22. 5. 2018 14:26 − 2359× − 1

Col du Turini v letním podání

Slavná místa Rallye Monte-Carlo o víkendu vytvořila velkou výzvu pro jezdce francouzského asfaltového mistrovství a TER.

Rallye d’Antibes už léta vede svou atraktivní trať přes legendární úseky Col du Turini, Col de Bleine nebo Col de Braus. Zájem o soutěž, která kdysi patřila mezi elitu evropského šampionátu, projevil promotér seriálu TER a zařadil ji do letošního šestidílného kalendáře. O body však projevila zájem pouhá dvanáctka posádek, ze zahraničí jich pro ně přijelo pak ještě méně, sedm. Do boje o vítězství však minimálně jeden určitě zasáhnout měl, a to úřadující vítěz seriálu TER Giandomenico Basso. Škoda Fabia R5, která Itala dovezla před dvěma týdny k vítězství v rumunské Transilvania Rally, tentokrát zůstala v garáži. Basso si totiž právě ve Francii vybral svou odměnu od promotéra v podobě startu s Hyundaiem i20 R5 italské stáje HMI. Korejskou značku by rád k francouzskému titulu na asfaltech dovezl Bryan Bouffier. A začal dobře, vítězstvím v první rally. V okolí Lyonu se mu ale už tolik nedařilo a skončil až třetí. Vedení v šampionátu se tak ujal Yoann Bonato, který přivezl na start novinku v podobě Citroënu C3 R5 a hned slavil vítězství. V dobrém světle se však na Rallye Lyon-Charbonniéres ukázal Jérémi Ancian, který svůj Ford Fiesta R5 dovezl do cíle na druhém místě.

Tentokrát už Ancian tolik důvodů k radosti neměl, soutěž pro něho skončila už ve druhé zkoušce havárií. Týmový kolega Jérémy Cretien nebyl schopen ani vniknout do elitní desítky a Fiesta R5 se mu pak v pátém testu zastavila. Bonato i na jihu Francie dokazoval, že jeho spojení s vozem C3 R5 je vražednou kombinací. V první sekci vyhrál dvě ze tří zkoušek a svému úhlavnímu rivalovi Bouffierovi nadělil 11,2 sekundy. Třetí zkouška se stala kořistí Quentina Giordana, který do servisu dorazil jako druhý nejrychlejší průběžného pořadí s odstupem 4,3 vteřiny. Úvod druhé sekce obstaral kratičký úsek Gréoliéres a nejrychleji jej projel Bonato. Pak se ale na trať začal snášet hustý déšť a ten do výsledků vnesl totální chaos. Giordano s nevhodným obutím výrazně zaostával a s tříminutovým mankem spadnul na šestou příčku za Patricka Rouillarda v Porsche. Basso nejprve v první propršené zkoušce nechal minutu, ale pak v závěrečném testu poskočil na třetí příčku.

Nejvíce na májovou přepršku doplatil vedoucí Bonato, který na mokré trati v obou zkouškách chyboval. S vedením se musel pilot Citroënu rozloučit a navíc si do nedělní etapy odvážel obří minutové manko. Bouffier vytěžil ze změny podmínek maximum a v druhé etapě už nemusel nikam pospíchat. I přesto si na své konto pilot Hyundaie připsal jeden nejrychlejší čas. V Antibes vyhrál potřetí v historii a díky získaným bodům se vrátil zpátky do čela francouzského mistrovství. Bonato tentokrát plnou porci bodů nebral, ale mohl jej uspokojit alespoň fakt, že za stabilních podmínek se zatím jeví jeho tempo vyšší než u Bouffiera. Mužem nedělní etapy se stal vítěz tří zkoušek Basso, ale velký odstup od soupeřů mu nedovolil posun ze třetího místa. Velký souboj o bramborovou příčku spolu ve druhé etapě sváděli Pierre Roché ve Škodě Fabia R5 a Quentin Giordano. Pilot i20 R5 se hodně snažil, vyhrál dokonce poslední test, ale duel o tři vteřiny prohrál.

Komentářů celkem: 1
22. 5. 2018 14:31
1 0
Na 35. místě dojel Erik Cais s Ondrou Krajčou
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!