikonickým skokem, tento test se zároveň stal dějištěm powerstage.

A boj o umístění na třetím až pátém místě se rozhořel hned od nedělní první zkoušky, protože k útoku se odhodlal Lappi, jenž se o čtyři desetiny dostal před Sorda, jenž se nechal ve stopce slyšet, že víc to nešlo. Podobně se o zkoušku dál nechal pro změnu slyšet Fin, jenž taktéž jel na maximum, ale Sordo mu dokázal porážku vrátit a dostat se zpět na čtvrté místo. A hra na kočku a myš v podání finského a španělského jezdce pokračovala i na RZ18 a pořadí se opět protáčelo a teprve po RZ19 zůstalo neměnné. Umístění na stupních vítězů v pořadí Neuville, Evans a Suninen se neměnilo, Fin v řádu sekund dnes profitoval z boje jezdců za sebou a na čtvrté místo si najel 10 sekund náskoku. Čtvrtý byl před powerstage Lappi a páté místo držel Sordo, na jehož obranu je nutno říct, že od RZ19 jede s poškozeným čelním sklem.

Na powerstage se nejlépe vedlo Lappimu, který test prolétl takřka o dvě sekundy rychleji než zbytek startovního pole a připsal si tak pět bonusových bodů. Druhý čas a čtyři body bral Neuville, Sordo zajel třetí nejrychlejší čas, čtvrtý byl Suninen a pátý Evans. Na celkové výsledky neměla powerstage výraznější vliv, vítězství slaví Neuville a vzhledem k tomu, že Ogier si neveze z Portugalska ani bod, dostal se Belgičan do čela MS s náskokem 19 bodů. Druhý celkově dokončil Evans, pro nějž se jedná o první letošní stupně vítězů. Vůbec poprvé v kariéře pak na bedně dojel třetí Suninen, jenž už vloni ve Finsku naznačil, že mu rychlost neschází, ale vstup do letošní sezóny byl u Fina možná lehce za očekáváními. Portugalsko však bylo jednou z prvních soutěží sezóny, kde ve své kariéře Suninen startoval již počtvrté a naznačil, že na známějších soutěžích by mohl být ještě pro M-Sport velmi cenným jezdcem.

Pod stupni vítězů zůstal Lappi, který dokázal uhájit čtvrtou příčku před Sordem, k čemuž mu pomohl i výkon na powerstage. Za pátou příčkou zeje v pořadí dvě a půl minuty hluboká díra, po níž následuje nejrychlejší jezdec Citroenu, podruhé v C3 WRC sedící Ostberg. Ten za svými zády udržel Breena, jenž poztrácel hodně času v závěru první etapy, ale na rozdíl od Meeka, který měl v pátečním dojezdu též smůlu, se alespoň Ir dokázal dostat do cíle. Tím výčet vozů WRC v TOP 10 končí, protože o závěr se postarali piloti vozů třídy RC2, tedy se speciály R5. Osmý byl Tidemand, devátý Pieniazek a desítku uzavřel Lefebvre. Ale nakonec došlo ještě ke změnám pořadí kvůli Lappiho penalizaci, jelikož Fin dostal 10 sekund za špatně projetý retardér na RZ9 (stejné místo, kde inkasoval penalizaci i Sordo) a propadl se na páté místo právě za Španěla.

Ve WRC2 se včera dostal do čela úřadující mistr světa Tidemand a dnes si už hlídal svou první příčku, protože pokaždé dojel před nejbližším pronásledovatelem Pieniazkem a před powerstage měl na čele dokonce dvouminutový náskok. Dobrými časy se dnes prezentoval navrátilec Greensmith, jenž vyhrál RZ17 a RZ18, avšak vzhledem ke včerejšímu využití rally2 byl až v závěru nejlepší desítky klasifikace WRC2. Na powerstage nepřipustil Tidemand žádné překvapení a pohlídal si vítězství, takže si připsal letošní třetí vítězství ve WRC2 a další důležité body v boji o titul Druhou příčkou vybojoval svůj zatím životní výsledek Pieniazek a třetí místo bral Lefebvre, který po nehodě na Korsice tentokrát s C3 R5 spatřil cíl.

Komentářů celkem: 10
20. 5. 2018 20:20
0 0
Lappi nakonec dostal také 10 sekund penalizace za to samé co Sordo (rozražení "retardéru", kolem kterého se točili na RZ9) a propadl se na páté místo
20. 5. 2018 20:52
0 0
A Ogier nakonec odstoupil
20. 5. 2018 21:03
0 0
A Neuvillův vůz je stále na závěrečné technické kontrole, něco tam nesedí
Fox
20. 5. 2018 21:35
0 0
Shacki, je nějaký ofiko důvod Ogiho odstoupení ?
Nějak jsem to nikde nenašel...
20. 5. 2018 22:03
0 0
Ne, prostě po závěrečném servisu odstoupil. Body by stejně žádné neměl, i týmové body brali jen Evans se Suninenem. A nevím, zda tam pak díky odstoupení není možnost použít nějaké náhradní díly navíc v sezóně.
20. 5. 2018 22:13
0 0
Tak to je chytré .
Fox
20. 5. 2018 22:47
0 0
Díky - no asi k tomu nějaký důvod měl, jen si ho nechal pro sebe smajlík
21. 5. 2018 08:28
0 0
opraveno v článku, dřív jsem to nedával.
21. 5. 2018 08:48
0 0
ten Neuville na rozebírce nakonec OK? ví se v čem byl problém?
21. 5. 2018 12:37
0 0
Na resultech máte ty výsledky nedodělaný, tak jak to teda je s tím Neuvillem?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!