22. 5. 2018 08:52 − 3946× − 0

Nejtěsnější vítězství polské historie

Druhá soutěž polského mistrovství nabídnula naprosto parádní souboj o vítězství zakončený nejmenším rozdílem historie.

Od roku 2002 byl v kronice polského mistrovství v kolonce vyhrazené nejmenšímu rozdílu první a druhé posádky zapsán čas osm desetin. Teď po šestnácti letech se tamním jezdcům podařilo stlačit časový rozestup na pouhé tři desetinky. Tak málo rozhodovalo o vítězi a diváci si jistě tento parádní souboj maximálně užili. Stejně jako v předešlé soutěži se jej zúčastnili tři jezdci speciálů Škoda Fabia R5, Grzegorz Grzyb, Jakub Brzeziński a Mikolaj Marczyk. Tehdy se na pódium vešli všichni tři, tentokrát se musel jeden z nich smířit s odstoupením. Na vítězství si dělali zálusk i čtyři jezdci Fordů Fiesta R5 Zbigniew Gabryś, Tomasz Kasperczyk, Jaroslaw Koltun a Dariusz Poloński. Nakonec ale na trojici českých vozů neměli a plnili pouze roli statistů. Jeden z nich se ale přeci jen nakonec dostal na pódium.

Hyundai i20 R5 polským divákům znovu ukázal Lukasz Byśkiniewicz, ale i tentokrát se držel na chvostu kategorie. Stejně jako před měsícem ve Świdnici celou rally zasvětil těsné přetahované s nejrychlejším jezdcem třídy Open N. Tehdy Marcin Slobodzian se svým Subaru Impreza STi N15 dokázal o 6,4 vteřiny vyhrát, ale tentokrát o 1,8 sekundy prohrál. Byśkiniewicz se tak nakonec stal pátým nejrychlejším jezdcem soutěže. Ve třídě Open N ovšem začal nejlépe úřadující mistr Filip Nivette, kterému po čtvrté zkoušce patřila parádní čtvrtá příčka. Ovšem nahánění soupeřů se sofistikovanějšími vozy R5 znamená maximální nasazení a to se v RZ 3 Nivettovi stalo osudným, když havaroval. Vysoké cíle si před startem svého domácího Rajdu Dolnoślaski kladl Gabryś. Začal pěkným třetím časem v prvním testu, ale pak poškodil zavěšení své Fiesty R5 a musel po třetí zkoušce odstoupit.

Grzyb před sezónou ambice stát se znovu polským mistrem neprojevoval, ale po vítězství v úvodním Rajdu Swidnicki se postavil i na start druhé rally. Do Rajdu Dolnoślaského navíc vjel nejrychlejším časem. O vedení několikanásobný slovenský mistr nepřišel ani po dalších dvou testech, které vyhrál Marczyk. V druhé sekci si Grzyb připsal o jeden nejrychlejší čas navíc a svůj náskok zase zvednul až na 4,6 sekundy. Mladý pilot oficiální škodovácké stáje pro Polsko se v neděli ráno místo posunu vpřed musel smířit s propadem na třetí příčku. Vystupňování tempa mu k ničemu nepomohlo, v druhé nedělní zkoušce jeho Fabia R5 skončila v lese. Grzyb by si teoreticky mohl oddechnout, ale nedovolil mu to jiný soupeř. Brzeziński vyhrál obě úvodní zkoušky etapy a srazil své manko pod pět vteřin. Na třetí místo Marczykova chyba vynesla nejrychlejšího z pilotů ve Fiestách Kasperczyka, který tak alespoň rozrušil hegemonii škodovek. Grzyb do závěrečné sekce vstoupil nejrychleji, ale pak zase úřadoval Brzeziński a před závěrečným testem už ztrácel pouze 2,6 vteřiny. Na posledních dvanácti zkouškách předvedl vicemistr z roku 2016 parádní výkon a stal se vítězem druhé polské rally. Grzyb vedl od prvních kilometrů a o vítězství přišel až v naprostém finiši.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!