Pierre Budar o tom, co stálo za koncem Krise Meeka

Citroen racing včera vyhodil Krise Meeka a šéf týmu Pierre Budar se dnes rozmluvil o tom, co tým k tomuto rozhodnutí vedlo.

Jako blesk z čistého nebe přišla včera večer tisková zpráva Citroen racingu o tom, že s okamžitou platností ukončuje spolupráci s Krisem Meekem z důvodu velkého množství havárií. Posledním startem byla Portugalská rally, kde Brit velmi nehezky zničil C3 WRC a tímto koncem v soutěži došla vedení týmu trpělivost a jezdec byl vyhozen. Perličkou celé situace je časový souběh událostí, protože Kris Meeke krátce před oznámením Citroenu ještě sdílel na svém facebooku status s ohlédnutím se za Portugalskem a s očekáváními Rally Sardegna, avšak zpráva Citroenu mu změnila plány. Jak dnes přináší informace server autosport.com, pro Pierra Budara bylo Portugalsko poslední kapkou a vyhozením Meeka by rád otočil vývoj sezóny k lepšímu pro versailleský tým.

"Jelikož jde o nebezpečný sport, musíte být schopní se s nebezpečím popasovat. Když se ohlédneme za Portugalskem, tak auto bylo dle Krisových slov pro jezdce perfektní. Rozpis byl zřejmě taky perfektní, jednalo se o ten samý rozpis, který používal v předchozích letech na té samé zkoušce. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, co tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez nějakých modifikací," nastiňuje portugalský průběh Pierre Budar a pokračuje, "navíc na něho nebyl žádný tlak, byl mezi prvními auty na trati a na obě strany měl velký časový odstup. Když vezmeme všechno tohle do úvahy, měli byste být v situaci, kdy máte vše pod kontrolou. Výsledek však znáte, znamená to, že jsme to už pod kontrolou neměli. Když ztratíte kontrolu, tak se můžete jen dohadovat, co to přinese dál."

No a co to přineslo už všichni víme. Jak Pierre Budar dále říká, havárie hrály v Meekově kariéře podstatnou roli. "Myslím si, že znáte ještě lépe jak já všechny Krisovy výsledky od roku 2014. Když se podíváme jen na loňský a letošní rok, tak najdeme několik příkladů těžkých havárií, kdy Kris havaroval v situaci, kdy na něj nebyl vyvíjen žádný tlak, kdy nebyl žádný důvod pro to, aby šel do takového rizika, kde to končilo mimo cestu," vysvětluje šéf Citroen racingu a odmítá, že by za častými nehodami Krise Meeka byl jízdní projev C3 WRC, "auto asi nemůže být tak špatné, když s ním byl Kris schopný vyhrát. Povedlo se mu to v Katalánsku na smíšeném povrchu a také vyhrál v Mexiku, kde měl však hodně štěstí. Letos v Mexiku jel na druhém místě bez nějakého tlaku a nelze najít důvod, proč udělal chybu. Nelze vinit jen auto. Jezdec musí být schopný jet i s autem, pokud není perfektní. Jako jezdec musíte mít v hlavě, jak auto bezpečně dovézt do cíle, kdy není žádný důvod, abyste šli do rizika."

Na rozhodnutí ukončit okamžitě spolupráci s posádkou Kris Meeke – Paul Nagle se kromě Budara podíleli i šéf celého koncernu PSA Carlos Tavares a šéfka Citroenu Linda Jackson. Pierre Budar taktéž odmítá, že by Citroen racing nezvládl situaci s oznámením vyhazovu, protože Meekovi krátce před zveřejněním volal. "Bylo to provedeno tak, jak se má. Před tím, než se tiskovka pustila do světa, tak jsem si s Krisem telefonoval. Chápu, že pro něj může být obtížné toto rozhodnutí přijmout a pochopím, že je naštvaný. Musím ale říct, že jako lidí si Krise s Paulem vážím. Jsou oba moc fajn. Vím, že nyní se v tisku objevují různé názory, ale chci říct, že i pro mě jde z lidského hlediska o smutnou situaci. Obou dvou si totiž moc vážím," uzavírá Pierre Budar.

Komentářů celkem: 41
31. 5. 2018 14:5241
0 0
Původně napsal Regular John
Původně napsal magic
Upřímně: nejvíc mne Meek zklamal na Rally Legend, kde ho dávali regionální amatéři s mnohem staršíma autama. A i tam to nakonec, po dost slabých časech (a se stejným autem tuším jel předloni Auriol úplně jinou ligu) poslal do pangejtu. Jasně, nebyl zvyklej na to auto, nechtěl to rozbít, atd atd. Přesto celkově slabý výsledek (místy mi jeho stopa přišla podivná a časy pak ukázaly, že to asi nebylo jen zdání).

Na druhý straně bylo vidět, že i Loeb se s tím autem snažil jet v Mexiku nebo na Korzice místy maximum a výsledný časy nebyly nic moc. Vizuálně bylo vidět, že už tam rezervy prakticky nejsou, ale rychlost tomu prostě chyběla. Ogi na Korzice dával lepší časy s autem, které se motoricky zdálo slabší, ale podvozkově vypadalo jistější, než potácející se C3.
Meeke na Legendách vyhrál všechny rychlostky kromě jedné než to rozbil a v neděli už jen dělal show.
Pardon, máte naprostou pravdu, srovnával jsem časy pozdější od sobotního odpoledne. Pět RZ skutečně vyhrál, a docela o dost. Tak se omlouvám.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!