Pierre Budar: Konstrukce C3 WRC zachránila posádce život

Asi nejtěžší havárii kariéry má za sebou v Portugalské rally posádky Kris Meeke – Paul Nagle, která zdemolovala svou C3 o strom.

Když loni v Argentině předvedl Kris Meeke spektakulární kolostřešní kombinaci, po níž z jeho C3 WRC zůstala hromádka šrotu, nechal se jezdec slyšet, že šlo o jeho nejtěžší havárii v kariéře. No a neuplynul ani rok a v Portugalsku Brit svůj loňský výkon zřejmě překonal, protože oč méně byla havárie efektní z hlediska přemetů vozu, o to byla drsnější, neboť C3 WRC skončila na stromě čelním sklem. Posádka naštěstí vyvázla z nehody nezraněna, Paul Nagle byl bez následků, Kris Meeke byl přepraven do nemocnice, jelikož si stěžoval na bolest zad. Lékařské vyšetření však žádné zranění neodhalilo a jezdec byl v sobotu večer propuštěn z nemocnice a v neděli odlétl z Portugalska domů. Jak se nechal nyní slyšet šéf Citroen racingu Pierre Budar, za to, že posádka vyšla z nehody bez následků, může ve velkém děkovat konstrukci vozu a jeho pevnosti.

"Když auto najelo na nezpevněnou krajnici, tak se svezlo a ustřelil mu zadek. Auto dostalo několik menších nárazů a pak přišel jeden obrovský, kdy šla C3 A-sloupkem proti stromu. Tahle část auta se pak okolo stromu omotala. Byla to nejtěžší havárie, kterou jsem kdy viděl a členové Citroen racingu, kteří v něm působí dlouhou dobu říkali, že to byla pořádná rána. Po nehodě jsme v televizi viděli, že Kris s Paulem z auta vystoupili a pak jsem viděli auto…" říká Piere Budar k Meekovu konci v Portugalské rally a pokračuje, "když se na C3 podíváte, nemůžete si pomyslet, že ti dva uvnitř byli 100% v bezpečí, ale byli. Nemají žádná zranění, nic zlomeného. Velké díky patří konstrukci auta, protože ta zachránila Krise s Paulem."

Asi málokdo si z detailních fotek nepovšimnul, v jakém stavu skončil ochranný rám vozu u A-sloupků. Pierre Budar vysvětluje, že to byl jeho účel. "Ochranný rám pohltil část energie nárazu, čímž zabránil tomu, aby naplno působila na posádku. Mohli bychom auto udělat pevné jako tank, ale pak by všechny nárazy měly mnohem větší působení na těla posádky. Když jsme vůz navrhovali, tak jsme se 100 % zaměřovali na bezpečnost, takový je náš přístup. Když studujeme pravidla od FIA, tak vždy hledáme, jak jít v ochraně posádky ještě dál," dodává pro server autosport.com Pierre Budar.

Komentářů celkem: 5
22. 5. 2018 04:551
0 0
Diky bohu ze to nedopadlo jak u Markko Martin ve Walesu s Michael Parkem smajlík
22. 5. 2018 07:512
0 0
Radši bych ji viděl na bedně než takhle rozmasakrovanousmajlík..... Jediné pozitivum je fakt, že z toho vystoupilismajlík
22. 5. 2018 08:093
0 0
Auto asi pevné je,ale v tomhle případě myslím, že spíš měli z pr..le kliku. Díky bohu...
22. 5. 2018 11:264
0 0
Díky Bohu, že to tak dopadlo, při Meekovi stáli všichni svatí.Konstrukce pevná C3 je, ale ty jízdní vlastnosti stoprocentní asi nebudou. Meeke je sice ranař, ale když už chybuje Loeb a vylétává z trati je to k zamyšlení.
22. 5. 2018 15:245
0 0
Ecky já jsem něco podobného říkal taky, ale toto není ten případ. Seb udělal jezdeckou chybu, auto jelo dobře a Meeke taky, navíc říkal, že se auto hodně zlepšilo a jede se s ním dobře.
Takže auto podle mě OK a zamýšlet se nikdo nemusí. Tedy z konstruktéru Citroenu. Jezdci možná ano.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!