2. 6. 2018 08:30 − 1177× − 0

Kanada: mistr je zpět

Kanadský šampionát si odbyl každoroční obří pauzu mezi prvním a druhým podnikem a na startu znovu přivítal zajímavá jména.

Tím největším byl bezesporu desetinásobný kanadský mistr Antoine L’Estage. Jeho absence na startu kanadských rally byla v posledních letech věcí zcela nemyslitelnou. Tovární stáj Subaru ale po loňské sezóně ukončila své působení v mistrovství, ve kterém poslední roky nenašla žádného sobě rovného soupeře. L’Estagovi tak nezbylo než na starty se svým loňským vozem sbírat peníze od drobných sponzorů. Na zimní úvodní klání se mu to ještě nepovedlo, ale teď v Rocky Mountain Rally už nechyběl. Tato událost má však dvě strany mince. Na jedné je samozřejmě start nejlepšího kanadského jezdce současnosti prestižní a přínosnou záležitostí, na druhé tím šampionát může přijít o vyrovnaný souboj soukromých jezdců. Ti možnost po dlouhých letech dominance Subaru konečně bojovat o titul velmi uvítali a jejich závodění dostalo nový rozměr.

Zimní Rallye Perce-Neige opanoval Karel Carré, když rychlejší Crazy Leo startující pouze s produkční verzí Subaru chyboval a spadnul na druhé místo. Ani jeden z nich ale bohužel na start první šotolinové rally nezavítal a možnost posunout se do čela mistrovství se tím pádem otevřela třetímu muži zimního úvodu Simonu Vincentovi. Jako zjevení v poli plném Subaru působí Boris Djordjević a Nicolas Laverdiére, kteří zůstávají věrni speciálům konkurenčního Mitsubishi. Laverdiére o sobě dal vědět už v Maniwaki, když při spektakulární havárii přímo před kamerami promotéra svým Lancerem přeťal telegrafní sloup. Rychlost mu tehdy nechyběla a neměl o ni nouzi ani tentokrát. Z páté příčky jej v RZ 5 ale znovu sesadila havárie, při které poslal svůj Lancer přes střechu. Djordjević si loňskou sezónu moc neužil, když jej až moc často potkávaly technické závady. Pro letošek ve stáji Frontech Racing postavili úplně nové Mitsubishi Lancer EVO X. S novotou vonícím autem se Djordjević vůbec nemazlil a první etapu zakončil i přes drobné technické obtíže na parádním třetím místě. Parádní umístění na bedně si pilot Mitsubishi držel ještě před poslední dvojicí zkoušek. Následně ale znovu doplatil na zlobivou techniku, tentokrát byl na vině palivový systém.

Předních šest příček si tak mezi sebe rozdělili výhradně jezdci čtyřkolek Subaru. Nejrychlejším ze zbytku světa se stal vítěz dvoukolek Wim van der Poel, který svůj Ford Fiesta R2 do cíle dovezl na sedmém místě. Dlouho s ním sváděl strhující souboj o vítězství v dvoukolkách Jason Bailey s další Fiestou R2, ale technické problémy jej v neděli srazily až na čtvrtou příčku. Další parádní souboj se odehrával v kategorii produkčních aut, kde spolu bojovali piloti vozů Subaru Nicholas Spencer a Eric Pehota. První jmenovaný nakonec klasifikaci ovládl s náskokem necelé půlminuty a celkově skončil pátý. David Nickel po zimní pauze znovu usednul za volant Subaru Crosstrek a klidně si mohl dělat zálusk na bednu. Bohužel jeho tým se dopustil nepovolené pomoci v tankovací zóně a posádka inkasovala dvacetiminutovou penalizaci. Jeden Crosstrek ale na pódiu stejně skončil. Řídil jej Brandon Semenuk a už v první etapě přes stávkující posilovač řízení držel druhou příčku. V sobotu pak zajížděl s opraveným vozem parádní časy, vyhrál čtyři testy a druhé místo si s klidem udržel. Na třetí příčku se po Djordjevićově smůle posunul Vincent a stal se novým lídrem mistrovství. Již brzy se jím ale může stát ten nejpovolanější, L’Estage. Úřadující mistr soutěž zcela ovládnul a připsal si maximum bodů.

Stav šampionátu: 1. Vincent 28, 2. Carré a L’Estage 22, 4. Crazy Leo a Semenuk 17, 6. Martin a Ostrowski 12

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!