29. 5. 2018 09:05 − 3260× − 0

Frigyes Turán změnil techniku a hned vyhrál

Po dvou asfaltových podnicích se maďarský šampionát přesunul na šotolinu a druhý muž pořadí byl nucen ke změně techniky.

Jeho domácí Ford Fiesta R5 si udělal výlet na Slovensko a Friygyesu Turánovi nezbývalo než se poohlédnout po náhradní technice. Na startu ISEUM Szombathely Rallye se nakonec objevil s Hyundaiem i20 R5, který běžně pilotuje Pál Lovász. Lídr mistrovství, který vyhrál oba úvodní podniky sezóny, András Hadik žádnou změnu neudělal a první den tak čistil trať za volantem Fordu Fiesta R5. S další Fiestou R5 se ukázal Ferenc Vincze jun., který v Egeru soutěžil za volantem škodovky a následující Miskolc vypustil. S Fabií R5 se naopak postavil na trať Miklos Kazár, který má po havárii v Miskolci hodně co napravovat. Další šotolinový triumf po loňském Veszprému si jistě chtěl připsat v Szombathely Péter Ranga, který se do své Fabie R5 letos posadil vůbec poprvé.

V první rychlostní zkoušce zajel překvapivě nejrychlejší čas debutant v novém voze Turán. Tu následující ale ovládnul Sándor Ollé se svou Fabií R5 a stal se novým lídrem soutěže. Ve hře ovšem vydržel jen do čtvrtého testu, ve kterém skončila škodovka mimo trať. Vedoucím jezdcem tou dobou byl už znovu Turán a s náskokem skoro deseti vteřin si jej pohlídal až do konce etapy. Kazár bojoval až do večera o třetí příčku s Vinczem jun. a nakonec mu v úplně posledním testu k jejímu získání pomohl prach, který po průjezdu Fabie R5 vítr včas neodvál. Hadik v RZ 6 chyboval, musel couvat, ale druhé místo si i tak o 1,2 sekundy udržel. Druhá chyba, které se lídr mistrovství dopustil v neděli ráno, už bohužel tak milosrdná nebyla. Fiesta R5 skončila mimo trať a Hadik musel odstoupit. V druhé etapě se nedařilo ani Kazárovi, který se ze třetího místa propadnul až na páté. Interní škodovácký souboj s Jánosem Baloghem a Róbertem Bútorem ale dokázal vyhrát a posunul se na konečné čtvrté místo. Ranga se po delší pauze pomalu rozehříval, ale v neděli už předváděl solidní výkon a posunul se z šestého místa až na bednu. Turán po odstoupení Hadika tušil, že by se mohl stát novým vedoucím mužem šampionátu. K tomu ale potřeboval dojet a nejlépe vyhrát. Do poslední sekce ovšem vstupoval s malým náskokem 7,7 sekundy na Vinczeho jun. Nakonec ale pilot Hyundaie vyhrál dvě závěrečné zkoušky, přičemž celkem si jich na své konto připsal šest z deseti možných. V cíli si nemohl vůz korejské značky vynachválit a parádní výkon nejlépe dokreslil konečný náskok přes půl minuty.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!