Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 6. 2018 17:12 − 3777× − 0

Magalhaes vyhrál Rally Acropolis

Rally Acropolis zvládl nejrychleji Bruno Magalhaes, který vyhrál v domovině svého hlavního sponzora.

Takřka měsíční pauza čekala na pravidelné účastníky mistrovství starého kontinentu, protože Rally Islas Canarias a Rally Acropolis dělily čtyři týdny. Z asfaltu se celý kolotoč ERC vrátil zpět na šotolinu, na jednu z legendárních evropských rally, která letos, stejně jako minulé dva roky našla centrum ve městě Lamia. Soutěž byla rozdělena do tří dnů, v pátek se o úvod postarala divácká speciálka Hippodrome a 30 kilometrový klasický test Thiva, jenž byl zároveň nejdelší vložkou celé soutěže. Sobota a neděla měla na programu šest, respektive čtyři měřené testy, přičemž právě sobota byla nejdelším dnem, jelikož na programu bylo 123 ostrých kilometrů.


Foto: www.fiaerc.com

Do soutěže vstoupil na hipodrommu nejlépe Herczig následovaný Ptaszkem a Grzybem, ale hned po Thivě se pořadí měnilo a do vedení šel poměrně jasně Lukyanuk, jenž na 30 kilometrech nadělil soupeřům 45 sekund a pátek zakončil s náskokem 33 sekund na druhého Brynildsena. Na třetí příčku se posunul Nordgren, čtvrtý byl Magalhaes a pátý Kypřan Tsouloftas pilotující DS3 R5. V pátek se začalo tak, jak v pátek skončilo, Lukyanul zajel nejrychleji před Brynildsenem, na třetí místo se posunul Magalhaes a čtvrtý byl Protasov. Defekt srazil na konec TOP 10 Nordgrena a když další prázdná pneumatika přišla i na další vložce, musel se Fin se sobotou rozloučit a využít pravidla rally2. Čtvrtý test byl konečnou i pro vítězné ambice Lukyanuka, jenž poškodil zavěšení a vzhledem k obří časové ztrátě taktéž odstoupil a putoval do rally2.

Do čela se po RZ4 dostal Magalhaes, druhou příčku si vybojoval Grzyb a třetí byl Herczig. Na tomto pořadí se do servisní přestávky v polovině etapy nic nezměnilo, Portugalec měl navíc na Poláka poměrně pohodlný náskok 55 sekund. Čtvrtou příčku za maďarským jezdcem držel Ptaszek a na pátou pozici se posunul Galatariotis. Odpoledne pokračovalo dalšími změnami pořadí za Magalhaesem, nejprve se na páté místo vrátil zpět Tsouloftas, po RZ7 si pořadí prohodili Herczig a Grzyb. Polák si navíc nevybral ještě všechnu smůlu, když na posledním testu trefil některý z řady kamenů, které vystupovaly z podkladu testu a poškodily kolo Fabie R5. Tím se Grzyb na šesté místo za Brynildsena, který se v závěru dne posunul vpřed. Nor pak měl tři čtvrtě minuty ztráty na čtvrtého Galatariotise, ten naopak meškal půlminutu na třetího Ptaszka. Další podobný rozestup dělili od Poláka druhého Hercziga a první Magalhaes měl náskok lehce před minutu.


Foto: www.fiaerc.com

V neděli se do boje o etapové body vrátili dva odpadlíci – Nordgren a Lukyanuk a právě tato dvě jména se skvěla mezi nejrychlejšími jezdci první nedělní vložky. V celkovém pořadí soutěže však panoval status quo, lze snad zmínit větší tempo, které nasadil Herczig, jenž ubral dopoledne 15 sekund z Magalhaesova náskoku, avšak vzhledem ke zbývajícím kilometrům se to zdálo být jako příliš málo. Ve stahování ztráty pokračoval Maďar i odpoledne a ač nakonec svou ztrátu snížil na necelou půlminutu, pořád Magalhaesovi zůstalo dost náskoku k tomu, aby na domácí soutěži jeho hlavního sponzora Seajets dokázal vybojovat vítězství.

Úspěch v podobě třetí příčky si připsal Ptaszek, jenž letos v ERC nepatří mezi úplně oslňující jezdce. Po RZ10 se dostal na čtvrtou příčku Brynildsen, jehož po deseti letech navigovala bývalá kopilotka Engan, a Nor až do cíle své postavení udržel před Galatariotisem. Na šestém místě svou Fabii R5 dovezl do cíle Grzyb, sedmý byl Serderidis, jenž své obvyklejší vozy WRC vyměnil za specifikaci R5. Až v poslední zkoušce se na osmou příčku dostal Avcioglu, když 16 sekund překonal Nobreho. Brazilec byl i tak v cíli spokojený a měl ve stopce radost ze zisku prvních bodů. Desítku uzavřel vítěz ERC2 Érdi s desítkovým Lancerem, jenž bez minuty ztratil na vítěze deset minut.


Foto: www.fiaerc.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!